Guest flaitsimulaatori

Ääneni ei kuulu VATSIMissa

17 viestiä aiheessa

Ääneni ei kuulu VATSIM:ssa. Mikä vikana. Minulle kerrottiin, että vacc foorumilla olisi jotain neuvoja asiaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minulle kerrottiin, että vacc foorumilla olisi jotain neuvoja asiaan.

Niin siellä onkin. Oletko varmasti tehnyt sen SB:n äänitestin ja siinä kuuluu hyvin?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Lähetysnappi (joka tulee määrittää) pohjassa puhuessa? Asetukset kohdallaan? Rikkinäinen mikrofoni?

Vähän enemmän tietoja ensi kerralla. Olisi vastaaminenkin helpompaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo eli olen kalibroinut mikrofonin SB3:sessa. Ja painan sitä nappulaa aina puhuessani. Eli tarvitsenko tähän jonkin lisä ohjelman SB3 lisäksi?

EDIT: Minulle siis sanottiin, että vika olisi palomuurissani ja minun pitäisi tehdä sinne jotain "sääntöjä"

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo eli olen kalibroinut mikrofonin SB3:sessa. Ja painan sitä nappulaa aina puhuessani. Eli tarvitsenko tähän jonkin lisä ohjelman SB3 lisäksi?

EDIT: Minulle siis sanottiin, että vika olisi palomuurissani ja minun pitäisi tehdä sinne jotain "sääntöjä"

Kai nyt olet testannut sen mikrofonin toiminnan nauhoittamalla jotain jollain ohjelmalla(tarkista mixerin record levelit)...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tietääkö kukaan mitä tekisin? tylsä ku just ostettua mikkiä ei saa toimimaan. :(

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nyt yritin kalibroida mikrofonin uudestaan, mutta SB3 valittaa ettei se onnistunut ja eivätkä ne syyt miksi ei onnistunut oikein tuntuneet todenmukaisilta. Puhuin tänään kaverini kanssa messengerissä eikä ollut ongelmia. Mikä mättää? >:(

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moro!

Koeta seuraavaa mene Windowsin äänenvoimakkuus säätöihin ja säädä mikrofonin voimakkuutta. Jos ei kuulu niin mene lisäasetuksiin ja ruksaa Mic Boost ja säädä mikrofonin voimakkuus melko hiljaiselle testaa uudelleen ja mikin voimakkuutta varovasti suurentaen pitäisi homma onnistua.

Huomaa että on tarkkaa puuhaa ja vaatii kärsivällisyyttä. SB3 on ronkeli äänen suhteen.

Jos ei onnistu suosittelen UBS Headsettien ostoa.

jukka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No mutta jos mikin kalibrointi ei onnistu kunnolla niin eikö ääneni kuulu muille? Ei se kalbrinti ohjelma virheilmoituksen jälkeen ainakaan mitään tuollaista ilmoita. Ja kun se testaa taustaääntä niin kannattaako pitää lentokoneen mootttorin ääni päällä?

EDIT: Suoraan sanoen alkaa jo vit*ttamaan tää homma kun ensin ostetaan headset ja sitte se on niin vaikee saada toimimaan. Mulla ei onnistu koskaan ekoilla yrittämillä MIKÄÄN!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sillä ei paskaakaan väliä mitä se SB3 sanoo siitä äänenlaadusta.. Jos vaan ite koet sen ihan hyväksi. Kun se testaa taustameteliä niin oot vaan hiljaa ja sammutat kaikki taustaäänet.. Niin ja olihan asia niin, että kuulet itsesi SB3:n voice kalibroinnissa? Ja kun yrität käyttää voicea niin olet COM1:seen laittanut lennonjohtajan taajuudeen ja katsonut, että siellä lukee "transmitting on voice + text"

Ja palomuurista on auki portit: 3782, 3783 ja 3290 (TCP & UDP)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minä käytän erillistä USB webcamin mikkiä, ja SB3:sen testin mukaan "mikrofoonissa on ongelmia." Mutta todellisuudessa se toimii ihan hyvin. Kannattaa vain varmistaa, että nauhoittavan laitteena on SB3:sessa todellakin se laite jonka itse tietää toimivan. Oman webcamin mikrofonin olen testaillut eri nauhoitus-ohjelmilla ja jne. ja säätänyt record-levelit yms oikein.

Vielä pakko mainita, että silloin kun "VITTU mikään ei toimi prkl"...on usein todennäköisin vika näppiksen ja tuolin välissä. Se on vaan surullinen tosiasia, että ei nämä tietotekniikan laitteet ole vieläkään tarkoitettu "täysin noviiseille". Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis (jos ei osaa niin ei osaa)... onneksi internet on pullollaan "helpdesk" tyyppejä, joten eiköhän se siitä lutviudu ajan kanssa...nimimerkillä 15 vuotta tapellut tietotekniikan parissa.

edit: heh, pidempään tapellut koneiden kanssa kun Filppulalla edes ikää, eli ei ihme jos et ole vielä "seppä syntyessään" ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En kylläkään kerro miten. :-[ ;D

No kyllä tämä on ollut alusta saakka selvää, että käyttäjässä on vika. Kerro vaan rohkeasti mikä oli vikana, niin seuraava jolla on sama ongelma hoksaa ehkä tämän threadin perusteella sitten tarkastaa saman asian. Ei sinulle naura kukaan täällä. Kyllä minäkin olen sählännyt päivästä toiseen näiden tietokoneiden kanssa, enkä varmasti ole ainoa. ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Noo pitäsköhän... Ja vai oli alusta asti selvää, että käyttäjässä oli vika. >:( ;). Okei vika oli se, etten katsonut tarpeeksi tarkasti kaikkia näppäin komentoja ja näppäin jota olin aina puhuessani painanut olikin ollut väärä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

EIPÄS TOIMI ENÄÄN! >:( eli vikana on se, että kun nauhoitan windowsin omalla äänittimellä ääneni kuuluu, mutta SB3sessa ei kuulu muuta kuin hiljaista muminaa. Olen testannut mikrofonin voimakkuuden eri asetuksia yms... Mutta ei vaan toimi. lennonjohtaja siis kuulee minut muttei missään nimessä hyvin eli ei kuule kunnolla eikä saa puheesta selvää. Palomuurin pois käytöstäottoa olen kokeillut mutta ei auttanut. Tuntuu, että olen jo tehnyt kaiken mahdollisen minkä voin... :(

EDIT: Olen siis käyttänyt onnistuneesti ääni keskustelua messengerissä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos olet varma että äänenvoimakkuus on oikein, testaa vaihtaa sb3:sen asetuksista directsound -> wave ...ei niin tehokasta mutta toimintavarmempi vaihtoehto...Näin aamutuimaan (klo 5:10) jotenkin naurattaa miten voi olla näin vaikeaa yhden helkutin mikrofonin kanssa. Itse epäilen, että koko koneesi laitteet/ajurit on asennettu päin helvettiä ja muutenkin koko kone on kädetetty aika pahasti....

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään