Guest ilkkaeronen

Kokemuksia: Milloin FS kaatuu

8 viestiä aiheessa

Eli ajattelin että jollekin voisi olla iloa tai ainakin hyötyä jos keräiltäisiin kokemuksia siitä, milloin FS on herkkä kaatumaan.

Kaikkia menneitä ketjuja en jaksa käydä läpi mutta ainakaan ihan helposti en haulla vastaavaa löytänyt. Jos vastaavia on, niin siirtäköön modet tämän sinne. Tai jos tässä ei ole mitään järkeä niin hautautukoot viestien sekaan ja painukoon unholaan. Ainakin itse näissä "riskitilanteissa" tallennan kuitenkin lennon tavallista useammin.

Itse olen huomannut että YLEENSÄ kaatuminen/jumittaminen tapahtuu jossain määrin samantyyppisissä tilanteissa. Ainakin seuraavat kaksi tilannetta voin nimetä ihan omasta kokemuksesta.

1. Lähestyttäessä "raskaampaa" ladattua sceneryä. Lienee yhteydessä koneen suorituskykyyn.

2. Avattaessa kartta, ja muutamia kertoja myös kun karttaa zoomaa isommaksi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei varsinainen kaatuminen, mutta olen huomannut, että kun on lentänyt yhden raskaan lennon ja sitten uudelleenkäynnistämättä simulaattoria aloittaa uuden lennon, saattaa ilmetä aika erikoisia juttuja. (ainakin PMDG:n 737 tekee milloin mitäkin)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei varsinainen kaatuminen, mutta olen huomannut, että kun on lentänyt yhden raskaan lennon ja sitten uudelleenkäynnistämättä simulaattoria aloittaa uuden lennon, saattaa ilmetä aika erikoisia juttuja.

Samaa olen huomannut. Monesti simu yrittää kovasti aloittaa uutta lentoa edellisellä koneella vaikka kuinka yrittää vaihtaa. Siihen auttaa se, että tallentaa lennon Create flight -näytössä ja aloittaa sen sitten Select flight:in kautta, ei suoraan Create flight:in Fly Now!- painikkeesta.

Mistä johtunee, en tiedä, mutta aika pieni harmi noihin kaatumisiin verrattuna. Joskus vaan on tullut hauskoja tilanteita, esim 747 Kiteen kentällä... ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Terve!

Itsellä on nyt muutaman kerran tullut huomattua seuraavat kaatumiset, lähinnä VATSIMissa:

1. Kun nousussa pyörät irtoavat kiitotiestä simu vetäisee errorit

2. Laskussa renkaiden koskettaessa simun oma errori.

3. Lentopinnalla yli tunti ilman muutoksia simu "pysähtyy" eikä hyväksy mitään komentoja.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eipä ole PIIITKÄÄN aikaan FS kaatunut kesken lentoa.

Silloin minulla FS kaatuu kun teen FSNavigatorilla reitin ja exporttaan sen PIC767 dataksi :P muuten ei FS kaadu.

Jani

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

3. Lentopinnalla yli tunti ilman muutoksia simu "pysähtyy" eikä hyväksy mitään komentoja.

Joskus 10 min riittää

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuli vain mieleen, että onhan kaikilla asennettuna Microsoftin tekemä FS:n päivitys eli patsi.

Ainakin minulla päivityksestä oli suurta hyötyä mm. simun vakauteen. Eipä enää kaadu juuri missään tilanteessa. Lisäksi maaston latautumisessa oli alussa (ennen patsia) sellainen ongelma, että jossain lennon vaiheessa lento katkesi ja simu rupesi lataamaan maastotietoja hetkeksi ja sitten lento jatkui siitä normaalisti.

yES

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään