Petri Koivisto

Kone tippuu!!

17 viestiä aiheessa

moi!

 

Nyt kyllä alkaa jo pikku hiljaa ketuttamaan tämä!

 

Mikä helvetti tässä on vikana!?`

 

 

Tämä siis EasyJet A319 PSS:n paneelilla

[ Attachment removed / expired ]

 

 

Eli kone väkisin alkaa laskemaan korkeutta tolleen!

 

ja tuossa näytöllä lukee "opt clb". sitten tuolla nopeusmittarissa noita saamarin viivoja vaikka ei normaalisti pitäis olla! ei oo ainakaan ikinä tullu ennen ja teen kaiken ihan samanlailla kuin ennenkin! ja lisäksi siinä näytöllä lukee/vilkkuu vielä "A Floor" tai jotain!

 

Siis mitä hittoa??

 

Ja tämä MyTravelin A330 PSS:n paneelilla.

[ Attachment removed / expired ]

 

 

Tässä sama juttu! kone ei nouse yhtään autopilotilla!

 

Mikä nyt mättää jumanklavita!? >:( :-X ;D

 

Auttaisko jos asentais noi uudestaan?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mikä bussi?

 

Kyse on varmaan siitä, että kun syötät MDCU:hun reittipisteen nimen, esim. WOL, saattaa se tarjota useita vaihtoehtoja joilla on sama nimi. Niistä sitten taajuuden tai koordinaattien perusteella valitset sen oikean.

 

Sori vaihdoin jo aihetta kun ei näyttänyt tulevan vastauksia :D niin siis se oli pss:n a319 paneeli ja ifdg:n kone. eikä siihen tullut mitään useita vaihtoehtoja. siinä ensin luki että "enter WOL" siihen siis. tuo tuli ihan hyvin ja se meni siihen ilman mitään ongelmia. sen jälkeen tuli se WOL NDB juttu.. ::)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kokeile vaihtaa FSUIPC modulia edelliseen versioon tai poistat nykyisen rekisteritietoineen ja laitat uuden. Itselläni auttoi PSS:n tippumisongelmaan.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kokeile vaihtaa FSUIPC modulia edelliseen versioon tai poistat nykyisen rekisteritietoineen ja laitat uuden. Itselläni auttoi PSS:n tippumisongelmaan.

Okei täytyypi koittaa.. :D thanks!

 

Olihan se 3.47 versio uusin?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kone alkaa sakkaamaan jollei nopeutta ole rittävästi! Yleisohjeeksi vaikkapa:

Alle 10.000ft=250kts ias.

15.000ft=.53mach. (huomaa vaihto kts=>mach).

20.000ft=.65mach.

25.000ft=.70mach.

30.000ft=.72-.74mach.

 

Kun nopeus on riittämätön, niin alkaa kohtauskulma kasvamaan eikä nopeutta enään pysty nostamaan ilman vaakalentoon siirtymistä joka aiheuttaa taas default ATC:n puuttumisen asiaan ja IFR suunnitelman hylkäämiseen jos nousu ei jatku. A.FLOOR on toiminto joka ottaa koneen haltuunsa jottei sakkaustilaan jouduttaisi! Autopilottia kannattaa käyttää tilassa jossa nousukulmaa esim: 1800ft/per min ei käytetä! Annetaan autopilotin siis säätää nousukulmaa nopeuden suhteen jolloin kyseisessä näytössä lukee "- - -".

 

Itse en ole kokeillut muita koneita kuin PSS:n omia, joten niissä saattaa olla omat ongelmansa! Asiaa on kuitenkin kyselty (miksi en pääse lentopinnalle XXX) niin usein että laitoin tämän ohjeen antamaan suuntaa siihen miten pinnoille pääsee. Kyse on siis nopeuden nostamisesta asteittain pinnan 100 jälkeen jolloin kohtauskulma ei pääse liian suureksi ja nopeus laske liikaa!

 

T: Mika

 

Lisään vielä: Koneen lastauksen jälkeen on PAKOLLISTA käyttää fuel planneria joka kertoo jos koneen maksimi lentoonlähtöpaino on ylitetty! Jos näin käy? on lastausta pienennettävä niin paljon ettei lentoonlähtöpaino ylity!

 

Oletan myöskin että koneen manuaalit on luettu!!! (250 sivua).

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei ei ei mitään tuollaista! Kyllä mä nyt lentää osaan! ;D

 

Tuo tuntui siltä kuin olisi ilotikussa jotain vikaa ollut.. vaikka lensin ihan suoraan, silleen että kone oli suorassa joutui pitämään ilotikkui niinku "nousuasennossa" ;D ja kun tikun keskeytti niin kone meni alas niinkuin tikkua olisi työntänyt eteenpäin ::)

 

Tuo auttoi kun päivitin tuon FSUIPC:n :P

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuo tuntui siltä kuin olisi ilotikussa jotain vikaa ollut.. vaikka lensin ihan suoraan, silleen että kone oli suorassa joutui pitämään ilotikkui niinku "nousuasennossa" ;D ja kun tikun keskeytti niin kone meni alas niinkuin tikkua olisi työntänyt eteenpäin ::)

 

Tähän on olemassa sellainen pieni viritelmä kuin trimmi..

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tähän on olemassa sellainen pieni viritelmä kuin trimmi..

Tuota en kyllä ole bussista vielä löytänyt :-[ ;D Mutta ei se kyllä ennen noin ole mennyt vaikka olen tehnyt kaikki ihan samalla tavalla..

 

No mutta nyt se ainakin toimii.. :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuota en kyllä ole bussista vielä löytänyt

 

Ööh, eiköhän se ihan samoilla napeilla toimi, kuin muissakin koneissa.. ::)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

näyttäs myös sille että et ole painanut ekassa kuvassa VS:ä päälle koska PFD:ssä ei näy VS +1800 tekstiä , näin ainakin itsellä PSS:ssä. Eli VS nappia painat oikealla hiiren napilla niin pitäisi kyllä koneen nokan ylös lähteä hyvinkin :o

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ööh, eiköhän se ihan samoilla napeilla toimi, kuin muissakin koneissa.. ::)

 

Eli page up ja page down.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

näyttäs myös sille että et ole painanut ekassa kuvassa VS:ä päälle koska PFD:ssä ei näy VS +1800 tekstiä , näin ainakin itsellä PSS:ssä. Eli VS nappia painat oikealla hiiren napilla niin pitäisi kyllä koneen nokan ylös lähteä hyvinkin :o

 

Airbussissa kyllä VS:n laskee tietokone, ei tarvitse alkaa itse säätämään. Mutta tämänhän tiesit, kun PSS:ää käytät.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

näyttäs myös sille että et ole painanut ekassa kuvassa VS:ä päälle koska PFD:ssä ei näy VS +1800 tekstiä , näin ainakin itsellä PSS:ssä. Eli VS nappia painat oikealla hiiren napilla niin pitäisi kyllä koneen nokan ylös lähteä hyvinkin :o

Ei se mennyt päälle kun siinä on tuo Opt clb ::)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei se mennyt päälle kun siinä on tuo Opt clb ::)

Ei sun tarvitse sitä laittaa päälle, kun pääset ilmaan niin laita vaan AP päälle. Muuta ei tarvitse.

 

Jesse

 

edit. eihän tuo ole edes PSS A32S paneeli

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei sun tarvitse sitä laittaa päälle, kun pääset ilmaan niin laita vaan AP päälle. Muuta ei tarvitse.

 

Jesse

 

edit. eihän tuo ole edes PSS A32S paneeli

Niin siis kun laittaa AP:n päälle, pitäs tulla se VS+jotain siihen. Mutta siihen tuli tuo opt clb ja kun yritin sitten laittaa sitä VS:ää päälle painamalla siitä napista niin ei tapahtunut mitään..

 

Ja kyllä tuo on PSS:n paneeli. Mulla on se A320 Pro päivitetty Fs2004:lle ja siitä siirsin niitä paneeleita ja soundeja muihin koneisiin..

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Niin siis kun laittaa AP:n päälle, pitäs tulla se VS+jotain siihen. Mutta siihen tuli tuo opt clb ja kun yritin sitten laittaa sitä VS:ää päälle painamalla siitä napista niin ei tapahtunut mitään..

 

Ja kyllä tuo on PSS:n paneeli. Mulla on se A320 Pro päivitetty Fs2004:lle ja siitä siirsin niitä paneeleita ja soundeja muihin koneisiin..

Niin on tuo PSS paneeli mutta ei A32S paneeli. Näköjään on A330 tai A340 paneeli alunperin. Siis painat vain AP:n päälle, ei muuta.

 

Jesse

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään