Matti Ollikainen

Newbie esittäytyy ja kyselee...

8 viestiä aiheessa

Terve vain. Reggasin itseni tänään tänne boordille kun rupesi tämä aihe niin kovasti kiinnostamaan. Asun itse Lempäälässä ja olen ammatiltani lentopalloilija. Pelaan A-maajoukkueessa ja viime kaudella pelasin Venäjän ammattilaissarjassa Superliigassa.

Omistan itse MFS 2004:sen ja olen kovasti yrittänyt opetella ensiaskeleita lentämiseen.

Cessnalla harjoittelu on mukavaa, tosin harjoittelu on vasta alussa silläkin aluksella.

Kysymykseni liittyy gps-laitteeseen ja laskeutumiseen: eli miten tiedän mille kiitoradalle laskeudun? GPS-laitteella osaan navigoida oikeaan osoitteeseen mutta oikean laskeutumispaikan kanssa on ongelmia. Kiitoksia muuten erittäin hyvästä foorumista!!

www.kopernikus.biz

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tervetuloa vaan tänne! :P No, tuon kiitoradan saa selville jos tietää tuulen suunnan.. ei kai sitä muuten tiedä.. ainakin jos lentää VFR:ää.. :-X

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitotie valitaan pääsääntöisesti tuulen mukaan, eli aina mahdollisimman vastatuuleen. Simun oma ATC tietysti voi jonkun kiitotien käskeä, jota tietysti kannattaa noudattaa jos sitä käyttäen lentää.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Käy ihmeessä myös läpi ne simun omat opetustunnit, ainakin minä opin tärkeimmät perusasiat sitä kautta todella näppärästi. Siinähän opetetaan yksityiskohtaisesti kaikki perusproseduurit laskukierroksesta aina holding-kuvioon liittymiseen asti.

edit: Muokkasin kirjoitusasua.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos ollaan nyt lukeman perusteella peruskysymysten äärellä niin Sami tarkoitti ATC:llä lennonjohtoa. Eli lennonjohto kyseisellä kentällä voi määrätä aktiivisen kiitotien, tai vastaavasti ATIS-tiedotteesta saat sen myös selville.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla