Esa Sairio

Kittilän ILS pielessä?

10 viestiä aiheessa

Onkohan Kittilän kentän ILS- säde hieman sivussa radan 16 (159 asettta) keskilinjasta?

Ryttäsin monta kertaa MD 11:ta (Alain Captin paneeli) laskeutuessani Kittilään pohjoisesta kohti etelää, kun ILS vei hieman oikealle kiitoradan keskilinjasta. Tosin sääkin oli hyvin kehno, sivutuulta ja heikko näkyvyys. Pystysädekään ei tuntunut toimivan.

Minulla on Tatun tekemä erittäin hieno Kittilän kenttä ja olen kyllä tarkistanut, että kentän mukana tullut AFCAD on asennettu ja oikeaan paikkaan.

yES

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onkohan Kittilän kentän ILS- säde hieman sivussa radan 16 (159 asettta) keskilinjasta?

Ryttäsin monta kertaa MD 11:ta (Alain Captin paneeli) laskeutuessani Kittilään pohjoisesta kohti etelää, kun ILS vei hieman oikealle kiitoradan keskilinjasta. Tosin sääkin oli hyvin kehno, sivutuulta ja heikko näkyvyys. Pystysädekään ei tuntunut toimivan.

Minulla on Tatun tekemä erittäin hieno Kittilän kenttä ja olen kyllä tarkistanut, että kentän mukana tullut AFCAD on asennettu ja oikeaan paikkaan.

yES

Siis hetkinen, eihän Kittilässä ole ILS:iä radalle 16. Vai onko? En ainakaan itse ole huomannut missään..

Eiku onhan siellä... ::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuo 16:n "ILS" ei ole ILS vaan pekkä localizer kuten tuossa kartassakin lukee...ts. ei pystysuuntaista sädettä. Ja näyttäis 1,3 astetta oleva offsettiäkin kiitotien keskilinjasta...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Haukkukaa vaan noobiks, mut mulla on muutama kysymys Instrumental Landig Systeemiin liittyen:...

Kuinka sitä käytetään?

Ja mitä hyötyä siitä on?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Haukkukaa vaan noobiks, mut mulla on muutama kysymys Instrumental Landig Systeemiin liittyen:...

Kuinka sitä käytetään?

Ja mitä hyötyä siitä on?

Näissä linkeissä kerrotaan käytöstä:

http://www.fsnordic.net/discussion/index.php?board=14;action=display;threadid=19231

http://www.fsnordic.net/discussion/index.php?board=14;action=display;threadid=23258

Hyötynä on esim. mahdollisuus tulla laskuun huonossa näkyvyydessä ILS:n ohjatessa sinut alas.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitti, nyt tajuan ILSsän systeemit... :)

Tiesin jo entuudestaan että se liittyy jotenkin automaattiseen laskuun...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tiesin jo entuudestaan että se liittyy jotenkin automaattiseen laskuun...

Oikeastaan lähestymiseen, CATIII-tapauksessa sitten voi liittyä myös laskuunkin. ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Oikeastaan lähestymiseen, CATIII-tapauksessa sitten voi liittyä myös laskuunkin. ;)

Missä tahansa kategoriassa voidaan tehdä autoland, III on ainut missä se on pakko tehdä...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Missä tahansa kategoriassa voidaan tehdä autoland, III on ainut missä se on pakko tehdä...

Koneen puolesta pystynee tekemään autolandin, mutta minun ymmärtääkseni CAT 1 ei silti saa tehdä autolandia.

Kittilässä on tosiaan tuollainen sivuun asetettu localizer, niitä ei Suomessa taida kovin monta olla. Minun tekemässä maisemassa se pitäisi olla oikein, testasin moneen kertaan mutta on mahdollista että sinne on jäänyt joku vika.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään