Guest nohuh

AI business jet?

30 viestiä aiheessa

Business jet -liikenne kun simussa tahtoo rajoittua muutamaan learjettiin, niin kysynkin löytyykö hyviä valmiita paketteja jotka lisäisivät business jettejä taivaalle (tietysti jotain muita koneitakin kun learjettiä)?

 

Jos ei niin tarvii kai ruveta värkkään itse :) , mutta kuinka tulkitsen tätä flightplans. txt:tä?

 

Esim.

AC#7270,RA65004,1%,WEEK,IFR,1/03:45,@1/06:30,300,F,0918,ULLI,1/07:00,@1... jne

 

Muistan joskus nähneeni ohjeet tuon tulkintaan.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Avsimista löytyy jettipaketti eurooppaan ja ameriikkaan.

 

Netjets

 

On siellä muitakin kuin Netjetsin paketteja, joten etsit sieltä mieleisesi.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Esim.

AC#7270,RA65004,1%,WEEK,IFR,1/03:45,@1/06:30,300,F,0918,ULLI,1/07:00,@1... jne

 

Muistan joskus nähneeni ohjeet tuon tulkintaan.

 

AC#7270 = koneen numero, jota vastaava numero löytyy flightplans.txt:stä

RA65004 = koneen rekkari

1% = Luvun ollessa yksi, voi olettaa että kaikki AI-koneet näkyvät

WEEK = viikoittainen plaani

IFR = lento suoritetaan IFR:ssä

1/03:45 = Kone lähtee lähtökentältä maanantaina 0345UTC

@1/06:30 = Kone saapuu määränpäähän (ULLI) maanantaina 0630UTC

300 = Lentopinta

F = Aina lennonnumeron edessä, jos lennonnumero ei käytössä -> R

0918 = Lennonnumero

ULLI = Määränpää (Pietari)

1/07:00 = Lähtö Pietarista maanantaina 0700UTC

 

Siinäpä pääpiirteittäin tuon tulkinta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

AC#7270 = koneen numero, jota vastaava numero löytyy flightplans.txt:stä

RA65004 = koneen rekkari

1% = Luvun ollessa yksi, voi olettaa että kaikki AI-koneet näkyvät

WEEK = viikoittainen plaani

IFR = lento suoritetaan IFR:ssä

1/03:45 = Kone lähtee lähtökentältä maanantaina 0345UTC

@1/06:30 = Kone saapuu määränpäähän (ULLI) maanantaina 0630UTC

300 = Lentopinta

F = Aina lennonnumeron edessä, jos lennonnumero ei käytössä -> R

0918 = Lennonnumero

ULLI = Määränpää (Pietari)

1/07:00 = Lähtö Pietarista maanantaina 0700UTC

 

Siinäpä pääpiirteittäin tuon tulkinta.

 

Nyt tulee kyllä Ilkka karmaa siulle. :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

AC#7270 = koneen numero, jota vastaava numero löytyy flightplans.txt:stä

RA65004 = koneen rekkari

1% = Luvun ollessa yksi, voi olettaa että kaikki AI-koneet näkyvät

WEEK = viikoittainen plaani

IFR = lento suoritetaan IFR:ssä

1/03:45 = Kone lähtee lähtökentältä maanantaina 0345UTC

@1/06:30 = Kone saapuu määränpäähän (ULLI) maanantaina 0630UTC

300 = Lentopinta

F = Aina lennonnumeron edessä, jos lennonnumero ei käytössä -> R

0918 = Lennonnumero

ULLI = Määränpää (Pietari)

1/07:00 = Lähtö Pietarista maanantaina 0700UTC

 

Siinäpä pääpiirteittäin tuon tulkinta.

 

Voisit Ilkka, melkeinpä lisätä nuo ohjeet tuonne Käytännön vinkkejä ja oppaita Flight Simulatoriin-viestiketjun alle. Voisi olla hyvä apu monille oman AI-liikenteen tekoa aloitteleville.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Voisit Ilkka, melkeinpä lisätä nuo ohjeet tuonne Käytännön vinkkejä ja oppaita Flight Simulatoriin-viestiketjun alle. Voisi olla hyvä apu monille oman AI-liikenteen tekoa aloitteleville.

 

No joo, lisätäänpä sinne.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Semmonen rupes nyt ajatuttaan tuossa, että entäs sitten ku

tuossa flightplanissa on näköjään tarkka aika, millon tietty kone lähtee paikasta A ja saapuu paikkaan B, niin entä, jos siellä aircraft txt:ssä on se koneen nopeus esim. laitettu niin pieneksi, että se ei oikein normaaleissa olosuhteissa ::) mitenkään voi keretä määränpäähän. esim: AC#3101,120,"PAI B747 ANA" ;D , niin mitä sillon lennolle tapahtuu? Pitääkö tuo koneen nopeus Aircraft.txt:ssä ,määritellä ite niin, että aikataulut natsaa? ???

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Semmonen rupes nyt ajatuttaan tuossa, että entäs sitten ku

tuossa flightplanissa on näköjään tarkka aika, millon tietty kone lähtee paikasta A ja saapuu paikkaan B, niin entä, jos siellä aircraft txt:ssä on se koneen nopeus esim. laitettu niin pieneksi, että se ei oikein normaaleissa olosuhteissa ::) mitenkään voi keretä määränpäähän. esim: AC#3101,120,"PAI B747 ANA" ;D , niin mitä sillon lennolle tapahtuu? Pitääkö tuo koneen nopeus Aircraft.txt:ssä ,määritellä ite niin, että aikataulut natsaa? ???

 

Jos saapumisajan edessä on @-merkki, niin silloin tuosta lentokoneen nopeudesta ei tarvitse periaatteessa välittää. Kone saapuu määränpäähän kutakuinkin @-merkin jälkeen mainitulla ajalla nopeudesta riippumatta.

 

Jos sitä @-merkkiä ei ole, niin silloin nopeus pitää kutakuinkin olla kohdallaan. Joku 400-430 taitaa olla matkustajakoneille hyvä nopeus ja potkurikoneille (ATR, F50 jne.) varmaan jokin 250... Joku asiantuntevampi korjatkoon nuo nopeudet, jos on aihetta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Entäs sitten jos tuon 1%:n tilalle laittaa 99% ??? ;D

Mihin kohtaan tällaisen yksittäisen plaanin voi päättää? Voiko sen päättää esim määränpään ID:hen esim. WIII ?? ::)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Entäs sitten jos tuon 1%:n tilalle laittaa 99% ??? ;D

Mihin kohtaan tällaisen yksittäisen plaanin voi päättää? Voiko sen päättää esim määränpään ID:hen esim. WIII ?? ::)

 

Silloin AI-liikenne ei näy, ellei simun asetuksista ole prosenttia säädetty 99%:iin tai 100%:iin. Plaanit päätetään aina siihen kenttään mistä kone on lähtenyt, näin ikään kuin ympyrä sulkeutuu. Toki plaanin voi päättää myös määränpääkenttäänkin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Entäs sitten,kun kokeilin ruveta tekemään plaania tuon sinun ohjeesi pohjalta ja rupesi mietityttään, että missä kohtaa tuossa sun plaanissa on sen kentän ID, josta tämä lento lähtee alunperin liikkeelle? Mihin väliin se törkätään? Sulla ei oo tuossa samplessa ku määränpää...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Entäs sitten,kun kokeilin ruveta tekemään plaania tuon sinun ohjeesi pohjalta ja rupesi mietityttään, että missä kohtaa tuossa sun plaanissa on sen kentän ID, josta tämä lento lähtee alunperin liikkeelle? Mihin väliin se törkätään? Sulla ei oo tuossa samplessa ku määränpää...

 

Itse olen katsonut sen aina plaanin viimeisestä kentän ID:stä. Usein plaanit ovat ikään kuin lenkkejä, joita koneet lentää. Esim. EFHK -> ESSA -> EFHK -> EDDF -> EFHK -> EFIV -> EFHK -> ULLI -> EFHK.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tässä noobin tekemä lentosuunnitelma, joka toistuu samaan vuorokaudenaikaan joka viikonpäivä. ;D ;D

 

AC#309823,VL3098,99%,WEEK,IFR,1/11:05,@1/11:50,300,F,202,WIII,1/12:40,@1/15:20,300,F,202,WSSS

AC#309823,VL3098,99%,WEEK,IFR,2/11:05,@2/11:50,300,F,202,WIII,2/12:15,@2/15:20,300,F,202,WSSS

AC#309823,VL3098,99%,WEEK,IFR,3/11:05,@3/11:50,300,F,202,WIII,3/12:15,@3/15:20,300,F,202,WSSS

AC#309823,VL3098,99%,WEEK,IFR,4/11:05,@4/11:50,300,F,202,WIII,4/12:15,@4/15:20,300,F,202,WSSS

AC#309823,VL3098,99%,WEEK,IFR,5/11:05,@5/11:50,300,F,202,WIII,5/12:15,@5/15:20,300,F,202,WSSS

AC#309823,VL3098,99%,WEEK,IFR,6/11:05,@6/11:50,300,F,202,WIII,6/12:15,@6/15:20,300,F,202,WSSS

AC#309823,VL3098,99%,WEEK,IFR,7/11:05,@7/11:50,300,F,202,WIII,7/12:15,@7/15:20,300,F,202,WSSS

 

Tuon voi varmaan tehdä vielä fiksummin.. :-[ Miten? ::)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuon voi varmaan tehdä vielä fiksummin.. :-[ Miten? ::)

 

Tuon voi ilmaista yhdessä AC#... rivissä. Lisäät tuon ensimmäisen rivin WSSS:n jälkeen pilkun ja copypastetat seuraavasta rivistä 2/11:... eteenpäin aina WSSS:ään asti. Taas tämän jälkeen lisäät pilkun ja copypastetat 3/11:05... eteenpäin jne.

 

Edit: 0 on sitten sunnuntain "koodinumero".

 

Edit2: Tuon voi myös ilmaista siten, että laittaa ensimmäisen rivin WEEK-sanan tilalle 24Hr ja poistaa loput rivit. Tällöin plaani toistuu 24 tunnin sykleissä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

HEH! Huomasin tuon sunnuntain ku kokeilin compiloida. Eikö oo muuta vikaa???!! :o :o

Mähään oon hyvä!! ;D

Tän voin antaa sitten varmaan vaikka julkastavaksi.... :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tein tuon lentosuunnitelman kuitenkin sen minun alkuperäisen pitemmän kaavan mukaan. Vaihdoin vain ne 7:t nolliksi. Compilaattori teki homman sitten ilman herjaamisia. Nyt kuitenkin ku menin käymään VHHH:lla ja WSSS:llä, ni siellä ei ollu yhtään asentamaani konetta. Eikö homman pitäis toimia tuon minun alkuperäisenkin mallin mukaan? Miten saisin helpoiten selville, toimiiko FP vai ei?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tein tuon lentosuunnitelman kuitenkin sen minun alkuperäisen pitemmän kaavan mukaan. Vaihdoin vain ne 7:t nolliksi. Compilaattori teki homman sitten ilman herjaamisia. Nyt kuitenkin ku menin käymään VHHH:lla ja WSSS:llä, ni siellä ei ollu yhtään asentamaani konetta. Eikö homman pitäis toimia tuon minun alkuperäisenkin mallin mukaan? Miten saisin helpoiten selville, toimiiko FP vai ei?

 

Onhan aircraft.txt:ssä varmasti numerot 309823 käyttämäsi koneen AC#-kohdassa? Onko traffic prosentti vähintään 99 simun asetuksissa? Jos em. asiat on kunnossa, niin mene sitten WSSS:lle vaikka maanantaina 1600UTC. Pitäisi näkyä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ja kappas. Laitoin jokaiseen FP:ssä käyttämääni kenttään ProjectAI AFCAD:ista uusimmat AFCAD:it ja sitten laitoin ne sinne Addon Scenery -> Scenery:yn. Sitte kahtoin että Aircraft.txt:ssä on AC#-nimi juuri sama ku FP:ssä. Sitten menin simuun ja settings -> traffic -> Traffic percent=100%. Sitten menin WSSS:lle maanantaina tasan klo 1600 ja tämmönen näky minua ootti.

 

[ Attachment removed / expired ]

 

Missä Valu Air???

Oli näköjään sitte tupsahtanu joukkoon yks Finnairiki ja muuten kenttä oli täynnä Singaporea, Silk:iä, Garudaa, eipä oo ValuAir:ia? Ehotuksia? Haluaisko joku "Valu Air AI-pakettini" testattavaksi??

::)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ja kappas. Laitoin jokaiseen FP:ssä käyttämääni kenttään ProjectAI AFCAD:ista uusimmat AFCAD:it ja sitten laitoin ne sinne Addon Scenery -> Scenery:yn. Sitte kahtoin että Aircraft.txt:ssä on AC#-nimi juuri sama ku FP:ssä. Sitten menin simuun ja settings -> traffic -> Traffic percent=100%. Sitten menin WSSS:lle maanantaina tasan klo 1600 ja tämmönen näky minua ootti.

 

En ole varma asiasta että vaikuttaako, mutta lyhennäpä tuota AC#-numeroa parilla numerolla. Kokeile sen jälkeen.

 

Edit: Onhan tuo klo 1600 UTC aikaa, eli simussa se oikeanpuoleinen kenttä?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mitä tarkoitat tuolla UTC:lla? Kokeilin ainakin laittaa GMT:tä 1600:aan, mutta ei ollu Valu Air:eja mailla halmeista nyt puhumattakaan.. ::) ??? Any ideas??

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mitä tarkoitat tuolla UTC:lla? Kokeilin ainakin laittaa GMT:tä 1600:aan, mutta ei ollu Valu Air:eja mailla halmeista nyt puhumattakaan.. ::) ??? Any ideas??

 

Samaa ku tuolla UTC:lla. Kokeilitko lyhentää sitä AC#-pätkää?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mitä on UTC suomeksi? Onko se sama asia kuin GMT?

Kokeilin lyhentää sen AC#-numeron neljään numeroon, mutta se ei auttanut. ??? ??? ::)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mitä on UTC suomeksi? Onko se sama asia kuin GMT?

Kokeilin lyhentää sen AC#-numeron neljään numeroon, mutta se ei auttanut. ??? ??? ::)

 

UTC = Coordinated Universal Time (zulu or Greenwich Mean Time, GMT) eli sama kuin GMT.

 

Koordinoitu Universaali Aika! ;D

 

Edit: Tämä on jo kaukaa haettu, mutta muutapa tuo lennonnumero (202) nelinumeroiseksi, esim. 0202. Vielä kauempaa haettuna; lisää myös sekunnit lähtö- ja tuloaikoihin. Sitten loppuu minulta keinot...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mitä on UTC suomeksi? Onko se sama asia kuin GMT?

Kokeilin lyhentää sen AC#-numeron neljään numeroon, mutta se ei auttanut. ??? ??? ::)

 

Joo tarkoittaa, Universal Time Conversion muistaakseni.

 

No Ilkkahan tuon sanoikin oikein.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään