Guest teemuv

FS-kansion kloonaus+kovalevyltä siirto

10 viestiä aiheessa

Terve! Täällä kun flunssapöhnässä FS-juttuja fundeeraan niin tuli mieleen, että onnistuuko FS-kansion kloonaus mitenkään siten, että jos tulee asennettua jotain uutta namia ja koko FS korruptoituu eikä toimi mistään korjaustoimenpiteestä huolimatta, niin FS:n saisi siirrettyä uudelleen jo hyväksihavaitulta, toimivalta ja täydellisenä asennuksineen(koneet, sceneryt jne.) vioittuneen FS-kansion tilalle?

Jos tämmöinen tsydeemi olisi olemassa niin se säästäisi pari tuntia (2-4) aikaa mahdollisessa ongelmatilanteessa.

-t-

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllähän tuo sujuu ihan vaan kopioimalla se FS-kansio. Ja sitten jos sekoaa niin muuttaa vaan kansioiden nimet.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Voiko olla todellakin noin helppoa? Eli vikatilanteessa poistaa vanhan ja sitten laittaa tuon tavallaan kloonin sen paikalle ja nimeää oikein?

jaahas, editointihommia kun tytär tuli auttamaan...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä sen pitäisi noin onnistua. Itse siirsin konetta vaihtaessani FS-installaation sellaisenaan kaikkine lisähärpäkkeineen verkkopiuhalla uuteen masiinaan ja hyvin toimii. Sittemin otin siitä backupin DVD:lle.

-Esa

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Krittiistä tässä on siis tietenkin vaan se, että kansio on oikeassa ja oikealla nimellä.

Testaan asiaa kunhan vaan saan koneen kasaan, pitää uusi powerikin hankkia muiden kilkkeiden lisäksi...

Jos toimii niin mä tarjoan oikein pullakahvit, Suomen Raisiossa tai sitten Turussa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nyt on uusi kone kasassa pienien vaikeuksien jälkeen ja ajan FS:ää koneelle. Huomasin vaan, että kovalevytila on loppumassa, mutta polte päästä lentämään on kova. Eli edessä on uuden kovon hankkiminen. Hankin SCSI-levyjen lisäksi sata-levyn vain FS-käyttöön, järjestelmätiedostot jäävät SCSI-levyille.

Nyt itse kysymykseen joka liittyy simulaattoriin: Onko mahdollista siirtää tuo FS-kansio kokonaisuudessaan uudelle kovalevylle siten, että simulaattori toimii edelleen? Vai pitääkö kaikki asentaa taas alusta alkaen?

-t-

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Varsinaiset asennettavat ohjelmat kannattaa ensin asentaa, eli FS ja erillisiä ohjelmia sisältävät lisäosat. Rekisterin kopiointi teettää helposti enemmän työtä käytännössä, kun ohjelmilla on ryönää useammassa haarassa. Asennuksen jälkeen voi sitten rysäyttää koko vanhan FS-kansion sellaisenaan päälle. FS-kansioiden nimet ja levyasematunnus on hyvä olla uudella levyllä samat kuin vanhassakin, jos mahdollista. Siltä varalta, että jokin palikka käyttää absoluuttista polkua tiedostopolun määrityksessä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eli järkevintä on nyt hoitaa perusasennus vaan ja hankkia vielä tällä viikolla uusi kovo ja sitten tehdä vasta täydellinen asennus ja sitten heti tehdä siitä klooni varoiksi....

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

moi

itse ajoin asian siten että kopio toiselle kovolle koko fs9 kansiosta. sitten fs:n poisto ja uudelleenasennus puhtaalle pohjalle. sit vaan raaasti koko kopio istutetaan takaisin juuriasennetun neitseellisen fs9:n päälle, ja koko soppa siinä. Mulla asennettuna jonkin verran lisäosia jotka maksullisia. kokemukseni mukaan toimii ok. esim pmdg:n 737-sarja, active camera ja joku muu maksullinen lisis. Lisänä vielä hirmuläjä free stuffia. keik toimii ja jos ei toimi niin asennat ne osat siihen uudestaan päälle. itse juuri otin imagen koko fs9 kansiosta siinämielessä jos menis jotain poskelle. komiat 11,8gigaa - pakata pitäis kunhan viittis odottaa..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään