Guest dcthree

OH-??? Carenado

9 viestiä aiheessa

Hei!

Olen katsellut Carenadon tuottamia koneita. Isoja koneita saa freewarena, mutta jostain tässä kokoluokassa hyviä ilmaisia ei oikein ole saatavissa (pienemmissä tietenkin Maule ja Lyonsin Cub), siitä kiinnostukseni Carenadoon. Hinnat ovat kohtuullisia ja mallitkin kiinnostavia. Näyttää kuitenkin siltä, että vain harvasta on saatavissa suomalaista repainttia. Tiedostokirjastosta taitaa löytyä vain yksi, OH-PKT.

Minä en haluaisi lentää Suomessa jollain N----- -rekisterillä. Kuvakaappauksissa olen mielestäni nähnyt joitakin suomalaisia Carenadoja. Oletteko tehneet omaan käyttöönne? Mistä Carenadon malleista? Olisiko niitä mitään mahdollisuutta saada yleisempäänkin jakoon? Onko tuosta uusimmasta (?) 180F:stä olemassa/tulossa OH-maalausta? Onko jollakin työn alla joku muu Carenadon malli?

Kaiken kaikkiaan: mikä Carenadon Beech- tai Piper-malleista olisi laadukkain. Makukysymyshän tuo osittain on, mutta niitäkin haluaisin kuulla. Paljonko nuo käytännön lentämisen kannalta yleensä eroavat toisistaan?

Dreamfleetiltähän on tulossa Beech. Sen valmistuminen taitaa vielä olla aika kaukana? Olisikohan siihen tulossa suomalaisia värejä? Ja taitaa sen hinta olla selvästi Carenadon tuotteita korkeampi…

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tiedostokirjastosta taitaa löytyä vain yksi, OH-PKT.

Löytyyhän tiedostokirjastosta suomi-paintit myös Dreamfleetin Cardinalille. Olen tehnyt OH-CKN:n kiinteätelineiselle versiolle ja OH-CRG:n RG-versiolle. Ja flightsim.comista löytyy Bill Browningin minun valokuvista tekemä photoreal OH-CNN paintti... Myös Dreamfleetin Archer II:lle ja Cessna 310:lle löytyy pari Suomi-painttia flightsim.comista...

Minä en haluaisi lentää Suomessa jollain N----- -rekisterillä. Kuvakaappauksissa olen mielestäni nähnyt joitakin suomalaisia Carenadoja. Oletteko tehneet omaan käyttöönne? Mistä Carenadon malleista? Olisiko niitä mitään mahdollisuutta saada yleisempäänkin jakoon? Onko tuosta uusimmasta (?) 180F:stä olemassa/tulossa OH-maalausta? Onko jollakin työn alla joku muu Carenadon malli?

Minä mietin tuolle 180F:lle Suomi-painttia, mutta kuvia oikeista esikuvista on todella vähän. Ja kun ei myöskään ole olemassa paintikittiä, niin en ole ehtinyt sellaista itse tekemään, joten tuo projekti on siirtynyt hamaan tulevaisuuteen...

Kaiken kaikkiaan: mikä Carenadon Beech- tai Piper-malleista olisi laadukkain. Makukysymyshän tuo osittain on, mutta niitäkin haluaisin kuulla. Paljonko nuo käytännön lentämisen kannalta yleensä eroavat toisistaan?

Itse pidän parhaana sitä Dakotaa. Se on niistä carenadon Pipereistä kaikkein tehokkain ja mielestäni myös tyylikkäin. Harmi vaan, että Suomessa on vissiin ollut yksi ainut Dakota, eikä siitä ole riittävän hyviä kuvia painttia varten löytynyt. 180F tulee sitten perässä hyvänä kakkosena Pipereistä minun listalla. Silti suosikkikoneeni Carenadolta on se C210. Sille olen tehnyt kuvitteellisen suomi-paintin, mutta nyt kun Suomeen on taas tullut oikeakin sellainen kone (OH-ARI), niin tuolle voisi miettiä nyt oikeaa painttia :)

Dreamfleetiltähän on tulossa Beech. Sen valmistuminen taitaa vielä olla aika kaukana? Olisikohan siihen tulossa suomalaisia värejä? Ja taitaa sen hinta olla selvästi Carenadon tuotteita korkeampi…

Ei siihen enää niin kauan mene. Beta-testaus on mennyt hyvin ja bugeja on löytynyt yllättävän vähän. Ja ne mitä on löytynyt, on saatu korjattua aika hyvällä prosentilla. Toinen beta pitäisi saada tämän tai huomisen aikana jakeluun ja sen jälkeen, jos homma etenee suunnitelmien mukaan, seuraava versio olisikin jo release candidate. Eli ei niin hirveän kauan pitäisi enää mennä... Niin juu, ja itse pakettiinkin tulee mukaan Suomi-paintti. Olen tehnyt Ilmailuopiston OH-BBM:n ja se tulee varmaankin Text-o-Maticin esimerkkipaintiksi mukaan pakettiin :)

[ Attachment removed / expired ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mikä on Carenanon www-osoite?

Öhh tuota...

olisiko www.carenado.com

T:Harri

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään