Guest Autopilot

EFHK 1.0 textuurit?

103 viestiä aiheessa

Jotenkin tuntuu että kaikki ei tässä ihan oikein ole kuin asensin EFHK 1.0 maisemat näyttävät todella ala-resoluutioisilta muuhun maisemaan ja airportteihin verrattuna, ja frameratet eivät senkun painuneet alaspäin vielä 0.31 versiosta :-\

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olen itsekin tehnyt pitkin aamupäivää tutkimustyötä saman asian takia. Jokin mättää joko asetuksissani, asennuksissani tai imuroimassani zipissä.

Minulla fps on selvästi aikaisempaa parempi, mutta monet - isot! - maapohjat näyttäisivät puutuvan, samoin ainakin yhden rakennuksen kattotekstuurit. Ulkomaanterminaalin länsipuolisen alueen länsireunassa rullausteiden merkinnät ja maatekstuurit ovat päällekkäin, ihan kuin maatekstuuri (joka sekin näyttää hyvin erikoiselta) olisi luiskahtanut parikymmentä metriä terminaaliin päin.

Mutta jatkan tutkimuksia. Eiköhän tämä tästä.

--- Jorma

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos koneesta loppuu potku niin simu alkaa automaagisesti vähentämään detaileja että asetettu frame rate saavutetaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos koneesta loppuu potku niin simu alkaa automaagisesti vähentämään detaileja että asetettu frame rate saavutetaan.

Niinhän se on. Toistaiseksi vain ei ole tullut vastaan kenttää, jolla vastaavaa olisi tapahtunut. Joskus saattaa kestää muutaman sekunnin ennen kuin kaikki näkyy. Tässä mitään ei tapahdu odottelemallakaan.

--- Jorma

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minullakin on todella alhaiset framet. Koneena A64 3500+, 1gb ja GF6600GT.

LDS+EFHK+paljon pilviä=12-20fps

LDS+EFHK+ei pilviä=16-20fps

Vanhemmalla framet olivat aina yli 20fps.

Jesse

edit: asetukset löytyvät tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minullakin ensimmäisen kerran lentäessäni framet olivat vielä hyvät, mutta jotenkin mystisesti nuo framet tippuivat toisella lentokerralla ja textureita katosi.... Ongelmaa paraikaa selvitellään,,,

:-

Edit: Tässä vielä kuva tuosta bugista, joka ainakin minulla ilmeni: [ Attachment removed / expired ]

T. Kutvis

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Karsin hiukan asetuksia, FPS pysyy yli 25fps aina :)

Kiitos FISD:lle loistavasta scenestä! :)

Jesse

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Saakos udella, että mitäs kohtia kannattaa pistää alemmas :D

T: Kutvis

No tuo Hardware välilehti pysyi samana.

Sitten muutokset:

[ Attachment removed / expired ]

FPS:t parantuivat kyllä reilusti. Simu näyttää edelleen todella hyvältä vaikka asetuksia laitoin alas.

Jesse

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nyt tapahtui kyllä jotain totaalisen mystistä tuon scenen asennuksen yhteydessä... Kun laittaa vuorokauden ajaksi illan ja katsoo kenttää hieman kauempaa niin AI-liikenteen kanssa framet tipahtaa noin 10:neen :o ja kun liikenteen ottaa pois niin ne tipahtavat vielä reilummin(=5fps) :o :o :o

Nyt on kyllä joku pahasti hukassa, tosin en tiedä vielä onko se omassa masiinassa vai scenessä... ;)

T. Kutvis

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo, kyllä minäkin taidan nyt lopettaa säätämisen tähän. Palautan toistaiseksi vanhan EFHK:ni (default + hyvä AFCAD) ja otan tämän uuden EFHK:n esiin taas joskus paremmalla ajalla.

Alla esimerkki siitä, minkä kanssa olen tuntikaupalla tapellut kaikkia mahdollisia säätöjä mulkkaamalla, scenery-fileitä poistamalla ja palauttamalla jnpp.

1. talon (katon) tekstuurit eivät ilmesty sitten millään.

2. tämän näköisiä alueita mulla on hehtaaritolkulla joka puolella

3. mikä tästä oikein puuttuu? Ihan niinkuin jokin tekstuuri uisi taksitieviivojen päällä.

4. terävästä rajasta päätellen tässä pitäisi olla jotain muuta. En saa näkymään.

Samoin erilaisten maa-alueiden (?) ja päällystettyjen alueiden rajat ovat usein tuollaisia luonnottoman teräviä kuin kuvassa vaikkapa numeron 3. alapuolella.

Eli jotain mulla on asetuksissa nyt poskellaan. Kahlasin kaikki FISD:in muut kentät läpi, samoin muutaman todella raskaan ja ison ulkomaisen sceneryn, mutta ne olivat ennallaan... eli ihan jees. En siis oikein "saa sormeani" vikakohtaan, kun sitä ei muualla ilmene.

--- Jorma

PS. tuo kuva on kaapattu parin minuutin paikallaan odottelun jälkeen - taisin käydä hakemassa kupin kahvia välillä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minä en tiedä kuin vastauksen 4. kysymykseen:

Kun tarkkaan katsot niin siinä talojen alla on mäki tai kukkula tai millä nimellä sitä halutaankaan kutsua, eli sen kukkulan rajat ovat ne terävät reunat mitä tarkoitat.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse istuin koneella koko eilisen päivän ja kun viimein sain ladattua uuden EFHK:n oli kaikki aivan sekaisin. Portteja oli aina kaksi rinnakkain, tekstuurit olivat ketuillaan, portit tulivat koneiden läpi vaikka afcadit oli oikein. Asensin simun uudelleen ja nyt kaikki toimii. :) Tuo EFHK ei ilmeisesti tule toimeen jonkun muun sceneryn kanssa tjsp? Jokatapauksessa pätkiminen on kadonnut lähes kokonaan, joka on todella hieno asia. EFHK on ehdottomasti upein freeware scenery heti Rooman jälkeen ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No niin, asia alkaa selvitä.

Read-me:ssähän käsketään laittaa "Global max texture size High or Massive". En kiinnittänyt siihen sen enempää huomiota, sillä se on minulla aina "Massive"... paitsi... noh, arvaatte kyllä. (Puolustus: asensin juuri parin edellisen päivän aikana FS:n uudelle osiolle ja blaa blaa...)

Tajusin myös lopultakin käydä myös ylempänä ja katsella sieltä, miltä kenttä näyttää. Silloin alkoi valjeta.

Eli vastaukset omiin kysymyksiini:

2. ja 4. Saivat nyt tekstuurin. Tosin se ei tältä korkeudelta näytä kovinkaan hääppöseltä - kompromissi tietysti, sillä ylhäältä se on tosi upea.

3. Sehän on, pirulauta, autotie - vai miksi sitä kentällä sanotaan! Ei kovinkaan hienostuneen näköinen, mutta kyllä se mulle kelpaa.

1. Talo on edelleen samanlainen... ilmeisesti tekijät ovat sen sitten sellaiseksi tarkoittaneet; itse en pysty muistamaan koko tönön ulkonäköä IRL. Ehkä se on noin väritön, vaikka olinkin varma siitä, että katon tekstuurit olivat korruptoituneet imurointivaiheessa (imuroin paketin kolme kertaa...)

Huvittavinta on se, että ruudunpäivitysnopeus on käytännössä samaa luokkaa kuin parannellulla default-kentälläni; ilmassa jopa parempi.

(Mikä se on tuo Jessen mainitsema LDS? Mulla on freimit vain hitusen huonommat Jessen ekassa viestissään mainitsemia lähes kaikki nupit kaakossa, vaikka koneeni on pari kertaluokkaa heikompi - P4 2,53 - 512M - Radeon 9700 Pro. - Tosin massiivinen AI-liikenne, jota pidän aina päällä aiheuttaa sitten isojen kenttien lähellä selviä nykäyksiä ja joskus sekunnin, parin pysähdyksiäkin.)

--- Jorma

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

(Mikä se on tuo Jessen mainitsema LDS? )

Level-D Simulationsin tekemä, huippuunsaviilattu B767 payware lisäosa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Edit: Tässä vielä kuva tuosta bugista, joka ainakin minulla ilmeni: [ Attachment removed / expired ]

Sama raita näkyy täälläkin.

Lisäksi mulla on sellainen probleemi että EFHK:lta kaupungin suuntaan lennettäessä simu tilttaa totaalisesti (keskimäärin joka toisella lennolla). Tämä ei tosin välttämättä ole EFHK:n ongelma, päivitin tänään nimittäin samalla nuo muutkin FISD kentät ajan tasalle. Aiheuttivatkos nuo savuefektit tällaisia kaatumisongelmia?

Uusi EFHK on hieno ja framet pysyvät hyvin hollilla. Tekstuurit ovat mielestäni osin turhan laadukkaita ja aiheuttavat hieman ongelmia lataillessaan kun kuvakulmia muuttelee.

Vinkiksi harmaiden alueiden latauksia odotteleville; kotitarpeisiin saa tekstuurien latausnopeutta kivasti parannettua kun pienentää edes suurimpia tekstuureita sen 50% (tiedostohan pienenee noin 1/4 osaan). Tästä on apua ainakin meille joilla ei ole 256 megatavua rammia näyttökortilla. Tekstuurikansiota kun kutistaa kuvia pienentämällä tuollaiset 20 megatavua, niin alkaa jo maisema hyrräilemään nätisti.

1. Talo on edelleen samanlainen... ilmeisesti tekijät ovat sen sitten sellaiseksi tarkoittaneet; itse en pysty muistamaan koko tönön ulkonäköä IRL. Ehkä se on noin väritön, vaikka olinkin varma siitä, että katon tekstuurit olivat korruptoituneet imurointivaiheessa (imuroin paketin kolme kertaa...)

Eiköhän tuossa vain ole se tilanne ettei näytönohjaimella muisti riitä kaikkien tekstuurien lataamiseen ja näyttämiseen. EFHK:n tekstuurit jo itsessään ovat 52.5 megatavua, raskaan AI:n ja default maisemien tekstuurit päälle, missä mennään?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kysyisin hieman yörullauksesta?

Kun EFHK:lla rullaa pimeällä, niin saa kyllä arpoa missä käännökset tehdään? Onko kenttä oikeastikin noin pimeä kuin FS:ssä? Olen joskun pimeällä käynyt Lemminkäisellä ja kenttä suorastaan "kylpee valossa". Kyse ei ole pelkästään uudesta EFHK:sta, vaan myös vanhassa sama ongelma. Default kentilläkin on vaikeuksia nähdä missä rullailee! Joten mistä tämä johtuu?

T: Mika.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Koneiden omat rullausvalot pikemminkin häiritsee, kuin parantaa rullatessa. Kysymykseni ei liittynyt lentokoneiden valoihin.

T: Mika

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No niin... Löytyi ratkaisu sitten tuohon minunkin textuuriongelmaan tuolta näyttisajureiden/-asetusten puolelta... Siellä oli hieman omia säätöjä ja kun ne laittoi kuntoon niin alkoi pelittämään...

Kiitokset vielä hienosta scenestä... Sieltä sen ihanuus alkaa pikku hiljaa kuoren alta paljastua, tosin hieman omaa säätöä se vaatii... ;)

T. Kutvis

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joten mistä tämä johtuu?

EFHK 1.0:n readmestä suoraan kopioitua:

"Note: We are planning to release most night textures, winter effects and animated scenery for the airport in an upcoming update."

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sama asia oli EFHK 0.31 ja edelleenkin myös default kentillä. Ehkäpä tämä sitten johtuu vain FS -maailmasta. Oikeastihan EFHK:n platta loistaa jos sitä käy oikeasti katsomassa. Ihmettelen lähinnä sitä miksei sitä saada simussa valaistua? Myöskin siniset rullaustievalot näkyvät erittäin kirkkaina oikeasti.

T: Mika

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mites Jesse miltäs simu sitten näyttää kun vetäsit asetuksia pienemmälle?

No kyllä tuo näyttää vielä hyvältä, itse olen tyytyväinen ainankin. Simu näyttää hyvältä ja framet pysyvät yli 20fps lähes aina, lentopinnalla olikin 39fps ja on locked @ 40fps.

Pari kuvaa näytille:

5.png

7.png

9.png

Jesse

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä minulla ihan samanlaiselta näyttää vaikka asetukset ovatkin maksimissaan.. Tietysti framet vähän huonommat mutta kun vaihtaa täysin nuhapumpusta suhtkoht uuteen koneeseen niin sitä arvostaa vähän huonompiakin freimejä. Minulla pyörii EFHK:lla freimit siinä 17-24 (lukittu @ 24) ja siihen olen ihan tyytyväinen.. Ainoa mikä minua harmittaa on että FS on alkanut kaatuilemaan nyt EFHK:n asennuksen jälkeen... Kauan kone toimi moitteetta, ei kaatumisia ei mitään, mutta nyt on alkanut kaatuilla Vantaalla...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään