Guest flaitsimulaatori

Miten kiinnostuksesi lentosimuihin alkoi?

47 viestiä aiheessa

Itselläni tuo kiinnostus alkoi kun kaverini kanssa (Valtteri Niskanen, jota enään täällä foorumilla ei ole näkynyt :() saimme lainaan fs2000 hänen naapuriltaan. Sitä sitten pelailimme ja se alkoi tuntua hauskalta :D. Toki lentokoneet ovat minua kiinnostaneet aina.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No joskus löysin isän pöytälaatikosta fs 98:n kotelon. No se oli tyhjä joten se siittä sitten, harmitti vaan. No siitä vuosi niin pääsin lentämään isän kanssa ja siitä vielä vähän niin oli simu taskussa :D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse en ole ikinä ollut missään pienkoneissa, mutta Finnairin koneessa kylläkin :D.

Mutta ehkä joskus...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hmm... alkoi joskus aikoinaan Suomen Ilmailumuseossa, kun siellä oli esittelyssä FS3. Seuraavana päivänä käytiin ostamassa kotiinkin sellainen. Tuota onkin tullut näppäimistöllä taottua eräskin tovi :).

Myöhemmin olen omistanut FS5:n, 98:n ja 2004:n. En tiedä miten innostunut nykyään olen, kun irl-ilmailu on vienyt mukanaan. Tietysti talvella on kiva pelailla ja testata uusia leluja (kuten gps ja pda)...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

FS tuli konepaketin mukana vuonna -89. Huomasin sitten valvoneeni koko yön ohjaussauvaa hiirellä heilutellellen, vaikka en tajunnut vielä mitään VOReista sun muista. Ihmeesti sitä pystyi siltojen ali lentämään ja tukialukselle laskeutumaan niinkin huonolla ohjauksella ja näytön päivittyessä parhaimmillaan parikin kertaa sekunnissa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ensimmäinen kerta kun lensin amerikkan Philadelphiaan vuonna ties mikä muutama päivä terroristi iskujen jälkeen (muistaakseni 6 päivää iskujen jälkeen) äiskän luokse käymään. Äiskä on asunu siellä vuodesta 2000 :'(

Ennen tuotakin on ilmailu kiinnostanut, mutta ei niin paljoa.

Ennen ilmailua oli junat kiinnostaneet :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moi!

Kun näin kaverini C64:ssa FS2:sen.......sitten tulikin väliä mutta kipinä kyti!

T:Harri

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No siitä vuosi niin pääsin lentämään isän kanssa ja siitä vielä vähän niin oli simu taskussa :D

Terve

Oletteko täältä Kauhajoen kentältä käsin lentäneet?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei ollut enää rahaa laittaa yhtä paljon irl-lentämiseen kuin ennen ja fs2004 ilmestyikin sopivasti. Nykyisin tulee päivittäin vähintään puolesta tunnista tuntiin simutiimaa. Sen verran hyvännäköisiä ovat koneet ja maisemat ettei enää naurattanut simulentäminen. Lisäksi oivalsin, että tällähän voi oikeasti opetella mopuhommia raskaampien koneiden systeemejä eli ilmailun yleissivistys karttuu mukavasti.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Simulaattorikiinnostukseni lähti lopulta kunnolla käyntiin Flight Unlimited 3:lla. Sitä ennen muistan kokeilleeni Flight Unlimited 1:stä sekä monia eri Jane'sin hävittäjäsimuja, jotka eivät olleet niin kiinnostavia. Seuraavaksi vuorossa olivat ilmestymisjärjestyksessä FS2000, FS2002 ja luonnollisesti FS9.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Terve

Oletteko täältä Kauhajoen kentältä käsin lentäneet?

En kuule oo ku ohi ajanu :(

Porissa oon lennelly (isä asuu siellä).

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiinnostukseni lentosimuihin taisi herätä vuonna miekka ja kilpi, kun vanhalla Amstrad 086 -koneella oli FS3. Seuraava askel oli FS5:een, jossa meikäläisen lentäminen rajoittui nousuun Meigsiltä ja laskuun johonkin pellolle tai tielle. FS98:n aikana aloin jo opettelemaan lentämistä "kunnolla" mutta paneuduin siihen paremmin FS2002:n ja FS2004:n avulla.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

moi

Mulla on melkein sama versio kuin Ilkalla. Ensimmäisen kerran tein läpäreitä Meigsiltä FS3:lla faijan laptopilla joskus 1989. Sitten ensimmäinen itse ostettu simu oli FS5 ja siitä lähtien olen kaikki versiot ostanu. Taisi FS3 silloin olla 3:lla disketillä :)

Siiinä välissä on sitten tullut pelailtua muita alan simuja Fly!:sta Falconiin.

Jani

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Taisi FS3 silloin olla 3:lla disketillä :)

Moi eipä varmaankaan tarvinnut noin montaa diskettiä kun FS5:kin meni yhdelle ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moi eipä varmaankaan tarvinnut noin montaa diskettiä kun FS5:kin meni yhdelle ;D

muisti pettää ;D täytyykin katsoa josko se boxi vielä löytyisi.

Ketuttaa kun FS2000 oli viimeinen versio jossa oli se kunnon printattu paksu manuaali.

Jani

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mun kiinnostuksen alkoi n. v. 2000 sieltä Finnairin laivastosivun linkistä, joka johti tänne fsnordiciin... :)

-> tuli ostettua FS 2000 pelailin site hetken mutta se alkoi olla tylsä....

½ v. sitten ostin FS 2004 hetken mielijohteesta ja siitä se lähti kunnolla käyntiin

;) ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuohon aikaanhan diskettejä oli montaa kokoa. Itselläni oli FS3 yhdellä 3.5" 1.44MB disketillä. Mutta sen sai vaikka 5.25" 360KB disketeillä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

sieltä Finnairin laivastosivun linkistä, joka johti tänne fsnordiciin... :)

Sama tarina. Sitten joskus oltiin kuopiossa ja näin FS2004 niin eikun isältä kinuamaan 50e sitten tuli ostettua joskus viime toukokuun alussa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Lentokoneet kiinnostaneet aina.. :P

Joskus silloin kun fs2000 oli myynnissä... silloin ostin sen... ja siitä se lähti...

Toki sitäkin ennen olen pyörinyt kentällä aina kattelemassa koneita ja muutenkin aina kiinnostaneet ne koneet... 8)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse sain kiinnostuksen kun olin ensimmäistä kertaa lentokoneessa vuosi sitten ja ihmettelin miten serkkuni (Joona Karlsson on ollut joskus täälläkin) osasi kertoa kaiken mitä tapahtui milloinkin ja mille kiitoradalle laskeuduttiin. Siitä heti parin kuukauden jälkeen marssin kauppaan ostamaan FS 2004:sta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joskus vuosia sitten kaverin luona lensin FS98:lla ja siitä kerrasta lähtien on tullut sählättyä tavalla tai toisella simujen kanssa. :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joskus vuonna -92 ja FS4.0. Tuli 386:en mukana ;) 16Mhz ja kovalevytilaa 40MB. Kyllä lähtee ;) No mutta se oli silloin hyvä, nykyvälineille nauretaan vielä joskus kuitenkin!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään