Matti Ollikainen

Newbie esittäytyy ja kyselee...

8 viestiä aiheessa

Terve vain. Reggasin itseni tänään tänne boordille kun rupesi tämä aihe niin kovasti kiinnostamaan. Asun itse Lempäälässä ja olen ammatiltani lentopalloilija. Pelaan A-maajoukkueessa ja viime kaudella pelasin Venäjän ammattilaissarjassa Superliigassa.

Omistan itse MFS 2004:sen ja olen kovasti yrittänyt opetella ensiaskeleita lentämiseen.

Cessnalla harjoittelu on mukavaa, tosin harjoittelu on vasta alussa silläkin aluksella.

Kysymykseni liittyy gps-laitteeseen ja laskeutumiseen: eli miten tiedän mille kiitoradalle laskeudun? GPS-laitteella osaan navigoida oikeaan osoitteeseen mutta oikean laskeutumispaikan kanssa on ongelmia. Kiitoksia muuten erittäin hyvästä foorumista!!

www.kopernikus.biz

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tervetuloa vaan tänne! :P No, tuon kiitoradan saa selville jos tietää tuulen suunnan.. ei kai sitä muuten tiedä.. ainakin jos lentää VFR:ää.. :-X

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitotie valitaan pääsääntöisesti tuulen mukaan, eli aina mahdollisimman vastatuuleen. Simun oma ATC tietysti voi jonkun kiitotien käskeä, jota tietysti kannattaa noudattaa jos sitä käyttäen lentää.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Käy ihmeessä myös läpi ne simun omat opetustunnit, ainakin minä opin tärkeimmät perusasiat sitä kautta todella näppärästi. Siinähän opetetaan yksityiskohtaisesti kaikki perusproseduurit laskukierroksesta aina holding-kuvioon liittymiseen asti.

edit: Muokkasin kirjoitusasua.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos ollaan nyt lukeman perusteella peruskysymysten äärellä niin Sami tarkoitti ATC:llä lennonjohtoa. Eli lennonjohto kyseisellä kentällä voi määrätä aktiivisen kiitotien, tai vastaavasti ATIS-tiedotteesta saat sen myös selville.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

....... eli miten tiedän mille kiitoradalle laskeudun? GPS-laitteella osaan navigoida oikeaan osoitteeseen mutta oikean laskeutumispaikan kanssa on ongelmia. Kiitoksia muuten erittäin hyvästä foorumista!!

Ennen matkan tekoa kannattaa tutustua ko. kentän karttaan/ sen kiitoratoihin. Ja jos pro mielessä haluaa homman heti tehdä, niin myös lähestymisreitit olisi syytä tutkiskella. En nyt tähän hätään muista, mistä niitä karttoja sai ladattua koneelle. Mutta simun mapeista kyllä näkee nuo kentät ja kiitotiet. Suosittelen myös selailemaan noita vanhempiakin juttuja. Siellä on monta pulmaa ratkottu ja pureskeltu valmiiksi kaikkien käytettäviksi. Terve tuloa joukkoon!

edit: Katsoitko jo tämän http://www.fsnordic.net/discussion/index.php?board=14;action=display;threadid=24199

edit:2 ne kartat --> http://www.fsnordic.net/links/Aviation_Charts/

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tervetuloa vaan!

Olet jo nyt oikealla tiellä kun valitsit ensimmäiseksi koneeksi Cessnan. Pienillä on hyvä aloittaa. Taitojen ja halujen mukaan sitten isompaa konetta alle.

Oletettavasti sulla taipuu lontoon murre niin fs2004:ssa itsessään on hyvä lentokoulu josta saa hyvät perusteet simulentämiseen.

Jos ongelmia tulee niin täältä löytyy lähes aina ratkaisu. Kannattaa käyttää hakukonetta ensiksi ja jos ei löydy niin sitten rohkeasti kysymään.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moi!

Tervetuloa vain katsoinkin,että Matti Ollikainen kuulosti nimenä tutulta ;) Pelasitko muuten jossain vaiheessa Tampereen Isku Volleyssa? Tuossa aiemmin on varmaan aika hyviä vinkkejä annettu sitten kun taitoa on jo riittävästi ja haluat kokeilla jotain ehkä hieman realistisempaa niin suosittelen tutustumaan verkkolentämiseen joka on kyllä todella antoisaa puuhaa ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään