Guest flaitsimulaatori

Mooney Bravo kallistuu koskematta ohjaimiin.

15 viestiä aiheessa

Kun tässä lentelin Virtual Finnairin harjoituslentoa niin huomasin, että simun oma Mooney Bravo kallistuu pikkuhiljaa oikealle. Mikä tähän auttaisi? Onko vika joystickissani vai koneen trimmauksessa yms. ?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Aika ajoin tikun kalibrointi auttaa. Itse olin tuossa kuukausi sitten vaihtamassa sukkia kauppareissulle uuden tikun ostoon, mutta kalibroin kuitenkin vanhan viisi vuotta vanhan ja a vot, se soi.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei ole auttanut. :( Toisaalta ei se kallistuminen nyt sinänsä kovin paljoa haittaa kun siihen tottuu... Tuli vaan semmonen mieleen, että voisko kallistelu johtua polttoaine määrästä eri tankeista kun tuossa Bravossa ei pysty "pumppaamaan" polttoainetta kummastakin tankista yhtäaikaa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kun tässä lentelin Virtual Finnairin harjoituslentoa niin huomasin, että simun oma Mooney Bravo kallistuu pikkuhiljaa oikealle. Mikä tähän auttaisi? Onko vika joystickissani vai koneen trimmauksessa yms. ?

 

Vaihda sitä polttoainetankkia välillä! Käytät ilmeisesti pelkästään oikeaa tankkia ja kun se kevenee niin kone lähtee siihen suuntaan kallistumaan.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Vaihda sitä polttoainetankkia välillä! Käytät ilmeisesti pelkästään oikeaa tankkia ja kun se kevenee niin kone lähtee siihen suuntaan kallistumaan.

 

Senhän näkee koneen paneelista jos sulla on polttoainepumpussa B niin sillon polttoainetta on joka tankissa jos se näyttää R tai L niin sillon vika on siinä,että polttoainetta menee vaan jonpaankumpaan tankkiin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Käsittääkseni kaikki koneet lähtevät pikkuhiljaa kaartamaan, jos ei ohjaimilla pidä suorassa. Se on joku fysiikan laki, joka sen aiheuttaa.

 

sasu

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Senhän näkee koneen paneelista jos sulla on polttoainepumpussa B niin sillon polttoainetta on joka tankissa jos se näyttää R tai L niin sillon vika on siinä,että polttoainetta menee vaan jonpaankumpaan tankkiin.

 

En nyt ymmärrä mitä yrität sanoa, mutta bravossa on kaksi siipitankkia joista vain toista voidaan käyttää kerralla, eli joko vasenta tai oikeaa. Tämän takia tankkia on käsin vaihdeltava jota tasapaino sailyy.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kone vain suunniteltu siten. (oliko riittävän yksinkertainen vastaus) :)

 

En tuohon Mooneyhin ole tarkemmin tutustunut, mutta tuntuu noissa alatasoissa olevan yleinen ratkaisu että vain toisesta tankista kerrallaan syötetään. Sama on Piper Arroweissakin. Cessnoissa taasen saa molemmista samaan aikaan liruteltua bensaa...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Vaihda sitä polttoainetankkia välillä! Käytät ilmeisesti pelkästään oikeaa tankkia ja kun se kevenee niin kone lähtee siihen suuntaan kallistumaan.

 

Eikös jos oikea kevene niin kone alkaa kallistua vasemmalle? Sori pilkun nysväys..

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eikös se ollut niin, että ko. tyypistä ei saa polttoaineensyöttöä molemmilta siiviltä eli tankeilta? Jos olet jo aikasi sillä pöristellyt ja alkaa polttoaine loppua toisesta siivestä niin kyllähän se kaartaa sen painavamman puolelle. Vaiha silloin vaikka toinen tankki...

 

EDIT: Ai toi tulikin jo ilmi...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eikös potkuri pyri vääntämään myös koko konetta hiukan?

Kyllä pyrkii moottori väntämään konetta vasemmalle. Ja eikai se auta muuta kuin koettaa saada pidettyä polttoainemäärä samana eri tankeissa. ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään