Ari Viitajylhä

FS2004 ei toimi XP:ssä ongelma

16 viestiä aiheessa

Luovuin vihdoin W98SE:stä ja asensin koneeseen XP:n.Ennen asennusta formatoin koko kovalevyn. Nyt kun asensin FS2004:n tuli "pieni" ongelma.Kun lentelen jonkin aikaa niin simu pysähtyy täysin, samantien monitori sammuu ja XP stoppaa täysin. ei auta muu kuin kova buutti.En tiedä mistä tämä johtuu, AMD 1.4 GHz, muistia 256 MB, ati radeon 9200, kovalevy melkein tyhjä ja kaikki muu toimii kuin junan vessa.Nyt kyllä meni arskalla sormi suuhun kyynärpäätä myöten. jos jollakin on ollut vastaavan lainen ongelma niin neuvoja otetaan mielellään vastaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ihan heittona menee, mutta tuo kone on melko tehoton, joten voi olla että simu yksinkertaisesti pistää sen polvilleen. Mulla muistin vähyys aiheutti useita kaatumisia, ennen kuin nostin määrän 256:sta 512:een. Tosin kone ei mennyt kyllä kertaakaan täysin solmuun. Joten kai asetukset ym. on tarpeeksi alhaiset..?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Liian vähän muistia? Tuo 256 on kyllä aika vähän.. Minulla on joskus pitkän lennon ja fsnavin käytön yms jälkeen simun muistinkäyttö näyttänyt yli 500 megaa! Nytkin, vaikka mitään erityisen "muistisyöppö" ohjelmaa ei ole käynnissä, näyttää Windowsin tehtävähallinta muistin käytöksi n. 200 megaa. Siihen vielä simu päälle niin alkaisi sinunkin koneesi olla kyykyssä. Valitettavasti.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Simun asetukset on defaulttina elikkä aika alhaiset, mutta että kaataa koko XP:n. Vieläkin ihmetyttää tämä monitorin sammuminen. Taitaa kuulua sitten asiaan. Mistähän saa tänäpäivänä 512 megasen SDRAM muistikamman ja jos saa niin taitaa olla aika arvokas.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Direct3D-tilassa kaatuminen aiheuttaa usein täysjumin. Kyllä muistin vähyys saattaa olla syynä kaatumisiin, kun pitää jatkaa levymuistilla ja se on niin hidasta. Näytönohjaimen ajuri on kuitenkin kaikkein yleisin syy jumituksiin. Kai sinulla on XP:lle tarkoitettu versio, eikä nyt välttämättä kaikkein uusin, vaan viimeisin missä tuolle piirille tuli korjauksia?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Osta uus prossu (minimi 1600mhz) TAI osta kaks muisti palikkaa ,molemmille pitäisi olla 512mb

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Osta uus prossu (minimi 1600mhz) TAI osta kaks muisti palikkaa ,molemmille pitäisi olla 512mb

Kuulostipa asiantuntevalta.. Prosessorista, jostain 200 mhz tehoerosta, ei tuo ainakaan ole kiinni, koska itsellä XP-AMD 1,5 GHz yhdistelmä toimii hyvin. Ja Arilla nyt 1,4 GHz....

Muistia taasen kyllä voisi olla vähintään tuplat lisää, enemmänkin ei olisi pahitteeksi. Mutta jotain ajuriongelmaa kyllä veikkaisin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Toistelen tässä muiden sanomaa, muistia on aika vähän, mutta enemmän kuulostaa ajuriongelmalta. Käytitkö muuten XP:n default-ajuria näytönohjaimelle? Itse suosittelisin päivittämään näytönohjaimen ajurit eri versioon.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Prosessorista, jostain 200 mhz tehoerosta, ei tuo ainakaan ole kiinni... jotain ajuriongelmaa kyllä veikkaisin.

Olen aivan samaa mieltä edellisten herrojen kommenttien kanssa. 1.4 GHz Athlon riittää FS2004:lle paremmin kuin hyvin. Lisämuistista ei tietenkään ole haittaa mutta sen puute tuskin aiheuttaa tuota kaatumista, Windows kun osaa käyttää virtuaalimuistia, eli spoolata sitä levylle, mistä aiheutuu pahimmillaankin vain pirunmoista tökkimistä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulla oli ennen muistia 256 ja silloin peli tökki, nyt on vajaa 800 ja hyvin menee. Tuli vain mieleen että, ethän vain ole päivittänyt XP:tä service pack 2:lla? Se sai mulla simun kaatumaan ja koko koneen jumiin. Ongelma hävisi kun poistin tuon päivityksen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

hm, outoa, ettei olisi joku muukin sekaisin koneessa jos SP2 kaataa simua? Koska kuitenkin se spkakkonen on fiksua laittaa..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kaikki muu toimii todella hyvin, myös FS2002.FS2004 ei vaan suostu toimimaan.Aivan kuin kummitus painelisi S näppäintä aina silloin tällöin kun näkymä vaihtuu aina itsestään.Ajurit päivitin atin sivuilta mutta ei vaan toimi ???

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä siinä on lähdettävä ihan perusasioita penkomaan.Käyttiksen asennuksen jälkeen muistithan asentaa emon piirisarjan ajurit.Onko XP:n asennusrompulla SP2,jos ei aja se koneelle.Jutut SP2:n harmeista menee nykyään jo mustan magian puolelle.Voit ihan hyvin asentaa Radeonille uusimmmat Cat 5.3 ajurit.Korttisi ei tue DirectX 9 vain 8.1 versiota,mutta SP2:n mukana tulee 9.0c mikä on ihan hyvä.Oletko ajanut DirectX-diagnostiikkatyökalua,katso eri välilehdet ja testaa.Jos näyttökortissasi olisi tuuletin,ja se ei toimisi, tulisi mieleen ylikuumeneminen.Muistaakseni se on passiivi jäähdytetty.Tietysti jos jäähdytyssiilin päällä on puolikas kissaa,niinkuin minulla usein,ei silloin jäähdytys toimi.Onhan C-osiolla tarpeeksi tyhjää tilaa virtuaalimuistille,XP on aikalailla isompi kuin 98.

Onhan tietysti sekin mahdollisuus,että jossain on huono kontakti joka lämmetessään paukahtaa poikki.Katsoppa onko näyttökortti paikallaan ja näytön kaapelit kiinni.

Vexi

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Cat 5.3 ajurit on, 9.0c on jne. mutta emo piirisarjan ajurit oli päivittämättä.Olisi varmaan jäänyt päivittämättäkin ja siitä Veijolle karmaa,nyt OK.Mutta ei auttanut asiaa.Mutta löytyihaän se syypää lopultakin,nimittäin ilotikku.Sillain puoli vahingossa rupesin epäilemään tikkua koska siihen koskeminen aloitti aina jonkinlaista sekoilua,kässäri meni päälle,näkymät alkoi vaihdella,trimmi sekoili jne.Ilotikku pois päältä ja kaikki toimi niinkuin pitääkin.Ei muutakuin tikku pois sarjaportista,liittäminen uudestaan USB porttiin ja kaikki toimii just niinkuin pitääkin.Kyllä mää oon sitte hyvä (köh,köh).Elikkä tällä hetkellä ei mitään ongelmaa.Kiitos kuitenkin kaikille jotka otitte asiaan kantaa ja jaksoitta kuunnella tätä mun valitusta.

Veijolle vielä kiitos piirisarjan päivitys vinkistä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

niin ja tarkistappa että se sun näyttö saa suoraan virran pistorasiasta, eikä mee koneen virranjakajan kautta... jos näyttö menee koneen kautta, niin yllättävät virtapiikit voi kaataa koko koneen ja näin näyttö sammuu.

itelläni oli sama vika, mutta nyt asia on reilassa...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No nyt on 512 muistia ja kyyllähän se näkyy heti simun käytössä.Oli vaan hyvä hinta sdram:llä, 75 ekee.Ei haittaa,pää asia että heppa kulkee.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään