Guest mikmat1

Finnairin matkustamokuulutukset...

38 viestiä aiheessa

Moi !

Laitoin juuri sähköpostia Finnairille matkustamokuulutuksista...

kysyin (hyvin kohteliaasti) että voisinko saada turvavideon + muita kuulutuksia äänitiedostoina esim. sähköpostiini.

Kerroin myös FS harrastuksesta ja että tiedostot laitetaan nettiin kaikkien saataville ( en tiiä oliko toi [<--] viisasta, mutta pakko se kai on kertoa)... :)

EDIT: Sitten vaan odotellaan huomista ... tai ylihuomista ja kattotaan vastataanko mulle...!!! ;D ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ihan pikkaisena veikkauksena epäilisin, ettei kaupallisella yrityksellä ole intresseissään jakaa lentoturvallisuuteen liittyvää melkoisen kallista tekijänoikeudellista materiaalia nettiin levitettäväksi... En tosin voi olla asiasta täysin varmakaan...

-A-

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Voipi olla....

Mä oon aatellu että on 2 vaihtoehtoa:

A. ne ei vastaa

B. Ne vastaa myönteisesti

Tai C. Ne vastaa kielteisesti.

Seuraavan kerran kun lennät Finnairilla, niin videoi tuo tapahtuma vaikka digikameran video-ominaisuudella, niin saat turvavideon! :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mutta tuolla jossain toises threadis puhuttiin että "on toisillaki lentoyhtiöillä turvavideoita netis..." (olisko linkkejä??)

No eipä kyllä taida olla.... Ja tästähän oli aiemminkin puhetta ja totesin samaa kuin Anttikin, että tuollaisia kalliilla tuotettuja videoita ei ihan noin vain "muuten vaan" lähdetä kyllä nettiin jakelemaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Lentoemä tuli ja rupes viisomaan turvavyövaloa, ja sanoi että kun toi palaa KAIKKI elektroniset laitteet tulee olla suljettuina..... >:( >:(

Hö...

Miten sit voi ottaa kuvia noususta tai laskusta kun se merkkivalo palaa?

Olen nähny niitä kuvia netissä että ottaa laskusta kuvia mutta silloinhan se valo palaa... ::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Miten sit voi ottaa kuvia noususta tai laskusta kun se merkkivalo palaa?

Olen nähny niitä kuvia netissä että ottaa laskusta kuvia mutta silloinhan se valo palaa... ::)

Aina kannattaa kysyä etukäteen tai sitten joskus asiaa ei vain huomata...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kannattaa kuvata silloin kun lentoemot köyttävät itsensä, ennen laskua ja nousua.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kannattaa kuvata silloin kun lentoemot köyttävät itsensä, ennen laskua ja nousua.

Joo hyvä idea... ;D tuskin ne sieltä rupee itteensä repimään irti... 8)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo hyvä idea... ;D tuskin ne sieltä rupee itteensä repimään irti... 8)

Riippuu siitä kuinka tärkeä/vaarallinen asia on. Olen kyllä itse nähnyt livenä lentoemon singahtavan salamana paikalle jos joku on esim. koneen rullatessa avannut turvavyön ja noussut seisomaan. Siis silloin kun koko henkilökunta istuu vöissä.

Jotkut lentoyhtiöt kuuluttavat että kaikkien radiosignaaleita lähettävien laitteiden käyttö kielletty, toiset taas että elektronisten laitteiden käyttö on kielletty. Onhan noissa digikameran kanssa tietysti hiukan tulkitsemista, mutta jos se kielletään niin se kielletään.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

tällanen viesti tuli...:

"Tervehdys Mikko,

olit viime viikolla tiedustellut olisiko mahdollista saada ulkopuoliseen käyttöön Finnairin turvademoja ja/tai kuulutuksia. Olen pahoillani että vastaus on kestänyt, sain tämä tiedustelun vasta tänään palattuani talvilomalta.

Ikävä kyllä olen melko varma siitä ettemme voi luovuttaa näitä turvademoja Finnairin ulkopuoliseen käyttöön. Haluan kuitenkin varmistaa asian vielä matkustamoturvallisuusosaston kanssa, eli palaan asiaan viimeistään huomispäivän aikana."

:) :(

No toivotaan että tulisi myönteinen vastaus, mutta ihme on jos Finnair edes jonkun äänipaketin antaa :-\

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Blue1:lla lennettäessa esim. Saksaan ei koneessa saanut kuvata ollenkaan, ei edes matkalennon aikana.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

:( :( kyllähän toi vähän surku uutinen oli...

Ehkä surku uutinen, mutta oikein asiallisesti vastasivat ja näkivät vielä vaivaa kysymällä toiselta taholta nauhojen luovutuksesta! :o

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kertokaapa tyhmälle, että mihin te noita nauhoja tarvitsette? Joku lisäosa Fs:n (äänipaketti), vai?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tietääkö kukaan onko minkään yhtiön kuulutuksia (tms...) netis ??

Avsim sivulla on Delta Airlines äänipaketti tuolle FlightDeck SFX Panelille.

Edit: Näkyy myös löytyvän United Airlines myös.

Ps. Onnea

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eikös tommoset pystyis kohtuu helpolla äänittämään itsekkin?

Joku "kaunisääninen" nainen vaan kehiin ja pyytää lukemaan ne kuulutukset.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Harmi sinäänsä. Mutta todella asiallisesti vastasivat! Kyllä tossa hatunnoston arvosta palvelua! :o

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eikös järkevintä tallentaa MP3 soitittimelle kuulutukset koneessa ja siten modifoida ne eri tiedostoiksi !!

t.janne

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eikös järkevintä tallentaa MP3 soitittimelle kuulutukset koneessa ja siten modifoida ne eri tiedostoiksi !!

t.janne

Eipä taida onnistua. Pitäisi mikki työntää emon suun eteen, että saisi edes jotain äänitetyksi, sillä kone suhisee siihen malliin ettei ääni välttämättä kuulu, jos omalta paikaltaan nahoittaa.

Mutta voihan sitä kokeilla...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kaikki kuulutukset tulevat myös jackista, käsinojan kohdalta. Ihan normaali plugi sisään ! ja mp3 soittimeen. Tiedotukset katkaisevat aina musiikin ym.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään