Guest laurindo

Frames Per Sec?

7 viestiä aiheessa

Voisiko joku selittää että mitä tuo FPS oikein tarkoittaa. Olen ymmärtänyt että sillä olisi jotain tekemistä ruudunpäivitysnopeuden kanssa. Onko tässä mitään perää. Ja sitten vielä että mitkä ovat hyvät FPS lukemat(20<)?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tarkoittaa sitä, kuinka monta kertaa sekunnissa ruudulle piirtyy uusi kuva. Eli juuri ruudunpäivitysnopeus. Normaalissa tv-kuvassa on 24 ruutua sekunnissa, joten se riittää jo täysin simussakin (ainakin joillekin). Mulla se on 15 - 20 ja hyvin pärjää.

Tehokkailla koneillahan tuon saa jo yli 30:een.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moi!

Kannattaa aina ennen kysymyksen asettamista etsiä ensin tietoa omatoimisesti netistä esim. Googlella ja sitten käyttää foorumin omaa hakutoimitoa. Tästä FPS-asiasta on ollut paljon keskustelua aiemminkin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulla muuten parantui FPSt kun nostin resoa, 1024x768 ---> 1280x1024. Otin myöskin

AAn pois päältä. Ja työpöydä resokin on nykyään tuo 1280x1024. Tämmöiseltä näytti simu kun kokeilin:

Image1.jpg

Eli defu kone ja kenttä niin framet olivat 33.5fps!

Minusta tuo näyttää paljon paremmalta verrattuna muihin kuviini..

Jesse

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulla muuten parantui FPSt kun nostin resoa, 1024x768 ---> 1280x1024. Otin myöskin

AAn pois päältä. Ja työpöydä resokin on nykyään tuo 1280x1024. Tämmöiseltä näytti simu kun kokeilin:

Eli defu kone ja kenttä niin framet olivat 33.5fps!

Minusta tuo näyttää paljon paremmalta verrattuna muihin kuviini..

Jesse

Kokeilitko pelkällä resoluution nostolla vai nostitko resoa ja otit AA:n pois yhtä aikaa? Jos teit nuo yhtä aikaa, se FPS:n nousu johtuu varmaankin siitä, että otit sen AA:n pois päältä...

Mutta juu, tuolla resoluution nostolla kuvanlaatu paranee selvästi, koska pikseleitä on ruudulla enemmän ja silloin ne pikselit ovat tietenkin pienempiä. Ja tästä seuraa tietenkin se, että sahalaitaisuus ilman AA:ta on vaikeammin havaittavaa. Itseäni oikein ärsyttää, kun ei tällä vanhempien 17" monitorilla saa 1280X1024 resoluutiota isompaa. Kuva on sitten sen mukainen :-\

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään