Guest joonasle

Helsinki City scenery

31 viestiä aiheessa

Mua potuttaa välillä toi helsinki city scenery ku sanotaan että se on hieno ja muuta, onhan se ihan hyvä, mutta mun mielestä sen vois uusia jossain vaiheessa...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

vaikka kaikki niin tulisi hieno, mutta pitäisi olla pinnanmodot ja enemmän taloja ja olisi kiva jos keskusta olisi täysin aito siis talot olisivat oikeissa paikoissa

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

vaikka kaikki niin tulisi hieno, mutta pitäisi olla pinnanmodot ja enemmän taloja ja olisi kiva jos keskusta olisi täysin aito siis talot olisivat oikeissa paikoissa

Joo ja sitten ihan oikeita helsinkiläisiä kävelemään kaduille ... ja ja ... ja sitten bussit kulkemaan oikeiden aikataulujen mukaan ... ja ja ... ja sitten vaikka kun sais ton FS 2014:n ni kyl sit kelpais..

;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tai jos pistäis koko kehä kolmosen sisäpuolen veden valtaan :D (luin Joonaksen riivien välistä)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo ja sitten ihan oikeita helsinkiläisiä kävelemään kaduille ... ja ja ... ja sitten bussit kulkemaan oikeiden aikataulujen mukaan ... ja ja ... ja sitten vaikka kun sais ton FS 2014:n ni kyl sit kelpais..

;)

Onhan joissain sceneryissä suurkaupungin korttelit ja talot oikeissa paikoissa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse pidän nykyistä tarpeeksi hyvänä.Sitäpaitsi jos maisemasta alettaisiin tehdä kauhean pikkutarkkaa ym. se todennäköisesti vaatisi myös enemmän tehoa koneesta jolloin kaikilla ei olisi mahdollisuutta pitää ko. maisemaa koneella joten eiköhän näin ole ihan hyvä.Ps Kyllä jotain pieniä päivityksiä voi tehdä mutta että koko scenery niin itse en ainakaan tuota kannatta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyseessähän on lentosimulaattori, hanki Sim City jos kiinnostaa kaupungin teko. Mulla omissa sceneryissä ei ole kuin ylen ottaen ne kuuluisammat rakennukset lisättynä. St Pete on yksi niistä sceneistä jossa on ehkä enemmänkin tarjolla, mutta en siihen ole viimeaikoina enää mitään lisännyt kun kelpaa mulle :) tietty tekstuureita parannellut...

EDIT: Harvoin ennätän sitä kaupunkia ihailemaan yläilmoista...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

vaikka kaikki niin tulisi hieno,

Mitenkäs ne Kummelissa lauloikaan? "En tahdo vähän vaan kaiken..." ;D

Juu, ei yhtään iso homma ruveta tekemään kaikkea uusiksi... ::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

moi

Olisi aika kiva jos tuon Helsingin kestustan saisi samantyyliseksi kuin vaikka LAGO:n Venetsia tai Cloud9 Rooman maisema. Keskustan talot kun ovat kortteleina eikä yksittäisinä kerrostaloina tai omakotitaloina niinkuin tavallisen autogenin kanssa.

Tuollainen olisi kiva lisä mutta vaatisi varmaan aika moista hommaa kun pitäisi jokainen korttili kuvata erikseen :P ehkä sitten FS2020 ?

Jani

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä toi helsingin shenery on ihan ok.Vielä meilahden sairaala ja hernesaaren helikopteri kenttä siihen pääle ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

moi

Olisi aika kiva jos tuon Helsingin kestustan saisi samantyyliseksi kuin vaikka LAGO:n Venetsia tai Cloud9 Rooman maisema. Keskustan talot kun ovat kortteleina eikä yksittäisinä kerrostaloina tai omakotitaloina niinkuin tavallisen autogenin kanssa.

Jani

Jep se on ainoa puute tossa.Onhan se silti helsinki eikä mikään maaseutu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vielä meilahden sairaala ja hernesaaren helikopteri kenttä siihen pääle ;D

Öh, eikö ne ole siellä?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mua potuttaa välillä toi helsinki city scenery ku sanotaan että se on hieno ja muuta, onhan se ihan hyvä, mutta mun mielestä sen vois uusia jossain vaiheessa...

Ei millään pahalla, mutta varsin turha kommentti, on näitä millon tulee EFXX kysymyksiä ollut, mutta tämä on kyllä törkeyden huippu, ihan GMAX omaan nättiin käteen ja tekemään parempaa jos nykyinen ei kelpaa! >:(

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Se mitä tossa joskus MIKissä mietittiin olis että tekis tuon Eiran / Kaivopuiston nurkat siihen sillä "korttelityylillä" - mulla on pari ilmakuvaa mistä saisi tekstuurit - siihen ei tarttis tehdä kuin oikeestaan yksi rivi taloja siihen rantakadun sisäpuolelle että kaupungin "julkisivu" näyttäisi huimasti paremmalta. Siihen ei tarvisi kuin yhden pitkän suorakulmion muotoisen leveän talon, tai korkeintaan pari, niihin sitten mappaisi vain sen talorivin tekstuurin. Katto vähän viistoksi harjakatoksi ja se olisi siinä.

Tarkoitan siis näitä:

aam.sized.jpg

//Tuomas

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ensinnäkin: upea ILMAINEN scenery, jonka JOTKUT OVAT TEHNEET - ei pyytäneet... Kiitos siitä. Eli tee parempi jos haluat/osaat/(viitsit).

Toiseksi: Nuo korttelit. Kaupungit koostuvat kortteleista, mutta FS:ssä ei mikään kaupunki ole oikein "rakennettu". Yksittäisiä monumentteja siellä täällä (puhun nyt myös lisäosista) ja nekin näyttävät syövän frameja aika lailla. Esim. itselläni on mm. Milano VFR ja niin fotorealistinen kuin onkin, se sisältää kymmenkunta "juttua" (mm. San Siron) ja loppu on flattiä katukarttaa, joka on mielestäni "tylsempi" kuin autogeneillä sieltä täältä täytetyt muut kaupungit.

Luulen että, jos kaupunki tehtäisiin kaupungin näköiseksi, simumme olisi hidas dia-show.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tarkoitan siis näitä:

'bouttiarallaa näinkö?

[ Attachment removed / expired ]

Tuo on nyt kaikkein yksinkertaisin malli, pikku juttu säätää noita kattoja jotta tuosta saa hienomman jos tarvii. Ja tekstuuri on tietty tuosta ylhäällä olevasta kuvasta...

Kun tietäis vielä mihin se laitetaan simussa... hehe... ettei mene vahingossa Turkuun. ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Just näin. Eikä tosiaan tarvi yhtään hienompaa, ei siitä 1000 jalasta kaupungin edustalta sen tarkemmin tuota tule ihmeteltyä, lähinnä tuossa on olennaista se "julkisivu".

Katos tästä, tuossa on pari noita isompaa taloriviä, sitten jos kliksuttelemaan alkaisi niin tuo Kaivopuisto puita harvakseltaan eikä taloja (tosin taitaa olla aika hankala saada noin tarkkaa excludea aikaan) - mutta tästä kuitenkin saa tuon yleiskuvan aika hyvin selville. Nuo tekemäsi talot on tossa puiston vieressä.

http://gallery.tigert.com/gallery/lance-eftu-200503/aax?full=1

//Tuomas

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuo Tatun ja Tuomaksen taloasia olisi erinomainen lisä Helsinkiin. Kumpa se vain toteutuisi pian. Minä voin olla koekaniinina.

Mutta uskokaa tai älkää, kohta Suomeen pyydetään satoja tai tuhansia oikean oloisia rakennuksia lisäämään lentofiilistä!

yES

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No kyllä se vaan perhana vieköön toimii. :o Eikös tämä ole se efekti mitä haette?

[ Attachment removed / expired ]

Tosin pitäisi pari riviä saada vielä kaveriksi... Oliko sulla Tuomas jotain muita kuvia tai se ihan eka isompana? Tuosta linkistä ei oikein löytynyt ja paras kuva on sekin hiukan suttuinen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ajatuksena on ollut, että kun saadaan Helsingin keskustaan ilmakuvapohja, samalla tehdään sellainen Lagon Venetsia-tyyppinen maisema keskustaan, jossa jokainen korteli olisi blokkina mallinnettu.

Tuo Tatun systeemi näyttää erittäin pätevältä, eipä ole tullutkaan mieleen, että kattotekstuurit saisi noinkin tehtyä. Nuo liitettäneen Helsinki-pakettiin, kunhan valmistuvat? :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuo Tatun systeemi näyttää erittäin pätevältä, eipä ole tullutkaan mieleen, että kattotekstuurit saisi noinkin tehtyä. Nuo liitettäneen Helsinki-pakettiin, kunhan valmistuvat? :)

Eipä mulla ollut tarkoitus hyppiä toiseen projektiin... kunhan nyt vain testasin tuota kun näytti varsin helpolta ja houkuttelevalta.

Voin tehdä pari riviä noita taloja kyllä, ei siinä mitään, mutta jos te Helsingin tekijät teette ne mieluummin niin jätän ne sitten teidän huoleksenne.

Nuo taitaa sitten kuitenkin mennä uusiksi kun pohja on valmis?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään