Guest JHA

FS2004 -aloittelijan muutama kysymys

10 viestiä aiheessa

Tervehdys

Olen aikeissa hankkia FS2004 :n huomenna (tänään kun ei Jumbosta löytynyt mistään :( ), joten tässä muutama kysymys:

1. FSNordicin, AVSim ym on täynnä filuja. Mitkä ovat mielestänne "must have" sceneryt / koneet / ai-filut / weather -sydeemit mitkä kannattaa ladata "raakile" fs2004 :n ?

2. Onko FISD :n suomikentät parhaita?

3. Tuleeko pelin mukana paprumanuaaleja vai pelkästään nykyisin muodissa olevat "tässä pdf, tulosta jos jaksat" -manuaalit?

4. Ehdotuksia edullisista FS2004 -ostopaikoista pk-seudulla / netissä?

Kiitokset etukäteen! :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

1. FSNordicin, AVSim ym on täynnä filuja. Mitkä ovat mielestänne "must have" sceneryt / koneet / ai-filut / weather -sydeemit mitkä kannattaa ladata "raakile" fs2004 :n ?

Sceneryistä FISD:n EFHK (Tai Scandinavian Airports:in, oliko se nyt kakkosversion, EFHK) FISD:illä tulossa kuitenkin uusi versio jossa kuulemma paljon lisää nannaa, joten FISD kannattaa ainakin omasta mielestäni :). Uudet vesitekstuurit kannattaa lataa defaulttien tilalle.. Koneista ehkä Finskin airbus, 757 ja MD-83 :D.

Sitten fs9skytext.zip ja fs9envtext.zip avsim.com:sta.. tuossa ne mitkä tulee ekana mieleen.

2. Onko FISD :n suomikentät parhaita?

Ei välttämättä mutta valinnanvaraakaan ei jää kun jokaiselle Suomen kentälle, jolle on tehty scene, on olemassa vain yksi sellainen.

3. Tuleeko pelin mukana paprumanuaaleja vai pelkästään nykyisin muodissa olevat "tässä pdf, tulosta jos jaksat" -manuaalit?

Ikävä kyllä just PDF-manuskat >:(

Kiiitokset etukäteen! :)

Eipä kestä ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Suomisceneryistä must on FinnClass, FinnTerrain ja FISDlibrary, jotka tarvitaan kaikkien uudempien kenttienkin pohjalle ja mahdollistavat visuaalisen suunnistuksen. Jos tykkää lentää matalalla VFR:ää niin FinnMast on myös ehdoton, ja FinnBuildings parantaa talojen ulkonäköä paljon. Päälle sitten kaikki kentät, joilla meinaat käydä. Siinäpä taisi olla suomen osalta tärkeimmät. FISDin suomikentät on useimpien kenttien osalta ainoita, mutta ovat kyllä erinomaisen hyvin tehtyjä mihin vaan verraten.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

PICv2 kunhan julkaistaan, kuulemma paljon realistisempi kuin default 767- ja 757-paneelit.

Ööh... Viilaan rajusti pilkkua, mutta eikö kysymys ollut, että mistä saa FS9:ä halvalla pk:seudulta (Tai niin minä ainakin käsitin)? Toki PICv2 on pakko-ostos, kun se julkaistaan, mutta ei kai sitä nyt noin kovin tarvitse tyrkyttää... ;D (vitsi. Toivottavasti et loukkaantunut)

En asu pk:seudulla, mutta luulisin, että ainakin stokkan Micronia myy FS:ää, kun taitaa sieltä joitakin lisä-osiakin simuun saada. Lisäksi kantsii käydä katsomassa Gigantissa ja jossain pelikaupassa, kuten esim. Dosessa.

Ja tervetuloa joukkoon! (olen aina halunut sanoa noin. :D)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ööh... Viilaan rajusti pilkkua, mutta eikö kysymys ollut, että mistä saa FS9:ä halvalla pk:seudulta (Tai niin minä ainakin käsitin)?

Joo tuli vähän hutiloiden luettua :D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ööh... Viilaan rajusti pilkkua, mutta eikö kysymys ollut, että mistä saa FS9:ä halvalla pk:seudulta (Tai niin minä ainakin käsitin)? Toki PICv2 on pakko-ostos, kun se julkaistaan, mutta ei kai sitä nyt noin kovin tarvitse tyrkyttää... ;D

=====================clip===============================

Son moro. :)

Eipäs nyt sentään liioitella ! Ei PICv2 mikään pakko-ostos ole, ehken päinvastoin. Mikäli lentää vain pienkoneella se on täysin turha, ja jos oma pc kokoonpano on vaatimaton, niin voipi olla ja onkin, ettei kone jaksa sitä pyörittää. Tämä vanhakin vaati aikamoista vääntöä koneelta l. yhden konepäivityksen.

Ehkä tärkein harkittava on, että pidätkö fs9:ä pelinä vai simulaattorina. Mikäli pelinä niin unoda koko PICv2. Jos taas pidät Boeing 757 konetta ehdottomasti maailman parhaana, ja olet lätkässä Finnairiin niin toki. Jätä vaikka pariksi viikoksi kaikki muut menot ja ostat PIC:n.

Odotan mielenkiinnolla v2:n ilmestymistä, päästään taas tällä forumilla antamaan neuvoja IRL lentäjille, siitä kuinka kone pitää trimmata ja mikä onkaan oikea rotaationopeus....., ::) ::)

ps. Lienee sanomattakin selvää, etten tämän kirjoituksen jälkeen ole ns. tavattavissa. Olen maastoutunut poteroon.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niin kai se sitten on, että kaikille se ei ole pakollinen hankinta. Sanani tuli varmaan jostain alitajunnasta, kun itse odotan tuota kakkosversiota kuin kuuta nousevaa. PIC767 on ainut syy miksi mulla on vieläkin FS2002 koneella kovalevytilaa syömässä ja kovasti tässä odotellaan, että pääsis lentelmään PIC:llä FS9:ssä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllähän se ylipäänsäkin on paljon omista lentomieltymyksistä kiinni, mistä palikoista on eniten hyötyä. Jumbolla Helsingistä New Yorkiin lentäessä ei suomen VFR-objektit ole niin tärkeitä kuin Cessnalla Varkaudesta Kiteelle pörrätessä, esimerkiksi ;)

*Pudottaa yli lentäessään Pekalle pari limppua ja palan savulammasta*

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Keväällä oli Gigantissa halvin FS9 minkä löysin.

Jaana

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos jaksat paripäivää odottaa niin http://www.smartit.fi hintaa 56,20e ja näyttäis olevan 4kpl varastossa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään