Guest Foxhawk

Koneen kulkuasennon muokkaus?

8 viestiä aiheessa

Onko mahdollsita muokata koneen lentoasentoa aircraft.cfg:stä tms.? Eli tarkoitan tilannetta kun esimerkiksi default 747 lentää hieman keula pystyssä matkalennossakin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei mitään tietoa tuosta. Mutta eikö se lentokoneen kuulukin lentää aina vähän keula pystössä, varsinkin korkealla lennettäessä? Lentokonehan toimii aivan niinkuin vene, mutta nyt vesi on vain paksu ilmapatja.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tiedä sitten kun tuo muutenkin lentää ihan miten sattuu, mm. matkalentoa 1/3 osaa tehoilla ja siivekkeiden herkkyys on kuin Cessnasta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tiedä sitten kun tuo muutenkin lentää ihan miten sattuu, mm. matkalentoa 1/3 osaa tehoilla ja siivekkeiden herkkyys on kuin Cessnasta.

Semmoinen se default 747 on. Varmaan on flightsim.comissa ja avsim.comissa ilmaisia parempiakin jumboja.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No tuo nokka pystyssä lentäminen kuuluu asiaan noin suurella koneella, kun täytyy sitä nostovoimaakin olla, jotta kone ilmassa pysyy. ;)

 

Mutta noin ensi hätään on myös mahdollista muokata tuota ohjainpintojen herkkyyttä aircraft.cfg:n kautta (ohjeet etsi-toiminnolla lentokonesuunnittelualueelta).

 

edit: Tässä kyseinen thready: http://www.fsnordic.net/discussion/index.php?board=13;action=display;threadid=31365

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Koneen asentohan riipuu siitä, kuinka suurta kohtauskulmaa tarvitaan. Matkalennossa korkealla tarvitaan suurehkoa kohtauskulmaa isollakin nopeudella, koska ilma on niin ohutta. Jos siiven asento olisi viritetty niin, että runko olisi silloin vaakasuorassa, kone lentäisi tiheämmässä ilmassa ihan nenillään.

 

Tarvitava kohtauskulma riippuu ilman tiheydestä, koneen nopeudesta, laipoista ja siitä, halutaanko pitää korkeus, laskeutua vai nousta tai kaarretaanko. Liian suuri kohtauskulma aiheuttaa virtauksen irtoamisen siiven pinnasta eli sakkauksen.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ainakin MD-11 koneissa matkalennon aikana siirrellään polttoainetta siipi ja perätankin välillä, jotta noin +2 asteen lentokulma pystytään pitämään.

 

T: Mika

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ainakin MD-11 koneissa matkalennon aikana siirrellään polttoainetta siipi ja perätankin välillä, jotta noin +2 asteen lentokulma pystytään pitämään.

 

Onkos tuo faktaa?

Itse olin siinä uskossa, että concorde olisi ainoa kone joka trimmaa kulmaa siirtämällä polttoainetta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään