Rauno Tuomola

Harakka II v1.1 aiheuttaa crashin

14 viestiä aiheessa

Uusi Harakka II:n versio 1.1 aiheuttaa crashin, jos lennon alussa antaa siiven pudota maahan. Samoin lennon päättyessä, vaikka nopeus on nolla.

Purjekoneessa tämä on aivan normaali tilanne laskun jälkeen: ei ole ketään pitämässä konetta vaaterissa ja toinen siivenkärki putoaa maahan. Eikä kone mene rikki.

Rauno

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tähän ei voine vastata muuten kuten vastaaviin ongelmiin aina - ota crashit pois päältä. Siipi maassa -tilannetta ei simu ymmärrä eikä sille mitään voi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niin, sehän on se helppo konsti. Edellisessä versiossa siipi painui maahan nätisti lennon jälkeen ja kovakourainen laskeutuminen taas aiheutti koneen rikkoutumisen, kuten pitääkin. Eli jotain säätämällä kai uudenkin version saa toimimaan näin.

Muuten uuden version lentomalli on oikein maukas. Siivekejarrutus tuntuu sopivalta ja kone trimmautuu itsestään kun löytää sopivan nopeuden. Mukava lasketella liukumäkeä ja yrittää maalilaskua. Kiitos vaan nostalgisesta Harakasta.

Rauno

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Siipi maassa -tilannetta ei simu ymmärrä eikä sille mitään voi.

???Minusta se ymmärtää sen, mulla on crashit päällä. Kun laskeudun ja jarrutan, kun nopeus putoo nollaan, ja siipi koskettaa maata, mutta ei mitään crashia tapahdu... :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tähän ei voine vastata muuten kuten vastaaviin ongelmiin aina - ota crashit pois päältä. Siipi maassa -tilannetta ei simu ymmärrä eikä sille mitään voi.

Ymmärtääpäs. Onhan se tehty muihinkin purjekoneisiin...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ymmärtääpäs. Onhan se tehty muihinkin purjekoneisiin...

Unohdetaan sitten se, ja todetaan että postauksen ydinasia oli kuitenkin se että Crasheja on turha pitää päällä. ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Uusi Harakka II:n versio 1.1 aiheuttaa crashin, jos lennon alussa antaa siiven pudota maahan. Samoin lennon päättyessä, vaikka nopeus on nolla.

Purjekoneessa tämä on aivan normaali tilanne laskun jälkeen: ei ole ketään pitämässä konetta vaaterissa ja toinen siivenkärki putoaa maahan. Eikä kone mene rikki.

Rauno

Ohhoh.... täytyy tutkia asia. Testasin tuon kyllä ennen uploadia mutta josko sitten olisi kuitenkin tullut jotain sössittyä ennen lähettämistä. Palaan asiaan heti kun selviää ja sen verran voin itsekin jo kommentoida että kyllä tottavie pitää voida pitää täydet realismiasetukset päällä kun koneella kulkee, muuten on vika tekijässä :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Unohdetaan sitten se, ja todetaan että postauksen ydinasia oli kuitenkin se että Crasheja on turha pitää päällä. ;)

Tätä en allekirjoita, mulla ollut crashit päällä aina, ja ainoa ongelma on ollut Ivalon lentokentällä (olen sielläkin oppinut, mistä kannattaa ajella) ja Malmilla ennen GA_FIN-paketin päivitystä.

Jos osaa lentää, ei crasheja pitäisi tulla.. ;)

edit: Ja tuon crashiin johtavan törmäyksen "kovuuden" voi määritellä lentomallissa, eli niin että kovaa siivelle tultaessa se hajoaa, mutta paikallaan kaatuessa ei.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minullakaan ei koskaan ole ollut mitään erityisiä ongelmia crash detectionin kanssa.

Ainoastaan yhteen lisurikenttään olen törmännyt, jossa on sellainen ihan idioottimainen bugi, että lentoasemarakennuksen lähellä oleville parkkipaikoille ei voi ajaa, koska kone crashaa jo todella kaukana rakennuksesta.

Niin joo, ja kerran jouduin yhdellä kopukalla lentäessä ottamaan crashit pois päältä, koska sillä ei yksinkertaisesti pystynyt laskeutumaan muuten. ::)

- Ville -

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tätä en allekirjoita, mulla ollut crashit päällä aina, ja ainoa ongelma on ollut Ivalon lentokentällä (olen sielläkin oppinut, mistä kannattaa ajella) ja Malmilla ennen GA_FIN-paketin päivitystä.

Jos osaa lentää, ei crasheja pitäisi tulla.. ;)

edit: Ja tuon crashiin johtavan törmäyksen "kovuuden" voi määritellä lentomallissa, eli niin että kovaa siivelle tultaessa se hajoaa, mutta paikallaan kaatuessa ei.

Offtopiccia jälleen, kuten pariin kertaan on täällä mainittu, hyvä lentäjä tietää koska kone tulee niin lujaa maahan, että siitä tuleepi crash. :P Joten itse en pidä sitä päällä, koska jos sellainen sattuu tulemaan inhimillisen erehdyksen tai jonkin toisen osapuolen aiheuttamana, niin ei jaksa sitä maisemien uudelleen latausta ja koneen siirtymistä edelliseen tallentuneeseen kohtaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

sattuu tulemaan inhimillisen erehdyksen tai jonkin toisen osapuolen aiheuttamana, niin ei jaksa sitä maisemien uudelleen latausta ja koneen siirtymistä edelliseen tallentuneeseen kohtaan.

Naulan kantaan, ja se toinen osapuoli yleensä vielä on finaalissa tai reitillä niskaan tuleva AI-kone. Taikka sitten platalla hölmöilevä ja kylkeen ajava sellainen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Offtopiccia jälleen, kuten pariin kertaan on täällä mainittu, hyvä lentäjä tietää koska kone tulee niin lujaa maahan, että siitä tuleepi crash. :P

Hyvä lentäjä ei anna koneen tulla niin lujaa maahan. ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään