Juho Penttilä

Soundeista

10 viestiä aiheessa

Latasin Captin MD-11 paneelin, jossa tuli mukana hyvät äänet (minimums yms.), mutta ei moottoreiden ääniä yms. Eli koneesta kuuluu edelleen Cessnan äänet.

Miten saan yhdistettyä kahdet eri äänet toisiinsa, eli kyseisen paneelin mukana tulleet äänet ja erilliset iFDG MD11- äänet jotka latasin file librarystä?

Ja kyllä...käytin hakutoimintoa, mutta en löytänyt (tai sitten en osannut etsiä oikeilla hakusanoilla).

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Latasin Captin MD-11 paneelin, jossa tuli mukana hyvät äänet (minimums yms.), mutta ei moottoreiden ääniä yms. Eli koneesta kuuluu edelleen Cessnan äänet.

Miten saan yhdistettyä kahdet eri äänet toisiinsa, eli kyseisen paneelin mukana tulleet äänet ja erilliset iFDG MD11- äänet jotka latasin file librarystä?

Ja kyllä...käytin hakutoimintoa, mutta en löytänyt (tai sitten en osannut etsiä oikeilla hakusanoilla).

Oletan, että iFDG:n MD-11:n äänet sijaitsevat sinulla aircraft\fsconv-kansiossa sound.MD11 kansion alla. Avaa MD-11:n kansiossa oleva sound-kansio ja siellä oleva sound.cfg. Tiedoston tulisi näyttää tältä:

[fltsim]

alias=FSFSConv\Sound.MD11

Mikäli koneen äänet ei ole em. kansiossa, niin silloin tuo sound.cfg:kin tulee näyttää eriltä. Toisin sanoen tuon alias-kohdan jälkeen laitat viittauksen siihen kansioon, missä äänet sijaitsevat...

Toinen vaihtoehto on siirtää äänet suoraan MD-11:n sound kansioon.

Ottaako tuosta nyt tolkkua! :D

Edit: Petri ehtikin ensin...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Millä tuon paneelin saa asennettua, olen yrittänyt mutta minulla on taas cessnan paneeli tuossa...?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitoksia ohjeista, Ilkka ja Petri! :)

Enää on ongelmana vertical speed holderin toiminta. Kyseinen nappula ei suostu toimimaan millään ilveellä. Esim kun 9000 ft korkeudesta pitäisi nousta 15000 ft, niin vaikka altitude hold on asetettu 15000 niin v/s ei toimi kumpaankaan suuntaan... Kummallista.... :o tämä siis tässä edellä mainitussa Alain Captin paneelissa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Millä tuon paneelin saa asennettua, olen yrittänyt mutta minulla on taas cessnan paneeli tuossa...?

Kannattaa lukea Readme- tiedosto joka tulee paneelin mukana. Siinä on yleensä hyvät ohjeet.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Asetus aktivoituu vasta (nopeus, heading, korkeus) kun lukeman asettamisen jälkeen klikkaat ko. napin keskeltä hiiren oikealla. Siis kun teet sen korkeus -napille, aktivoituu tuo v/s oletukseen (1800).

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Asetus aktivoituu vasta (nopeus, heading, korkeus) kun lukeman asettamisen jälkeen klikkaat ko. napin keskeltä hiiren oikealla. Siis kun teet sen korkeus -napille, aktivoituu tuo v/s oletukseen (1800).

Kiitoksia! Nyt toimii niinkuin pitääkin!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vielä tuosta Alain Captin paneelista kysyisin, että osaako neuvoa miten tuota coursen suuntaa voi muuttaa? Joskus sain muutettua sitä, mutta nyt olen unohtanut säädöt.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Autothrottlen vasemmalla puolella on neljä nuolta, kaksi paria päällekkäin, niistä voi vaihtaa coursea.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään