Guest Virta

AFCAD ei suostu toimimaan

6 viestiä aiheessa

Mikähän piru on iskenyt AFCAD ohjelmaan kun se ei suostu toimimaan? Ei vaikka latasin ohjelman uudestaan netistä. Ohjelma kaatuu aina siinä vaiheessa, kun valitsen valikosta kohdan ´open airport´. Vähän aikaa ohjelma listaa kenttiä mutta sitten lakkaa toimimasta. Onko kukaan uu törmännyt vastaavann ongelmaan? Onko version 2.21 jälkeen ilmestynyt uutta?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ensimmäiseksi veikkaisin, että jonkun kentän AFD-tiedosto on vioittunut tai muuten mahdoton, ja se kaataa ohjelman. Koitapa siirtää kaikki AFD:t tilapäisesti pois käytössä olevista scenerykansioista ja katso aukeaako sitten. Jos, niin lähde sitten haarukoimaan palauttamalla tiedostoista ensin puolet, kokeilemalla taas jne. kunnes löydät syyllisen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitos vinkistä! Eipä olisi tullut heti oman mieleen. Täytyy alkaa poistamaan alkaen viimeksi asennetusta maisemasta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moi,

Minulla esiintyi tuo sama ongelma jokunen aika sitten. Vikana oli, että olin asentanut Shehryar Ansarin Santa Ana John Wayne Orange County Airport sceneryn. Poistamalla kyseisen sceneryn, asia korjaantui. Eli vikaa kannatta tosiaan etsiä poistamalla joitain asentamiasi addon sceneryjä.

Harri

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Voiko sillä AFCAD:lla lisätä kentille parkkeerattuja koneita vai pitääkö koneista olla joku bgl-tiedosto?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moi,

Minulla esiintyi tuo sama ongelma jokunen aika sitten. Vikana oli, että olin asentanut Shehryar Ansarin Santa Ana John Wayne Orange County Airport sceneryn. Poistamalla kyseisen sceneryn, asia korjaantui. Eli vikaa kannatta tosiaan etsiä poistamalla joitain asentamiasi addon sceneryjä.

Harri

HAHAA! Nyt taisi löytyä se syyllinen! Itse olen hiljan asentanut tuon saman maiseman. Ihan kiva lisäosa, mutta harmi jos se juuri aiheuttaa Afcadin kaatumisen. Toimisikohan sillälailla, että poistaa Santa Anan aina vain siksi aikaa, kun tarvitsee Afcadia?

Afcadilla voi määritellä kentille portteja, standeja, cargo rampeja sekä esim. rullausteitä ja kiitoteitä. Eli koneita sillä ei voi lisäillä, ainoastaan muokata noita kenttien AF2_XXXX.bgl tiedostoja.

EDIT: Bingo! Harrille pisteet kotiin! Syyllinen oli juurikin tuo Santa Anan scenery. Ja vastauksena omaan kysymykseesni, Afcad toimii poistamalla tuo kyseinen scene hetkellisesti pois FS:n kansiosta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään