Sami Puro

Uusi MD-80-paneeli

26 viestiä aiheessa

Juuri uutisissa:

New MD-80 for FS2004

'MDMax is a professional MD-80 cockpit developed for use with FS2004. This product is the result of years of work dedicated to researching and developing the most complete and realistic reproduction of the MD-80 cockpit, never seen before for a personal computer simulator. Thanks to its many features, this product addresses in particular users who wish to learn the real techniques of how to pilot an MD-80.

MDMax has been developed by Rodolfo Arata, the author of the Mad Dog for FS98 and FS2000. The use of MDMax requires that all realistic procedures of the MD80 are strictly followed, from the preparation of the start-up sequence, to the realistic checklist procedure and right through to the shutdown sequence of the engines once you are at a stand-still in the parking area. All MD80 systems and equipment have been faithfully reproduced with extreme precision and are all perfectly functional.'

MDMax will be released on January 29th. Price of the main panel is 39 Euros, and the FMS module can be bought as separate package for 15 Euros. External aircraft model is available for 10 Euros.

http://www.mdsuper80.com

Eli takana Lagon Mad Dogin tekijä.. Kuulostaa hyvältä, mutta hinta suolaiselta, etenkin kun FMS ja konemalli pitää ostaa erikseen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eli yhteishinta 64€ :o :o

Kyllä taidan tyytyä tuohon LAGO:n Mad Dogiin joka taitaa irrota huomattavasti halvemmalla.

Tuohan on melkein yhtä kallis kuin PMDGn 737NG (737-600/700/800/900) ja lisäksi tuossa tulee vain yksi paneeli ja konemalli :P joten no tänks... PMDG:n 737NG:ssä sentään tulee kunnon soundit, 2 hyvää paneelia ja neljä ulkoista mallia ja niitten variaatiot.

edit: niin ja lisä maalaukset maksavat 5€ erikseen :P

Aika moinen rip-off lisä-osa.

Jani

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Aika moinen rip-off lisä-osa.

Paitsi jos on todella niin hyvä kuin mainostavat.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Erittäin mielenkiintoinen projekti!

Vielä featureita:

True checklists and full cockpit preparation may be performed.

Real startup procedures.

Complete cockpit reproduction

Complete hydraulic, electric, pneumatic, fueling, icing, air conditioning and cabin pressurization systems, including automatism.

Real and advanced DFGC computer system with thrust rating computation through TRC (TRP)

Real EPR settings management.

TCAS system integrated on VSI with complete control Xpdr/Tcas control panel.

FMA (Flight Mode Annunciator) showing over 60 annunciations for various DFGC selected modes, cautions and advisory lights.

PDF, ND (rose, arc, map modes).

EFIS control panel.

2 ADF systems usable at the same time.

CADC and AHRS internal simulation.

Analog and digital instruments.

AC/DC powered by APU, Battery Emergency Bus, Engines, (ExtPwr will be available soon).

Working X-Feed systems as fuel, pneumatic and electrical

Realistic flight dynamics.

Complete and working Autoland logic is usable also with strong crosswinds conditions up to final alignment at touchdown.

Intelligent icing system.

EOAP and WAAP displaying caution annunciations and warnings advisories affecting airplane's systems.

Pitot and static ports simulation (ALTERNATE included).

Real cabin temperature management.

Real sound and voice warning and advisory system.

Advanced graphics designed for 1600 resolution and vector optimized for particular instruments.

Fully working panel lighting with dimming control and cockpit's ambient lighting (panel, flood and thunderstorm). Areas are dimmable separately.

Complete set of cabin announcements.

Full left and right Overhead panel composed by two parts for and easy systems management.

Intelligent mouse usage supporting push and pull as needed and mouse wheel.

All systems work as in real aircraft. For example, if you have no or low hydraulic pressure, you will not be able to move flaps (or they move very slowly). If you don?t have anti-ice systems properly set, you can experience flight commands lock-up and so on. The flight dynamics are so optimized that your will be able to operate as in real aircraft (for example you can taxi in idle).

Braking action related to the runway surfaces conditions.

Internal integrated aircraft loading module (fuel and payload). It works in real time and changes the aircraft's weights and the fuel onboard dinamically without have to use FS menu or reload the aircraft.

Flight recorder data entry, the Flight Recorder system generates an encrypted file that will be readable only with a special external program. This module is mainly intended for professional use but can also be used by all virtual airlines to check the pilots career.

Private logbook.

Automatic pilots ranking system available through the MDMax website to log flight hours and define the career status.

Provided with an automatic/manual checking system for new software versions and upgrades.

Complete manual with logic schemes and cross reference information divided in three volumes (Installation, Procedure Guides, Cockpit Interface, Flight Techniques with demo flight)

Cockpit builders support.

No additional programs required.

Tero

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Braking action related to the runway surfaces conditions.

Internal integrated aircraft loading module (fuel and payload). It works in real time and changes the aircraft's weights and the fuel onboard dinamically without have to use FS menu or reload the aircraft.

Jarruhomma on mielenkiintoinen. Kun FS2004 itsessään ei sitä osaa mallintaa, rakennetaan se itse koneeseen. Tämän soisi näkevän muissakin koneissa.

Simussa toimiva Load-moduuli on myös plussaa, omat valikot kun onvat hieman "nihkeitä" käyttää..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

niin ja VC friikkejä tämä lisäosa tuskin innostaa sillä koneessa on vain 2D paneeli :P

Onneksi on LAGO:n MD-80 tulossa ja varmasti halvemmalla. PMDG:n 737NG:n tätä lisäosaa ei voi edes verrata.

Itse kyllä en tähän MD-80:n "paneeliin" rahojani laita.

Vaikka featureita onkin listattu kiljoona ne rajoittuvat vain 2D paneelin puolelle. Mitkä näistä featureista sitten käytännössä toimivat jää nähtäväksi.

Jani

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

PMDG:n 737NG:n tätä lisäosaa ei voi edes verrata.

Jos tuossa paneelissa toimii kaikki featuret mitä nuo mainostaa niin PMDG jää kauas taakse...

Mua itseäni ei ainakaan mitkään VC-kilkkeet ym. kiinnosta vaan toimiva ja hyvin mallinnettu 2D-paneeli. :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ihmettelen vähän Janin kommentteja.

Kukaan ei ole tähän päivään mennessä tehnyt vielä säällistä MD80 paneelia. Nyt sitten moitit, kun joku tekee, että ei ole VC:tä ja on "kallis".

???

Itsellä on vähän eri ajatukset tuosta paketista. Ja jos olisin saanut päättää, niin olisin varmaan LDS:stäkin jättänyt VC:n pois ja käytättänyt senkin ajan johonkin muuhun.

Tero

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hei,

Minä ja Kähkösen Jari ainakin ollaan jo ostettu MDMaxi, ja mun kokemukset on lähes pelkästään positiivisia... tämä lintu ei ole leikkikalu, vaan treenaussimu.. lentomallia myöden.

Kunhan FMC tulee ulos (on kuulemma itseasiassa jo valmis ;)), olen ihan varma, että tästä koneesta tulee LDS:n jälkeen mun lemppari tuomaan vaihtelua. Tässä muutama ottamani foto, pahoittelen leveyttä, mutta aattelin että näin näkee parhaiten detaljeja. Huom, valmistaja suosittaa 1600x1200 resoa, mutta itse joudun toistaiseksi ajamaan 1280x960, koska mun tämänhetkinen päämonitori huonottaa. Huomatkaa myös, että tuolla throttlekonsolin ja radioiden (switchattavissa transponderiin ja passenger load moduleen hiirennapsautuksella noiden comin ja adf:n päällä) sijoituksellakin on oma hyvä syynsä, jonka voipi lukea noiden foorumilta ;).

Pääpaneelia...

md_tiskiin.jpg

Kattopaneelit yms.

md_oh.jpg

Loadsheet, jonka saapi nokan eteen kunhan pax/cargo/catering boardaus on valmis. Myös takeoff/ldg data card tulee seuraavassa updatessa, jossa on kaikki olennainen.

md_ldsheet.jpg

Tero

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moi Tero!

Näyttää hyvällä paneelille tämä MDMax! Mitenkäs tämän asentaminen onnistuu esim. kohta Jet Cityltä tulevaan MD-80/90 -sarjaan? Ihanko tämän voi asentaa, kuten minkä tahansa paneelin? Vai vaaditaanko aina MDMaxin omat modelit? :)

Jonne

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moi Tero!

Näyttää hyvällä paneelille tämä MDMax! Mitenkäs tämän asentaminen onnistuu esim. kohta Jet Cityltä tulevaan MD-80/90 -sarjaan? Ihanko tämän voi asentaa, kuten minkä tahansa paneelin? Vai vaaditaanko aina MDMaxin omat modelit? :)

Jonne

Eihän tuossa kai tule edes mitään modelia mukana, eikös se ole fs:n default md80 modeli mitä toi käyttää? Vastaava ainakin. Ja lentomallia ei välttämättä edes kannata lähteä vaihtamaan. Olen kyllä jo oikeastaan kallistunut ottamaan rahat takaisin lagon koneesta ja ostamaan tuon. Katsotaan nyt vielä kunnes tuon FMC julkaistaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moi,

Tekijätiimi on ilmoittanut, että he eivät tiedä, voiko tuohon vaihtaa ulkoista modellia, mutta kaiken järjen mukaan pitäisi voida. Lentomallia sen sijaan ei varmaan voi, eikä siis todellakaan kannata vaihtaa. Mielestäni tuo lentomalli on aivan loistava, ja toisekseen niin varmaan kannattaa käyttää lentomallia, joka on paneelintekotiimin omaa kädentuotosta (=100% yhteensopiva paneelin kanssa), ja toisekseen ei ainakaan itsellä tulisi mieleen vaihtaa johonkin diipadaapa-freeware lentomalliin, jos olemassaolevan lentomallin tekijätiimi on jo tehnyt julmetun hienon paneelin.

FMC:stä on ollut noiden omalla foorumillakin kyselyitä, ja viimeisin vastaus oli, että FMC on "samalla meiningillä" tehty kuin muukin paneeli, eli odotettavissa ilmeisesti on melkoisen kattava FMC myös.

Tero

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Terve!

Olen kokeillut sekä Lagon Mad Dogia että MDMaxia ja lyhyen käyttökokemuksen perusteella yhdyn täysin Teron kommentteihin. MDMax on systeemisimuna todella hyvä.

Olisi pitänyt jättää Lagon tekele ostamatta. Mad Dogin tämän hetkinen vikalista on hilpeän surullista luettavaa. Saapa nähdä paljonko tuleva korjaussarja asiaa auttaa.

Terv.

Petri

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Oho, vaikuttaapas asialliselta!

Onkos muuten kukaan tutkinut miten tämä suhtautuu FSUIPC:hen? Käyttääkö normaalimuuttujia vai onko taasen tuttuun payware-tapaan täysin kotiohjaamo-epäyhteensopiva? Kun tommoseen jo melkein kannattais tehdä muutamia eniten tarvittavia kytkimiäkin että sitä jaksais lentää..

MD-80 on semmonen fööni johon viitsis koskeakin joskus ;)

//Tuomas

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Price of the main panel is 39 Euros,

Näinkö nyt oikein, että hintaa olisi laskettu 29.94 euroon, vai katsoinko jälleen väärää tuotetta? Siis pääsivulta klikkasin "Buy Now", ja tätä näytti.. Vai pitääkö jälkikäteen maksaa jostain?

Ääh.. Olenko taas ulalla..?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Näinkö nyt oikein, että hintaa olisi laskettu 29.94 euroon, vai katsoinko jälleen väärää tuotetta? Siis pääsivulta klikkasin "Buy Now", ja tätä näytti.. Vai pitääkö jälkikäteen maksaa jostain?

Ääh.. Olenko taas ulalla..?

Näinhän siellä pääsivun alalaidassa lukee: "This is a promotional offer you can buy at only 29,99 € (saving 9,00 € on the final price).

Don’t miss this incredible time limited opportunity and buy this professional product!"

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Näinhän siellä pääsivun alalaidassa lukee: "This is a promotional offer you can buy at only 29,99 € (saving 9,00 € on the final price).

Don’t miss this incredible time limited opportunity and buy this professional product!"

Kiitoksia, en taaskaan lukenut tarpeeksi tarkasti, menin vaan tyhmänä "buy now". No, lähtee meikäläiseltä kohta ostoon, kunhan ensin päivittyisi VFinn sivut, ja näkisi lentotunnit.. *Mädärin vuoro lähenee* :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Oho, vaikuttaapas asialliselta!

Onkos muuten kukaan tutkinut miten tämä suhtautuu FSUIPC:hen? Käyttääkö normaalimuuttujia vai onko taasen tuttuun payware-tapaan täysin kotiohjaamo-epäyhteensopiva? Kun tommoseen jo melkein kannattais tehdä muutamia eniten tarvittavia kytkimiäkin että sitä jaksais lentää..

Miten minä muistelisin muutama päivä sitten lukeneeni että tuo paneeli ei käytä ollenkaan FSUIPC:tä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sääli, että moni on sijoittanut rahansa lagon "diipadaapa" (tm by teropa)-vekottimeen... :-\ kuten sanottu, mdmax ei ole mikään lelu.

-Kähmy

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Huomasin vaan, että jos laittaa ostovaiheessa omaksi maaksi "vahingossa" vaikka Ameriikan Samoa, niin veroa ei peritä? Olisiko teoriassa mahdollista, että kukaan ei huomaa... :-X

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse ostin tuon Lagon "lelun" ja ehkä tuo on MDMaxin rinnalla sitten pilipali, tai jotain, mutta itse olen tyytyväinen tuohon kokonaisuuteen, näin ensituntumalta.

Jos vaatii ehdotonta realismia, siinä määrin kuin nyt koti-pc voi sitä tarjota, niin MDMax on varmasti parempi. Itse tykkään myös realismista, mutten ehkä niin "pitkälle", sillä kuitenkin simu on minulle viihdettäkin ja itse koen saaneeni Lagosta hyvän vastineen rahoille.

En siis sanoisi hullua koiraa huonoksi, mutta ilmeisesti MDMax on vieläkin parempi aidon mallinnuksen kannalta. Ehkä ero on sama kuin ATR:n kanssa?

Eurowingsin versio oli monista mahtava, mutta Fligt1.n jälkeen monista "ei enään mitään"...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Henri olet ihan oikeassa, kyse on siitä mitä vaatii. Ehkä sanoin hieman turhan voimakkaasti. Tunnen vain jo muutaman jotka haluaisivat rahansa takaisin Lagosta...

-Kähmy

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Omituista tämäkin, jos riittää vähempikin "realistisuus" paneelissa miksi ei tyydy freewareen? :P Eikös näitä payware tuotteita juuri sen takia hankita, että saataisiin just sitä realismia? Jossei payware ole realistinen ja siinä on paljon bugeja, niin mun mielestä siinä tapauksessa tuote on "roska" ja rahat ovat menneet hukkaan...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään