Guest svirkkul

FS, X-plane, Il2 Linuxilla

9 viestiä aiheessa

Lueskelin uutta mikrobittiä jossa oli juttua että linuxilla voi käytää windösää. WineX ohjelman (ei ole emulaattori vaan rajapinta) kautta voi pelata mm. seuraavia pelejä

FS2000, 2002 & 2004

X-Plane 7.30 & 6.13

Il2 Sturmovik: Forgotten Battles

Combat Flight Simulator 2 & 3

WineX:llä on testattu n.200 peliä johon ed. mainitut pelit kuuluvat. Koko lista löytyy

http://www.transgaming.com/dogamesearch.php?order=working&showall=1

WineX on maksullinen paitsi lähdekoodi ilmainen jonka kääntämällä saa itselleen.

Linux miehet! Kokeilkaa ja infotkaa miten toimii?

Pölö pölö pölö Eihän noi toimikkaan ja jos toimii niin ei ainakaan kunnolla.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ompas toi WineX outo tapaus. Ilmainen, mutta ei silti ilmainen. Tai jaa, onkos tuo lähdekoodin kääntäminen vaikeampaa, kuin Linuxin käyttö?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ompas toi WineX outo tapaus. Ilmainen, mutta ei silti ilmainen. Tai jaa, onkos tuo lähdekoodin kääntäminen vaikeampaa, kuin Linuxin käyttö?

Yleensä linuxissa lähdekoodeista kääntäminen ja asennus on tehty erittäin helpoksi. Vaatimuksena on tietysti, että olet asentanut tarvittavan kääntämisympäristön ja tarvittavat kirjastot. Ympäristö tulee linux-distribuutioissa yleensä mukana ja tarvittavien kirjastojen löytyminen/asennus on tehty myös kohtuullisen helpoksi.

Tämä, kuten kaikki muukin, vaatii tietysti jonkin verran tahtoa, innostusta ja niiden tuomaa paneutumista asiaan. Eikiinnosta-asenteella ei koskaan ole mitään suurta saatu aikaan.

Ach, jatketaan vielä. Itse olen kerran tai pari yrittänyt winellä ajaa FS9ä, epäonnistuen. Syynä on ollut laiskuus homman tutkintaan. Montaa muuta windows-softaa olen sen päällä pyörittänyt, mm. ASRC:tä, ServInfoa sun muuta.

/m

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tai jaa, onkos tuo lähdekoodin kääntäminen vaikeampaa, kuin Linuxin käyttö?

Itse asiassa lähdekoodista käntämisen voisi sanoa olevan Linuxin käyttöä Linuxeimmillaan ;) Kyllähän varsinkin rpm-paketteja käyttävälle distrolle löytyy paljon ohjelmia valmiiksi käännettynäkin, mutta väistämättä tulee vastaan tarve asentaa joku ohjelma lähdekoodista. Ohjeissa on kerrottu mitä pitää tehdä, yleensä hyvin selkeästi. Tyypillinen tapaus on, että pitää kirjoittaa "make" ja vastata muutamaan kysymykseen, sitten kirjoittaa "make install". Eli eivät ne vaikeita ole.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Esan kommentteihin voisin lisätä, että eivät ne vaikeita ole yleensä. Jonkin verran on tullut vastaan sellaisiakin ohjelmia missä pitää tehdä melko monimutkainen konfiguraatio ennen kääntämistä ja sitten sellaisia mitkä vaativat jonkun puuttuvan kirjaston metsästämistä kissojen ja koirien kanssa. Ja sitten on tietenkin tullut vastaan sellaisiakin, jotka eivät yksinkertaisesti käänny koska jakeluun on laitettu keskeneräinen versio (tai jakelun tekijällä itsellään on mennyt versiot sekaisin). Mutta pääsääntöisesti asentaminen menee onneksi erittäin helposti.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Edellisestä postauksesta on näköjään paljon aikaa, mutta olisiko kenelläkään tietoa siitä, että missä Linuxin levitysversiossa X-plane toimisi parhaiten ja missä mahdollisesti huonoiten? Olen ajatellut kokeilla Linuxia jossain vaiheessa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään