Guest lauran

lentämisessä ongelma??

10 viestiä aiheessa

lensin B777-300 helsingistä rovanniemelle ja lento sujui ongelmitta. palatessani koneeseen tuli joku vika. olin nousemassa 20000fi 30000 jalkaan nii kone rupesi yhtäkkiä sakkamaan se sakkasi aina 19000ft asti taas nousin sinne samoihin korkeuksiin ja taas ei ku 19000jalkaan. mulla oli nousunopeus 2100ft/min. pienensin nousunopeutta johonkin 400jt/min niin vauhti rupesi nusemaan hiljaa katsoin koneetta ulkoapäin ja huomasin että ilma jarrujen siivekkeet oli pikkuisen auki ..käytin niitä päällä ja laitoin pois nii ne jäi taas vähäsen auki. mulla oli koko matkan koneen nokka 5 astetta nokka ylhäällä. kone tuntui laiskalta. laskussakin meinas sakata. se-icing oli päällä kuten myös pitot heat. täs pari kuvaa...... ??? ??? ???

 

 

ilmajarrut jumittaa..täs näkyy myös tuo 5 asteen keuliminen vaikka tuossa se näyttää isommalta mut mittaris oli 5 astetta....kuvakulma vääristää pikkase :)

[ Attachment removed / expired ]

 

 

kapteenin naama punottaa...mikä on vikana...perämies on kuoleman pelosta kalpee ;D :D

[ Attachment removed / expired ]

 

 

finaalissa tehoja vaan enemmän nii kyl se siitä....

[ Attachment removed / expired ]

 

 

huhhuh kylä on paita märkä......antakaa vaikka tupakkaa......rulaus li sen näköisstä et kyllä kapulla vähän tärisytti kättä......;) ;D

[ Attachment removed / expired ]

 

kommentteja ja mieli piteitä ongelmasta kiits ;D ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hiukan lisää offline treeniä ja eiköhän ongelmat ala hoitumaan, kun tietää miten kone toimii milloinkin.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

joo tuota ei se varmaan nuista fläpeistä johtunu ku se näky vakka alotti uuden lennon. voiko jos pitot heat ei ollu päällä nii koneessa tapahtua muutaki ku noppeus mittari sammuu vai mihin kaikkeen se vaikuttaa....

 

miettikää nui rumia ja äijjät viel hymyilee.. ;D ;D

 

en usko et se lento taidosta on kiinni........voipi olla et lento tiedosta.. ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tulee noita ylläreitä pidempään lentäneillekin. ;) Varsinkin jos ottaa online lennolle jonkun "koostekoneen" johon on tullut ladattua visuaalimalli sieltä, lentomalli tuolta ja paneeli ihan jostain muualta. Mullakin on tällaisella purkkavirityksellä autopilotti (suihkarilla) joskus ihan itsekseen esim. kahvinkeittelypaussin aikana päättänyt ruveta veivaamaan silmukkaa, vaikka lähtötilanne on ollut stabiili vaakalento.

 

FS2002:lla kerran toinen moottori sammui ihan itsestään vaikka tällaista ei FS:ssä asiantuntijoiden mukaan voi edes tapahtua ellei niitä ongelmia "viritä" tapahtuvaksi. No ei ollut tullut viriteltyä muuta kuin aikanaan nuo täydet realismiasetukset päälle. Offlinessä harvemmin mitään tapahtuu mutta annas olla kun oletkin online, aina jotain unohtuu / menee pieleen. Siksi se niin hauskaa onkin. Kukas sitä viitsisi tappavan tylsiä reittilentoja lennellä ellei luvassa olisi jotain problematiikkaa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
Mullakin on tällaisella purkkavirityksellä autopilotti (suihkarilla) joskus ihan itsekseen esim. kahvinkeittelypaussin aikana päättänyt ruveta veivaamaan silmukkaa, vaikka lähtötilanne on ollut stabiili vaakalento.

 

Tässä juuri onkin simulaattorin ja tosielämän ero. Oikeat pilotit huomaavat kahvinkeittimen vesisäiliön pinnan pyörimisestä koneen tekevän silmukkaa, ja osaavat lähteä takaisin ohjaamoon ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

jukka puhuit asiaa. mutta pääasia on että ne probleemat voitetaan....tai ainaki matkustajien toiveesta...no mukava oli rovanniemellä käydä ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

esa hyvinb sanottu. mutta e n voiselittää ku en ollu kahvilla...oikeesti kahvit olis oluu ylä paneelissa....siis sillo ku sakkasin......

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tässä juuri onkin simulaattorin ja tosielämän ero. Oikeat pilotit huomaavat kahvinkeittimen vesisäiliön pinnan pyörimisestä koneen tekevän silmukkaa, ja osaavat lähteä takaisin ohjaamoon ;D

 

Joo, meitin simupilottien tarttee terästää kahvia vaikka kosanderilla niin saadaan kyökissäkäyntien aikana samaa "heittoa" aikaiseksi. Henkilöstä riipuen 5-15 käynnin jälkeen "kone" alkaa tehdä silmukkaa ja paluu "ohjaamoon" vaikeutuu huomattavasti. ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

tuo että lentokoneessa on nokka muutamia asteita horisontin yläpuolella on mielestäni ihan normaalia, etenkin kun alla on tollanen mötikkä kuin 777.

ja itekki olen huomannut että 777:llä on melko raskasta nousta.

 

että ei muutako harjotusta peliin ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään