Ville Viiperi

EFHK Traffic asennus

8 viestiä aiheessa

No kun tossa laittaisin "vihdoinkin" liikennettä EFHK:lleni, ja latasinpa tuon uuden traffic paketin librarystä! Minun ikäiseni on arvatenkin aika vaikeaa suomentaa ja tarvisin apua, luen englantia ja olen hyvä siinä mutta kun minulla on kai päässä vikaa? Minun on vaikeaa erotella asiat ja tarvisin apua asentamiseen :-[

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Suosittelisin mieluummin lataamaan suoraan ProjectAI:stä vaikka Finnairin, SAS:n, Aeron, Lufthansan ja BA:n paketit ja asentamaan ne PAI:n installerilla. On huomattavasti helpompaa..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No asiaan :P Aion siis asentaa sen minkä sanoin, älkää karatko aiheesta ;D

Oikea periaate!

Varaudu nyt kuitenkin siihen, että käsityötä tarvitaan. Kuten edellä sanottiin, pienimmän riesan tie olisi asentaa suoraan lentoyhtiöitä PAI:n hyvin helppokäyttöisellä installerilla. Valitsemasi polku on kuitenkin siitä parempi, että se johtaa valaistumiseen... siis TToolsin käytössä ja parissa muussakin asiassa. Tulet oppimaan monta asiaa!

Osaathan asentaa lentokoneita ja niille tekstuureja? Jos sinulla ei ole tarvittavia palikoita ennestään, joudut haravoimaan sekä PAI:n että Aardvarkin valikoimia (bussit joudut ottamaan PAI:lta, Boeingit valitse mieluummin Aardvarkilta. Eivär ne erot ulkonäössä nyt nii-iin suuria ole, mutta tuonne EFHK:lle sitä liikennettä tuppaa ajan mittaan kertymään, ja silloin Aardvarkin mallit säästävät frameja.

Eli ensin perusmallit (base packit) ja sitten niille tekstuureja tarpeen mukaan.

Janin ohjeet ovat niin hyvät, ettei niihin ole lisättävää. Yhden neuvon kuitenkin haluan antaa: TARKASTA moneen kertaan se, että aircraft_EFHK.txt:n lainausmerkeissä olevat koneen nimet ovat TÄSMÄLLEEN samat kuin se teksti, joka on ao. koneen aircraft.cfg:n "title=TÄMÄ" Valisemistasi koneista riippuen joudut nimittäin ERITTÄIN todennäköisesti muokkaamaan niitä. Jos niissä on pienikin ero, kone ei näy.

//edit --- tässä on oma aircraft_EFHK.txt -tiedostoni, jota käytin kun asensin tämän EFHK-trafficin. Älä MISSÄÄN nimessä käytä sitä! - olen ensinnäkin käyttänyt vain osan koneista (ja FlightPlaneista) ja toiseksi, numeroinut koneet uudelleen. Mutta ymmärrät varmaan edellä antamaani neuvoa paremmin, kun vertaat näiden jäljellä olevien koneiden nimiä niihin, jotka esiintyvät alkuperäisessä. Suunnilleen tämmöisinä ne nimittäin ilmestyivät imuroimieni tekstuurien mukana tulleisiin ohjeisiin aircraft.cfg:n muokkaamisesta (jotain olen ehkä itse muuttanut jostain muusta syystä.

Ja ei - en ole varma siitä, olenko valinnut kuhunkin koneeseen juuri oikean tekstuuri-variaationn. Niissä kun on yhtiön kohdalla useinkin valinnan varaa:)

AC#1,450,"My Travel Airways A321"

AC#2,470,"UPS Airbus A300F-600"

AC#3,460,"AIA 737-800 EUROCYPRIA 5B-DBU"

AC#4,470,"AIA B744F_GE_Cargolux"

AC#5,460,"Futura Boeing 737-800"

AC#6,460,"PAI A320 LBT White TS-IND"

AC#7,470,"AIA B738 PGTMAI"

--- Jorma

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuli nyt tähän traffic-pakettiin liittyen mieleen vielä sellainen juttu, että sisältääkö tuo KAIKKI paketissa mainittujen yhtiöiden plaanit ympäri maailmaa, vai vain ainoastaan Helsingistä/-kiin lähtevät/saapuvat lennot??? Olen nimittäin jo asentanut PAI:sta ja MRAI:stä UPS:n, DHL:n, Mytravelin ja Finnairin paketit, sekä täältä FSNordicista Air Finlandin plaanit. Jos tuo sisältää vain Helsingin lennot, niin hiukan ihmetyttää paketin järkevyys, sillä ei ainakaan itseä erityisemmin kiinnostaisi nähdä em. yhtiöiden koneita kahteen kertaan EFHK:lla, mutta ei myöskään poistaa jo asennettuja paketteja..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuli nyt tähän traffic-pakettiin liittyen mieleen vielä sellainen juttu, että sisältääkö tuo KAIKKI paketissa mainittujen yhtiöiden plaanit ympäri maailmaa, vai vain ainoastaan Helsingistä/-kiin lähtevät/saapuvat lennot??? Olen nimittäin jo asentanut PAI:sta ja MRAI:stä UPS:n, DHL:n, Mytravelin ja Finnairin paketit, sekä täältä FSNordicista Air Finlandin plaanit. Jos tuo sisältää vain Helsingin lennot, niin hiukan ihmetyttää paketin järkevyys, sillä ei ainakaan itseä erityisemmin kiinnostaisi nähdä em. yhtiöiden koneita kahteen kertaan EFHK:lla, mutta ei myöskään poistaa jo asennettuja paketteja..

Jaarisen Ollin ReadMe:stä ymmärsin, että hän on sisällyttänyt tähän vain Helsingissä viikolla 2. - 8.3.2005 esiintyvät lennot (+ pientä viilausta.) Itse karsin siitä sen takia pois aika monta konetta ja plaania juuri mainitsemastasi syystä. Jätin vain sellaiset, jotka eivät kiinnosta minua kuin EFHK:n osalta.

--- Jorma

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moi

Vastaanpa itse niin ei tule epäselvyyksiä :)

Joo, eli paketissa on vain lennon Helsingistä/Helsinkiin sekä samalla lennonnumerolla jatkavat lennot, esim. Helsinki-Reykjavik-POP on myös tuo jälkimmäinen legi. Finnairilta mukana on vain lomalennot joten voit huoletta asentaa ne, etenkin jos otat alkuperäisestä asennuksesta mahdollisest 757t pois.

Paketissa on mukana nimenomaan ainoastaan ilman vakioaikataulua kulkevat lennot. Toki joitain yksittäisiä lentoja saattaa olla mukana jossain toisessakin paketissa. Itselläni on UT ja MRAIlta asennettuna aika monta pakettia, eikä vielä ole tullut päällekkäisyyksiä.

blue skies,

-- Olli

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään