Guest flaitsimulaatori

ILS ei toimi.

23 viestiä aiheessa

Olen ihmetellyt tässä vähän aikaa kun autopilotin app napista ei käy yhtään mitään vaikka olen laittanut radioiden taajuudet oikein ja etäisyys kenttäänkin on sopiva, nav/gps vipu on nav-asennossa. Katselin tuolta Rainer Karvosen ILS-opasta, mutta en löytänyt sieltä mitään erityistä asiaani liittyen.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Olen ihmetellyt tässä vähän aikaa kun autopilotin app napista ei käy yhtään mitään vaikka olen laittanut radioiden taajuudet oikein ja etäisyys kenttäänkin on sopiva, nav/gps vipu on nav-asennossa. Katselin tuolta Rainer Karvosen ILS-opasta, mutta en löytänyt sieltä mitään erityistä asiaani liittyen.

 

Mikä kenttä, mikä kiitorata, mikä kone?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Seattle-Tacoma intl ja Boeing 737-400 ja kiitorata 16R. Tosin olen koettanut ILS:ää tuloksetta myös muille kentille.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Onko boeing defaultti?

Siinä kyllä pitäisi toimia toi ils-lähestyminen... tiedä häntä...

 

 

EDIT:Kai autopilotti on päällä?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

On. Testasin äsken EFKH:lle ja hyvin tuli. Voisko FS:ssä olla vaan "bugeja" niissä kentissä?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

On. Testasin äsken EFKH:lle ja hyvin tuli. Voisko FS:ssä olla vaan "bugeja" niissä kentissä?

 

Oletko asentanut kenties jonkun kolmannen osapuolen tekemän AFCAD-tiedoston tuolle kentälle? Jos siitä vaikka puuttuu ILS?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kyllä se vaan toimii ihan hyvin.

 

* Ollaan 18 NM päässä 16R kynnykseltä.

* NAV 1 taajuus on 111.70 eli 16R ILS taajuus.

* AP päällä ja lennetään suuntaan 191 (HDG) HDG hold myöskin päällä. APP on painettu jolloin valo syttyy mutta niin kauan kuin HDG valo palaa niin lennetään siihen suuntaan mitä ikkunassa lukee.

* Nopeus 200

* Korkeus 3000 jalkaa.

[ Attachment removed / expired ]

 

* 15.8 NM matkaa

* Localizer tai siis suuntasäde lähestyy jolloin kone alkaa kääntymään vasemmalle. HDG valo sammuu.

* Korkeus edelleen 3000 ja nopeus 200

[ Attachment removed / expired ]

 

* 10.3 NM

* Liukupolku alkaa lähestyä, (Glideslope) tähän asti ollaan lennetty liukupolun alapuolella.

[ Attachment removed / expired ]

 

Siinä..... ja kone lähtee seuraamaan liukupolkua...

[ Attachment removed / expired ]

 

....ja pitää sen ihan loppuun saakka hyvin.

[ Attachment removed / expired ]

 

Jospas noista bongaat jotain mitä et ehkä tee oikein.

 

Myös Mikon kertoma AFCAD voi vaikuttaa asiaan.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Joo kiitos vaivannäöstäsi. Kuvistasi en bongannut muuta kuin sen, että tuo heading valo sammuu kun suuntasäde tulee vastaan. Mistä muuten näkee mihin kaikkialle tuo suuntasäde ulottuu?

 

AFCAD:ia minulla ei ole kolmannelta osapuolelta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mistä muuten näkee mihin kaikkialle tuo suuntasäde ulottuu?

 

Siis se ei ilmesty ollenkaan tuohon HSI näyttöön, se magenta viiva siis puuttuu. Default maisemissa ILS on asetettu yleensä 25 NM alueelle kuuluviksi.

 

Katsoppas vielä tuota radio-paneelia, olethan varma että NAV 1 taajuus oli vasemmalla puolella? Se on se aktiivinen taajuus.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Oli taajuus aktivoituna.

 

EDIT: Nyt taitaa toimia jotenkin. KIITOS KAIKILLE!

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuli vielä mieleen kysymys tuosta localizerista vai mikä olikaan. Eli mitä tuo magentan värinen viiva kertoo ja miten sitä tulkitaan?

 

[ Attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuli vielä mieleen kysymys tuosta localizerista vai mikä olikaan. Eli mitä tuo magentan värinen viiva kertoo ja miten sitä tulkitaan?

 

Se kertoo horisontaalin asemasi kiitotiehen nähden. Eli tuon mukaan olet lievästi oikealla suuntäsäteeseen nähden. Kun neula on "ehjä", olet keskellä suuntäsädettä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuli vielä mieleen kysymys tuosta localizerista vai mikä olikaan. Eli mitä tuo magentan värinen viiva kertoo ja miten sitä tulkitaan?

 

 

Localizerhan se. Se kertoo nyt että olet kiitotien oikealla puolella. Senhän tuo Karvosen opas jo kertookin luehan hieman tarkemmin.

 

Lukaisehan tämän viestiketju ja varsinkin partasen teron erittäin hyvä ILS/lähestymis opas.

 

http://www.fsnordic.net/discussion/index.php?board=14;action=display;threadid=23258

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mitä tarkoitat neulalla?

 

Neula on tuon magentan värisen suorakulmion ja kahden sen päissä olevan valkoisen monikulmion "muodostama kuvio", kun ne kaikki ovat peräkkäin. :P

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Joo no nyt kyllä sekoitin värit :-[. Piti kysymäni mitä tuo vaalean vihertävä/sinertävä viiva oikein kertoo?

 

Ps:Älkää nyt ärsyyntykö mokailuuni.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Joo no nyt kyllä sekoitin värit :-[. Piti kysymäni mitä tuo vaalean vihertävä/sinertävä viiva oikein kertoo?

 

Ps:Älkää nyt ärsyyntykö mokailuuni.

Mahtaisiko olla ADF:ään liittyvä? ???

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Moi!

 

Sillä "Visual Flightpath" asetuksella näkee onko ne ILS:it oikein!

 

[ Attachment removed / expired ]

 

 

[ Attachment removed / expired ]

 

 

[ Attachment removed / expired ]

 

 

T:Harri

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mahtaisiko olla ADF:ään liittyvä? ???

 

Sehän se! Siellähän lukee samalla kikertävän sinivihreällä että ADF

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään