Esa Sairio

Uusin Alain Captin MD 11, kysymyksiä

9 viestiä aiheessa

Ajattelin vaihtaa mielikoneeni MD 11:ta uusimpaan versioon. Monella täällä lienee sellainen asennettuna.

Tällä hetkellä minulla on koneena IFDG/FIDG, Alain Captin paneeli versio 2.41 ja IFDG:n äänet. Käsittääkseni koneesta on saatavilla uudempikin versio ja paneelista ainakin.

Jos asennan uuden version:

1. Onko autopilotti niin hankala käyttää kuin mitä monet valittavat? Ja toimiiko se oikein yleensäkin?

2. Kun lentoonlähdössä asettaa moottoreiden tehoksi suositellut 90%, niin kiihtyykö moottorein pyörimisnopeus luonnollisen rauhallisesti vai sillä tavoin epärealistisesti "hetkessä"?

3. Autoland ei aina toimi kunnolla vanhassa versiossani, onko tämä korjattu uuteen versioon?

4. Vanha versio ei aina tartu ILS-pystysäteeseen, miten on asian laita uudessa versiossa?

5. Onko uudessa paneelissa kunnon siipinäkymä(t)? Kuten vanhassa on.

6. Onko uusi paneeli optimoitu FS 2004:ää varten? Vanha oli tehty jo vuonna 1999 silloisiin FS:iin.

7. Mikä Finnairin maalaus kannattaa asentaa, jotta framerate olisi hyvä ulkoapäin katseltaessa?

8. Onko uusimman paneelin framerate parempi kuin vanhan?

yES

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

1. Onko autopilotti niin hankala käyttää kuin mitä monet valittavat? Ja toimiiko se oikein yleensäkin?

Ei ole hankala kun lukee ohjeen. Ei toimi kuitenkaan täysin kuin default autopilotti, ei tosin varmaan kuten ihan aitokaan.

4. Vanha versio ei aina tartu ILS-pystysäteeseen, miten on asian laita uudessa versiossa?

Taitaa tuo osa autopilotista toimia kuten defaulttikin, eli tuskin on parannusta.

6. Onko uusi paneeli optimoitu FS 2004:ää varten? Vanha oli tehty jo vuonna 1999 silloisiin FS:iin.

En tiedä onko sitä "optimoitu" mutta toimii ainakin ihan normaalisti? Ei se paneli version 2.41 jälkeen ole paljoakaan muuttunut, mitä nyt uudet sivunäkymät ohjaamosta ja paremmat paneeligrafiikat. Jokainen versio ja myös itse sivu, jolta paneeli on saatavissa, sisältää versiokohtaisen päivityslistan englanniksi.

8. Onko uusimman paneelin framerate parempi kuin vanhan?

Tuskin on parempi tai huonompi. Kokeilemallahan se selviää, kuten suurin osa kysymistäsi asioista muutenkin ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kimmo, taidat tuntea tuon koneen hyvin. Ehtisitkö vielä vastata kysymykseeni 2. Tämä tärkeää.

En ole lennellyt kuukausiin tuolla koneella, mutta muistikuvani on että ei se mikään F-16 ole ja taatusti parhaimman MD-11 fiiliksen sillä saa tällä hetkellä. (PMDG:n MD-11 odotellessa..)

Päivitä rohkeasti vaan, ei se ainakaan huonommaksi muutu.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En ole lennellyt kuukausiin tuolla koneella, mutta muistikuvani on että ei se mikään F-16 ole ja taatusti parhaimman MD-11 fiiliksen sillä saa tällä hetkellä. (PMDG:n MD-11 odotellessa..)

Päivitä rohkeasti vaan, ei se ainakaan huonommaksi muutu.

Voisitko tehdä pienen lennon ja sitten kommentoida tuota moottorien kiihtyvyysaikaa. Minulla oli joku vuosi sitten seuraava versio kokeeksi, ja siinä ongelmana oli äkäinen moottorien kiihtyvyys ja osin toimimaton autopilotti (olin kyllä ohjeet katsellut.)

yES

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Voisitko tehdä pienen lennon ja sitten kommentoida tuota moottorien kiihtyvyysaikaa.

Sorry Esa, mulla on uuden koneen kasaus kotona käynnissä joten tuskinpa vielä viikkoon pääsen lentelemään. Sen jälkeen tuskin enää asennan ko. konetta koska mulla on tarpeeksi hyviä payware-koneita joilla enää viitsin lentää.. (olen pilattu ;) )

Mutta edelleen, Alain Captin paneeli ja sen lentomalliin tekemät muutokset ovat tällä hetkellä ihan kiistatta parasta MD-11:sta mitä on saatavilla joten en usko että petyt jos painat "install" -nappia

Mistään payware-tasoisesta kokemuksesta ei voi kuitenkaan puhua, siinä autopilotissa on oman kikkailunsa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

2. Kun lentoonlähdössä asettaa moottoreiden tehoksi suositellut 90%, niin kiihtyykö moottorein pyörimisnopeus luonnollisen rauhallisesti vai sillä tavoin epärealistisesti "hetkessä"?

Sekunttikellolla mittasin niin 10 sekunttia meni siihen, että moottorien pyörimisnopeus oli täysillä 90% kaasulla.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sekunttikellolla mittasin niin 10 sekunttia meni siihen, että moottorien pyörimisnopeus oli täysillä 90% kaasulla.

No tämänkin halusin tietää. Mutta kiitos neuvoista Juho ja Kimmo.

yES

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olisiko tässä kaikki tiedostot, jotka tarvitaan mahdollisimman hyvään MD 11- koneeseen, myös hyvä framerate?

1. ACSMD11panel_247 (Alain Captin uusin paneeli kokonaan, ei siis mikään edellisen päivitys)

2. ifdg_md11_soundpack (äänet, jotka minulla nytkin)

3. iFDG_MD11_Finnair_v2 (kevyempi maalaus)

Poistan varastoon kaikki aiemmat tiedostot ennen kuin asennan nämä tässä mainitut.

yES

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään