Guest mmniemi

Suosituksia pilvipaketeista

15 viestiä aiheessa

Mulla on itsellä ollut asennettuna nuo FSW:n high performance pilvet, mutta en ole oikein enää tyytyväinen niiden laatuun. Muita en ole kokeillutkaan. Siksi kysynkin, että mitä pilvisettejä teillä on käytössä. Voisitteko pistää vaikka parit screenshotit erilaisista pilvistä niissä käyttämissänne paketeissa, ja kertoa mahdollisesti paketin nimen ja imurointipaikan. Harvemmin tällaisia kyselen, mutta juuri nyt ei oikein olisi aikaa ruveta "haravoimaan" kaikkia paketteja läpi. Screenshottien perusteella olisi astetta helpompi katsoa, olisiko jossakin parempaa tarjolla...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuossa asiassa en valitettavasti voi auttaa kun itse olen vasta asentamassa noita ffpv2.zip pilviä Avsimistä. Siitä tulikin kyssäri eli minne nuo pilvet tulisi asentaa?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuossa asiassa en valitettavasti voi auttaa kun itse olen vasta asentamassa noita ffpv2.zip pilviä Avsimistä. Siitä tulikin kyssäri eli minne nuo pilvet tulisi asentaa?

Eikö readme kerro miten se asennetaan?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eikö readme kerro miten se asennetaan?

En tiedä, en ole vielä ladannut. No on se varmaan siellä ;) Oli

se siellä, eli piti vain paikata nuo tuonne FS9/Texture kansioon.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En tiedä, en ole vielä ladannut. No on se varmaan siellä ;)

Jep, siellähän se lukee. Aika simppeli se asennus on. Ainakaan mulla ei esiintynyt mitään ongelmaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eikös joskus kauan sitten ollut jotain preview -kuvia FS sky world 2004 paketista? Lieneeköhän projekti haudattu tai jotain kun ei ole kuukausiin kuulunut mitään?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Microsoftin pilvet ovat ainakin suorituskyvyn kannalta kyllä huonoimmat mahdolliset... ;D

Itselläni on ollut käytössä nuo FSW:n pilvet ja ne ovat ainakin frameystävällisemmät ja näytävät jotakuinkin samoilta kuin Microsoftin default-pilvet :)

Joko Flightsim.com:ista tai Avsim.com:ista(en muista kummasta) löytyy muistaakseni jotkut pilvet, jonka paketti on jo ties mones versio(joka versiossa textuurit vain pienemmät)...

Kokeilin niitä joskus kauan aikaa sitten ja ne olivat suorituskyvyn kannalta tosi hyvät, mutta ulkoisesta olemuksesta noissa pilvissä en muista kun siitä on jo aikaa ;D... Kannattaa silti varmaan kokeilla ;)

T. Kutvis

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

-Ainakin AVsim.comissa on ollut paketit: res2dcloudtex.zip ja res3dcloudtexv4.zip paketit jaossa. Aivan hyviä pilviä täydellä, tai puolitetulla resolla. Ite olen ainakin väritellyt välillä noita pilviä + muutellut densityä suotimilla. Puolituksenhan voi myös tehdä itse. Siellähän nuo makaa texture kansiossa, pilven vonkaleet, modausta ventaten.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tässä yksi kuvapari - tiedä sitten, onko tästä sinulle iloa. Ylemmässä kuvassa on FSW:n kaikkein pienimmät pilvet, HiFPSv2.zip.

[ Attachment removed / expired ]

ja tässä tuo Marion edellä mainitsema ...3... - pakettti. Se sisältää vain yhden tekstuurin, eli cumulus01:n Sama koskee pakettia ...4... (vain cumulus01.bmp)

[ Attachment removed / expired ]

Näiden kahden välillä ero on huomattava. Molemmissa 3D cloud perc. 100%, cloud coverage maximum, sight dist 60 mi ja cloud draw dist 40 mi.

Mutta muuten minäkin yhdyn tuohon edellä monesti esitettyyn mielipiteeseen - default-pilvet ovat parhaat. Itse tosin olen korvannut pari tekstuuria bluesphere-paketin mukana tulleilla siksi, että ne ehkä istuvat paremmin yhteen muun bluespheren kanssa. En osaa sanoa varmasti.

Ei liity suoraan pilviin, mutta minulla on ollut vähän aikaa käytössä korkean taivaan väriä syvemmäksi muuttava "usako_sky1.01.zip" AVSIMista. Pieni paketti, jota ehkä kannattaa kokeilla - minusta se tuntuisi antavan hyvin korkealla lennettäessä taivaalle paremman värin. Alhaalla eroa ei juuri huomaa. - Tämäkin kokeilu on kesken; varovasti voisin kuitenkin epäillä, että ainakin nuo kaikkein pienimmät FSW:n pilvet istuvat paremmin default-taivaaseen. Cirruksen ympärille syntyy tummemmassa taivaassa eräänlaista piimämäistä laimiskoa.

--- terv. Jorma

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eli tuossa 2dclouds paketissa tulee nuo kaikki vakio 2dpilvet "leikattuina" + tuo 1 cumulus. 3dv4 versiossa on vain tuo 1 cumulus versioon 4 kevennettynä. Idea tuossa kehittelyssä oli tietysti enemmistön frame kitinä pilvien suhteen, vrt. edelleen MS default pilvet. Tekijän oma mielipidehän oli että näyttävyys ei juurikaan kärsi verraten MS def. pilviin. Def. pilviinhän saa teoriassa kovastikin näyttävyyttä kaakkoasetuksilla, movella ja fogilla + ennenkaikkea PC+Näyttistehoilla. Värityksellä saa kovasti dramatiikkaa, mutta ikävä kyllä näyttävät pilvet vaativat bittejä ja bitit taas tehoja, eikä puolituksia, tai kevennyksiä. Helvetti tätä elämää, Microsoft hoi !

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jaahas, mulla on vain tuo, missä tulee 1 bitmappi. Toista vilkaisin avsimin "zipdivella" ja päättelin, että siellä on sama asia. Hyvä kun tuli selväksi. Ja minusta muuten tuo kuvassa näkyvä cumulus on toistaiseksi paras kokeilemani kompromissi freimien ja ulkonäön välillä. Hyvää työtä.

Ja totta puhut tuosta frame-ongelmasta - itse olen välillä oikein tyytyväinen minimaalisiinkin pilviin, sitten taas haluan lisää näyttävyyttä - nupit kaakkoon - ja kohta taas raivostuttaa simun nykiminen... kyllä on vaikea päättää, mikä on hyvä.

O/T: Yksi suurimpia toiveitani olisi semmoinen simulaattori, jossa yhdellä pikavalinnalla voisin valita vaikkapa kolmen tai neljän asetusvalikoiman välillä: yksi VFR-matkalentoon, kaikki nupit kaakossa... ja finaalissa voisin yhdellä näppäinyhdistelmällä valita semmoiset asetukset, että kaikki menee kovassa, puuskaisessa sivutuulessakin sujuvasti; silloin ei maisemia ehdi kattella...

--- terv. Jorma

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ilmeisesti tuokin kevyempien pilvitekstuurien vaikutus on paljolti kiinni näyttöortin muistimäärästä. Kukeilin niitä kevyempiä aikoinaan, mutta ei ne mulla paljonkaan nostaneet frameratea. Mutta mulla onkin ollut vain 256 MB kortteja viime aikoina. Heivasin ne sitten pois, kun ne on kumminkin karumman näköiset.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Omasta mielestä ja eri systeemejä kokeillen, olen huomannut seuraavaa: Esim. nk. Pilvipaketteja ei voi vertailla "paremmuuden" suhteen mitenkään still kuvista, vaan ne on testattava eri tilanteissa. Koska kiitoradalta katsottuna, esim. ohjaamo mode, pilvet vaikka parissa tonnissa, näyttävät usein simussa liikennemerkeiltä, tai paremminkin piparkakuilta, eli niihin on pantava liikettä, miel. vähän kohti etuviistoon. Tällä konstilla esim. ilmassa koneen ohittavat pilvet ovat aidommantuntuisia, densitystä riippuen. Myös simussa ikuisena ongelmana kaukana piirtyvien pilvien liika tarkkuus tuottaa ongelmia vaativille maisemadiggareille. Itse olen kompensoinut tuota "fogilla" Elävässä elämässähän kylläkään kelejä ei voi säädellä, joskin senkin taivaalla näkyy usein aivan älyttömiä pilviä, joita monikaan ei simuunsa haluaisi. Yksi ratkaisu simuun on omat kokeilut + modaukset, varsinkin nyt kun konetehot alkavat olemaan "kohtuu"tasolla.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään