Guest svirkkul

Lennätkö VC:llä vai 2D:llä?

30 viestiä aiheessa

Kuinka moni oikeasti lentää VC:llä? Ne on hienoja, napit ja kaikki toimii mutta kuinka moni oikeasti lentää pääasiassa VC:llä?

Itse lennän 2D:llä ja VC:tä käytän lähinnä maisemien ihailuun.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pitkillä lennoilla "istun" aina matkalennon aikana VC:ssä, ja joskus kokeilen rullauksien aikana, mutta ei kai kukaan nyt 'oikeasti' lennä koko lentoa VC:stä? En ainakaan minä. Se voi olla myös tottumuskysymys..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

sekä että. Jos on iso jetti niin sitten 2D ohjaamosta mutta jos on joku pieni kone kuten Seahurri tai Beech A36 niin sitten VC:stä.

Jos koneessa on hyvä 2D paneeli ja VC (esim. LDS 767) niin sitten tulee vaihdeltua kuvakulmia aina välillä.

Jani

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minä aina olen nousussa ja laskussa 2D ohjaamossa, mutta jos koneesta löytyy tuo VC niin sitten rullailen sillä ja ihailen maisemia matkalennolla.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

VC=VFR

2D=IFR

Elikkäs VC ei sovellu IFR lentämiseen oikeastaan lainkaan minun mielestäni, mittarit ovat liian pieniä ja sotkuisia jos ei zoomaa niin paljon että yleisilme katoaa kokonaan. VFR -lennoilla taas 2D -paneelista ei ole tarpeeksi hyvää näkyvyyttä ympärille joten VC on silloin ratkaisu.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pääasiassa VC:llä C310:lla, mutta nyt kun olen mittarilentoon sotkeutunut niin 2D-paneelikin on käytössä enemmän. VC:ssä on vaan näkyvyys niin paljon parempi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kunnollinen VC ja NaturalPoint TrackIR-katseohjaus niin kokemus on todella vaikuttava.Jos ei näe jotain mittaria niin työntää nokkansa 10cm päähän,niin johan näkyy.Tai jos tekee mieli kaksitason avoohjaamosta kurkkia alas laidan ylitse,niin vähän lähemmäs laitaa ja katse alas.Enimmäkseen lennän pieniä koneita ja VC on käytössä melkein koko ajan.

Vexi

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse lentelen isoilla koneilla virtualilla, pikku cessnoissa sun muissa tulee käytettyy 2d paneelii ja isoillakin, jos vc on romu.... Isoilla koneilla taksiessa ja muutenkin täytyy kattoo ettei naarmuta viereisen koneen kylkee (ainakaan pahasti ;D)

Se virtual antaa jotenkin paremman tunnelman (kun ei miljoonaa monitoriakaan löydy).

Kunnollinen VC ja NaturalPoint TrackIR-katseohjaus niin kokemus on todella vaikuttava.Jos ei näe jotain mittaria niin työntää nokkansa 10cm päähän,niin johan näkyy.Tai jos tekee mieli kaksitason avoohjaamosta kurkkia alas laidan ylitse,niin vähän lähemmäs laitaa ja katse alas.Enimmäkseen lennän pieniä koneita ja VC on käytössä melkein koko ajan.

Vexi

Viekös se IRTrakkeri paljon tehoja koneesta? (on tullu pariin kertaan harkitttuu semmosen ostoo)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mielestäni se ei hidasta mitenkään.Jos on simun säätänyt niin, että sivuille katsominen sujuu,niin sujuu sitten TrackIR avullakin.Minimivaatimukset 800Mhz ja 128mb.Sehän toimii vain VC kanssa.2D-ohjaamossa se ei vaikuta mitään.Tottumista se vähän vaatii ja säätöjen opettelemista.

Vexi

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vexi

Joskus taisi olla täällä juttua köyhänmiehen TrackIR:ssä jossa käytettiin tavallista webcameraa. Muistaako kukaan mikä softa siihen tarvi?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

VC:llä. Lentelen lähinnä lyhyitä VFR-lentoja, joten VC ja Track IR on siihen passeli kombo.

//Juha

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sekä että..ois voinu olla tuossa vielä ;) Eli itse lentelen molemmista kuvakulmista.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

OT: Saako tota VC:n panviewin kontrollointia millään nopeutettua?

Ai niin... Itse lennän aina VC:llä jos/kun koneen VC:n laatu on kohdallaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Lennän VC:llä aina kun mahdollista, tarvittaessa sitten käydän 2D-paneelia. :P

Varsinkin isoissa matkustajakoneissa on pakko välillä käyttää 2D-paneelia,

koska kaikki nippelit ei välttämättä toimi VC:ssä tai niitä on mahdoton käyttää siinä.

Myös jossain pikkukoneissa esim. valonappulat saattavat jäädä yoken taakse niin,

että on pakko vaihtaa 2D:hen niitä käyttääkseen.

- Ville -

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

OT: Saako tota VC:n panviewin kontrollointia millään nopeutettua?

Ai niin... Itse lennän aina VC:llä jos/kun koneen VC:n laatu on kohdallaan.

kyllä

Muuta FS9.cfg:n PAN_RATE=400 luku joksikin muuksi esim 500.

Tämä Pan Rate vaikuttaa sitten myös spot viewissä ja muissa kuvakulmissa :P

Itse kokeilin tuota joskus mutta häiritsi kun spot viewissä kuva rullasi niin nopeasti. VC:ssä tuosta oli kyllä hyötyä.

jos joku keksisi miten tuon pan raten saisi vaikuttamaan ainoastaan VC:n niin saa minulta karmat.

Jani

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

vc:ssä lennän, käytän myös active cameraa mikä helpottaa pään kääntelyä kun voi vilkuilla sivuille 100% helpommin hiirellä vetäessä.

Ainoa asia mikä vc:ssä haittaa on se että yoke blokkaa näkyvyyden sen takana oleviin namiskoihin, kerran ratkaisin ongelman niin että muokkasin yoken textuuria läpinäkyväksi jolloin sain koko ohjaimen katoamaan

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä se 2D taitaa olla millä yleensä lennän. Joskus tosiaan rullaan VC:llä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nykyisellä 3:n näytön visuaalilla hyvä VC on pakollinen.

VC kolmella näytöllä syönee resursseja kuin sinivalas plaktonia. Meikäläisellä on hyvä jos VC on pelikelpoinen yhdelläkään näytöllä.. ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

VC kolmella näytöllä syönee resursseja kuin sinivalas plaktonia. Meikäläisellä on hyvä jos VC on pelikelpoinen yhdelläkään näytöllä.. ;)

FPS:t on 15-25 välillä, 2D-panelin ja VC:n välillä ei oikeastaan ole eroja nopeudessa. Tuon ulkonäkymän 3:een näyttöön saadakseni vaihdoin näytönohjaimen X800XT:stä Matrox Parheliaan, ja tämä vei suorituskyvystä paaaljon pois. Näyttöjen lisääminen ei sitten enään hirveästi vaikuttanut, muutaman FPS:n, mittarit mukaan syö sitten jokusen FPS:n lisää.

Mutta fiilis nousi pirusti, joten nyt lennellään jonkin aikaa päristimillä VFR-lentoja VC:stä.

Pikkasen harmittaa kun rautapuolella ei ole pitkään aikaan tapahtunut merkittävää kehitystä nopeuden suhteen, toisaalta taas uuden koneen hankkimisesta säästyneillä euroilla oli mahdollista toteuttaa pitkään miettimäni 3 näytön kokoonpano.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään