Guest Oppilas

Lähestymisongelma

21 viestiä aiheessa

Lento Taipei:sta Hong Kong:in vanhalle kentälle. Suunnitelma oli

tehty IFR ja sää oli todella pilvinen ja sumuinen, joten juuri mitään ei nähnyt. Mistä siis johtuu, että nämä valopäät antoivat minulle lähestyessä ohjeet visual:ille ?? Tonttiinhan se kolisee, kun ei oo mitään näköhavaintoa.. Ei pysty käsittämään..

 

E.V

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lento oli ilmeisesti lennetty offlinessa?

 

Mikäli oli, niin en yhtään ihmettele tommosia tempauksia... Ei siitä FS:n ATC:stä ole koskaan ollut oikeen mihinkään.. :-\

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lento Taipei:sta Hong Kong:in vanhalle kentälle. Suunnitelma oli

tehty IFR ja sää oli todella pilvinen ja sumuinen, joten juuri mitään ei nähnyt. Mistä siis johtuu, että nämä valopäät antoivat minulle lähestyessä ohjeet visual:ille ?? Tonttiinhan se kolisee, kun ei oo mitään näköhavaintoa.. Ei pysty käsittämään..

 

E.V

 

Onko kyseiselle kiitoradalle ILS:ää? Toki voi kyseessä olla myös perinteinen FS:n bugi. Ja default ATC oli ilmeisesti käytössä? Ja onko kenttä default?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kai Tak oli siitä kuuluisa että ILS ei ollut kiitoradan suunnassa ja finaalissa piti tehdä jyrkkä kurvi ja laskeutua.

 

Simussa ei ole mahdollista tehdä tällaista lähestymistä, tarkoitan ATC:tä. Eli simun lennonjohto vektoroi suoraan kiitoradan päähän, n. 12 -15 NM kynnykseltä ja olettaa lähestymisen olevan siitä suoraan kiitotielle. Kai Takilla tämä tarkoittaa todellakin sitä että vuori nousee yllättäen eteen.

 

Mikään ei estä sinua tekemästä IFR lähestymistä vaikka simun lennonjohto höpiseekin omiaan... ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

...niin tai pyytämästä lennonjohdolta toisenlaista lähestymistä!

 

Toimii vain siinä tapauksessa että lähestymisiä on useampia simun datassa. Näistä ILS annetaan aina ensimmäisenä, eli tässä tapauksessa oli varmaankin vain VFR lähestyminen ainoa vaihtoehto eikä lennonjohdolta voi näin pyytää muuta lähestymistä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Toimii vain siinä tapauksessa että lähestymisiä on useampia simun datassa. Näistä ILS annetaan aina ensimmäisenä, eli tässä tapauksessa oli varmaankin vain VFR lähestyminen ainoa vaihtoehto eikä lennonjohdolta voi näin pyytää muuta lähestymistä.

 

Joo, eipä noi ILS:iä edes ehdottaneet. ..keleen vinukit..

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Onko kyseiselle kiitoradalle ILS:ää? Toki voi kyseessä olla myös perinteinen FS:n bugi. Ja default ATC oli ilmeisesti käytössä? Ja onko kenttä default?

 

Lento offline:na, kenttä on muistaakseni "Hong Kong 2003 tai 2004" peruja, mikäli en ole ihan hakoteillä ja default ATC..

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tähän samaan,kun kerran on on puhe FS2004:n ATC:stä.Mikähän siinä on että muut default koneet ajavat samalle parkkipaikkalle kuin missä minä olen jo valmiiksi parkissa?.Mahtaako tähän olla mitään ratkaisua?.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

jep se tietenkin,mutta ihan pelkästään FS2004:n ei varmaan ole sitten mitää ratkaisua. >:( ??? :'(

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

jep se tietenkin,mutta ihan pelkästään FS2004:n ei varmaan ole sitten mitää ratkaisua. >:( ??? :'(

 

No minähän en tiedä mitään FS2004:sta mutta mieleen tuli, että ovatko ne toiset todella tulossa samalle paikalle, vai pelkästään pysähtyneenä viereen, koska eivät pääse/mahdu jatkamaan matkaa eteenpäin? Jos oma koneesi on ohjelman mielestä oikealla paikalla niin ei tornin pitäisi siihen enää ketään toista ohjata. Että oletko itse varmasti oikeassa ruudussa ja vielä niin, ettet epähuomiossa estä vierekkäisten ruutujen tai rullaustien käyttöä? Onkos AFCAD-asiat kunnossa, oikea tiedosto oikealla kentällä ja silleen? Muuta en keksi. :-\

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lento oli ilmeisesti lennetty offlinessa? Mikäli oli, niin en yhtään ihmettele tommosia tempauksia... Ei siitä FS:n ATC:stä ole koskaan ollut oikeen mihinkään.. :-\

 

FS:n ATC saattaa ehkä toimia alkeellisesti mutta aina ja varmasti 24h kaikkialla maailmassa, toisin kuin VATSIM. Palvelut pelaa just siellä ja silloin, kuin minulle sopii. ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Toi on sitten varmaan jokin lisäosa jolla FS:n default ATC muuttuu paremmaksi?

 

"VATSIM (The Virtual Air Traffic Simulation Network). VATSIM on maailmanlaajuinen yhteisö, joka mahdollistaa virtuaalisen lennonjohtopalvelun Internetissä lentosimulaattorikäyttäjille. VATSIM tarjoaa korkealaatuisia ja mahdollisimman realistisia virtuaali-ilmailukokemuksia käyttäjilleen." Infoa: VACC Finland

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

"VATSIM (The Virtual Air Traffic Simulation Network). VATSIM on maailmanlaajuinen yhteisö, joka mahdollistaa virtuaalisen lennonjohtopalvelun Internetissä lentosimulaattorikäyttäjille. VATSIM tarjoaa korkealaatuisia ja mahdollisimman realistisia virtuaali-ilmailukokemuksia käyttäjilleen." Infoa: VACC Finland

 

Taisit Kari just astua Jukan miinaan ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Taisit Kari just astua Jukan miinaan ;D

 

Ei ole olemassa huonoja kysymyksiä, ainoastaan huonoja vastauksia... Toki huomasin vedätyksen mutta näyttää foorumilla olevan taas paljon sen tason tallaajia, jotka ei hallitse edes noita alkaita. Meinasin kyllä ensin kuitata jotain yhtä nerokasta mutta päädyin lyhyeen lainakseen ilman mitään hymiöitä. Sitä saa, mitä tilaa. ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Onko joku kokeillu VOXAtc:ta? http://www.voxatc.com/

 

Puheentunnistava lennonjohto, yhden videon näin missä oli sitä käytetty ja aika metka - tosin äänet oli ihan hirveetä samplesekoitusta, mut se että sai ite puhua mikkiin oli aika hienoa. Se tajus kaikkea semmosta ku "kone: oscar alfa bravo leaving frequency to activate flight plan -- atc: roger, oscar alfa bravo, call back when you return to frequency" ym aika huimaa..

 

//Tuomas

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mul vähän samanlaista ongelmaa että miksi mun PMDG:n FMC ei havaitse IFDG:n EFHK 4 leftilla ILS:ä?

 

Vaikka tietysti kyseiselle kiitoradalle on ILS.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Airac päivitetty? Lähtö- ja tuloreitit ladattu?

 

Ja mitä? IFDG julkassu EFHK? Kukaan ei kertonu mulle! ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Onko joku kokeillu VOXAtc:ta? http://www.voxatc.com/

 

Se on ihan magee, tunnistaa kaikenlaista läpänheittoa. Jos fraasit on hukassa, kulloinkin olemassa olevat vaihtoehdot saa myös tekstinä eteensä jotta voi lukea suoraan. Voxin tekemät vektoroinnit ja holdit ovat myös mainioita. Huonot puolet jotka minun puolestani itseasiassa kumoavat ne hyvät puolet:

 

- karmeat MS-puhesyntsaäänet

- ei vaikuta mitenkään default AI-liikenteeseen, eli kuulemasi "radioliikenne" (Microsoft Mike ::)) on itseasiassa haamuliikennettä

- simun oman flight plannerin käyttö pakollista

 

...

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään