Jari Toivonen

iFDG-bussit syövät frameja

13 viestiä aiheessa

Miksi iFDG:n Airbussit 319, 320 ja 321 ovat niin raskaita, että niitä ulkoapäin ihaillessa framet putoavat selvästi alle 20:n. Liki kaikilla lisäosillani ulkonäkymien framet kipuavat selvästi yli 20:n, jopa 30:n paremmalle puolelle. Tiedän, että koneita ei ohjata ulkoa, mutta on se niin kiva katsoa välillä komeita painttejakin.

Onko siis jotain keinoa keventää tekstuureja?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kiitos neuvosta!

Löysin ohjelman DXTBmp ja yritin käyttää sitä ohjeen mukaan, mutta ei sieltä mitään uncheck include mips -valintaa löytynyt. Eikä se tarjonnut tallennusmuodoksikaan dxt3 with alphaa, joka ohjeen mukaan olisi oikea muoto.

Ohjelman versionumero on 4.00.82.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

[ Attachment removed / expired ]

 

Eiköhän siinä DXT3:ssa ole se alpha mukana jokatapauksessa? Tuossa DXTBMP:n tallennusvalikossahan asia on käännetty niin päin (näissä uusissa versioissa) että DXT1:n voi tallentaa 'no alpha' -muodossa. Noissa muissa se siis on mukana.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Otin ruksin pois kohdasta "include when saving" ja korvasin näin tallennetut tekstuurit bussien kansioihin. Mutta framerate ei parantunut yhtään.

Teinköhän taas jotain väärin?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Otin ruksin pois kohdasta "include when saving" ja korvasin näin tallennetut tekstuurit bussien kansioihin. Mutta framerate ei parantunut yhtään.

Teinköhän taas jotain väärin?

 

Niin no ei se varmasti parannakkaan FPS:iä, kun ottaa mipmapit pois. Mutta DXT3:ksi kun tallentaa sen tekstuurin, niin ainakin netekstuurit lataa nopeammin kuin 32bittiset ja parantaa myöskin hieman frameratea... Mutta kyllä varmasti noissa IFDG:nkin koneissa suurin FPS-rosvo on se tekstuurien suuri määrä ja varmaan omalta osaltaan myös korkea polygonimäärä. Niihin sinä et käytännössä voi vaikuttaa. Tai ainoa mitä keksin, on se, että pienennät esim 1024X1024 kokoiset bitmapit 512X512 kokoon. Mutta se huonontaa sitten tekstuureiden tarkkuutta puolella...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Pienensin kaikki isot tekstuurit kokoon 512x512, mutta eipä vaikuttanut fps:ään juuri lainkaan. Taitaa ne polygonit olla suurin syöppö.

Kiitos kuitenkin avusta!

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Pienensin kaikki isot tekstuurit kokoon 512x512, mutta eipä vaikuttanut fps:ään juuri lainkaan. Taitaa ne polygonit olla suurin syöppö.

Kiitos kuitenkin avusta!

 

Niin, saattaahan se olla. Mutta kyllä tuommoseen koneeseen kärsii lyödä lähes sen FS:n rajan verran polygoneja (65K polya per modeli), eikä se vaikuta niin paljon FPS:iin, mitä voisi kuvitella... Kokeileppas varsin semmoista, että nimeät sen tekstuurikansion erinimiseksi väliaikaisesti. Eli siis kokeilet konetta ilman tekstuurin tekstuuria...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

- Käytännössä myös pikselitykin nopeuden + sen muistimäärän nosto, tekee nannaa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

- Käytännössä myös pikselitykin nopeuden + sen muistimäärän nosto, tekee nannaa.

Anteeksi, minäkö tyhmä, mutta nyt en ymmärrä. Mikä pikselitykki?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Niin, saattaahan se olla. Mutta kyllä tuommoseen koneeseen kärsii lyödä lähes sen FS:n rajan verran polygoneja (65K polya per modeli), eikä se vaikuta niin paljon FPS:iin, mitä voisi kuvitella... Kokeileppas varsin semmoista, että nimeät sen tekstuurikansion erinimiseksi väliaikaisesti. Eli siis kokeilet konetta ilman tekstuurin tekstuuria...

Kokeilin. Tulos: framet nousivat n. 16:sta 21:een. Ja muilla koneilla samalla kentällä (default) luku on yli 30 (rajoitettu 36:een). Mulla on 2,8 GHz:n P4, näytönohjain Ati Radeon 9700, rammia 1,5 gigaa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mikä pikselitykki? = Näytönohjain

 

- Eli siis tuon framen nouseminen ilman tekstuureita viittaisi näyttiksen muistimäärän , sekä pikselien muodostumisen hitauteen, ainakin "Massive" sarjan, eli 32 bittisten tekstuurien kohdalla.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

Niinpä, sitä minä vähän arvelinkin. Vai pikselitykki...

Joo, pitäis vaihtaa parempaan, mutta kun hyvät maksaa niin paljon rahaa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään