Guest jukkapalander

Ongelmia IFR:llä lennettäessä.

12 viestiä aiheessa

Lennän IFR:än avustuksella lentokorkeudessa 14000 jalkaa, radio toistaa koko ajan sanomaa "Please expedite your descent to 14000". Mitä ihmettä tämä tarkoittaa? Pistän tähän samaan vielä että miksi Real Weather antaa aina minulle sumuisen kelin kentältä lähtiessä vaikka niin ei olisikaan oikeassa kelissä? Jos pistän VFR:rrän ja Real weatherin niin silloin radio liikenne ei toimi ollenkaan, pistää vastaukseksi jotain "request denied" kun pyydän esim. rullauslupaa?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Lennän IFR:än avustuksella lentokorkeudessa 14000 jalkaa, radio toistaa koko ajan sanomaa "Please expedite your descent to 14000". Mitä ihmettä tämä tarkoittaa?

Onko oikea ilmapaine?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onko oikea ilmapaine?

Jonka voi tarkistaa ja pistää mistä, olen aika ulkona vielä näistä asioista..?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Korkeusmittarissa (altimeter-joku) alakulmassa on namiska josta säädetään. Standart-ilmanpaine on 1013 (millibaaria?) ja 2992 (elohopeajotain?)

EDIT: ulkona olen itsekkin näistä fysiikan jutuista, joku viisaampi saa selventää ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Paina b, sillä saat korkeusmittarin kaliberoitua automaattisesti simussa. Näetpähän samalla mitkä numerot pyörähtävät oikeisiin lukuihin. Lennonjohto kertoo mikä ilmanpaine milloinkin on.

EDIT

hidas hidas.... ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Näppäinkomento b asettaa vallitsevan ilmanpaineen korkeusmittariin.

Antti

Suuret kiitokset!

EDIT: Kaikille suuret kiitokset ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vieläkö joku osaa vastata tuohon sää juttuun?

Se simun oma sääjuttu tahtoo olla semmoinen ihan kaikilla, sille ei voi mitään. Suosittelen hommaamaan METAR:it ennen lentoa, ja yrittää täydentää mahdollisuuksien mukaan niitä itse simun säähän.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mitä ihmettä tämä tarkoittaa? Pistän tähän samaan vielä että miksi Real Weather antaa aina minulle sumuisen kelin kentältä lähtiessä vaikka niin ei olisikaan oikeassa kelissä? Jos pistän VFR:rrän ja Real weatherin niin silloin radio liikenne ei toimi ollenkaan, pistää vastaukseksi jotain "request denied" kun pyydän esim. rullauslupaa?

Niin, et saa selvitystä VFR lentoon koska keli ei ole sen mukainen, siksi tulee "Request denied." Vaihda keli aurinkoisempaan tai sitten IFR lennoksi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään