Guest jahu

FS2004 Weather?

10 viestiä aiheessa

Lensin äsken ja laitoin sen oman real world weather (updates every 15min). Kun aloin rullailee se alkoi takkuamaan, pätkimään. Varsinkin laskussa se pätki oikein kunnolla oli vaikeaa laskeutua. Se tuntui kuitenkin menevän normaalisti kun ei näkynyt pilviä tai taivasta, niin meni erittäin sujuvasti. Mikä tähän avuksi ettei pätkisi? Onko mitään parempaa ilmaista sää ohjelmaa FS:n? Varmaan tyhmä kysymys mutta tuli mieleen onko vatsim verkossa joku vallitseva nykyhetken sää kokoajan vai pitääkö joka pilotin laittaa joku ohjelma itse, joka ottaa netistä sään? Ja voiko vatsimissa lentää eri aikaan mitä nykyhetki on vai onko se reaaliaikanen ettei sitä voi muuttaa? (säätää koneen kelloa niin että on yö vaikka oikeassa elämässä olisikin päivä) Olen miettinyt vatsimin lentojen aloittelemista kun olen saanut VF:n koulutuksen läpi.

Kiitoksia jos jaksatte vastata näihin aloittelijan kysymyksiin. ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moikka.

Sää tulee automaattisesti, ei tarvitse tehdä mitään extraa sen eteen. Kelloa sensijaan voit kyllä siirtää, se vaikuttaa vain sinun maisemaan l. valoisuuteen. Monet siirtävät talvella kellon vähän taakse tai eteen, saa lentää valoisassakin joskus. Muutenhan täällä pohjoisessa on aina pimeää, varsikin talvella siis. :)

ps. käytän kanssa itse sitä vartin toimintoa fs2004:ssä ja kyllä se minusta pelaa hyvin. Olisiko joku tilapäinen tukos.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

ps. käytän kanssa itse sitä vartin toimintoa fs2004:ssä ja kyllä se minusta pelaa hyvin. Olisiko joku tilapäinen tukos.

Minkälainen kone sulla on? Voisko johtuu koneen tehoista?

Kiitoksia vastauksesta, selvensi asioita. :D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minkälainen kone sulla on? Voisko johtuu koneen tehoista?

Kiitoksia vastauksesta, selvensi asioita. :D

Ei tässä mitään ihmettä. Pari vuotta palvellut itse kasattu. ;D AMD Athlon XP1800+, 512 megaa DDR:ää (333), Soyo KT333 Dragon Ultra-Platinium Edition emo (komea nimi) käytän emon integroituja ääniä-> C-Media (pelaa hienosti), Asus GeForce 4-Ti 4200 näytönohjain ja Maxtorin kovalevy (jotain 30G, en jaksa nousta tuolista ja tarkastaa tyyppiä). Siinä ne vissiin tärkeimmät. Jaa, Samsung SyncMaster 959nf näyttö (19") vie pöydällä paljon tilaa, mutta vääntää hienoa kuvaa.

Noita sääohjelmia on kyllä paljonkin, mutta en ole kokeillut, joten paha sanoa mitään. Aika moni offline lentäjä käyttää kyllä maksullista öö, (mikä se nyt olikaan) Active Sky ohjelmaa. ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

[offtopic]Tosta Active sky:sta; on ihan hyvä ohjelma, mutta nyt missä ikinä lennätkin niin päivämäärä active sky:n puolella on aina 12022004.

Suomessa on vielä lunta maassa ym ym.......[/offtopic]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

[offtopic]Tosta Active sky:sta; on ihan hyvä ohjelma, mutta nyt missä ikinä lennätkin niin päivämäärä active sky:n puolella on aina 12022004.

Suomessa on vielä lunta maassa ym ym.......[/offtopic]

Pistä AS:n Options:sta Online Updates täppä päälle.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niin ja simun kellokin on syytä tarkastaa. Jos AS:ssä on niin valittu, se lukee ajan sieltä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Missähän on vika kun flight simulator 2004:n real world weather on ladannut samaa säätä jo ainakin parin viikon ajan. Tosiaan kumma juttu, sää ei päivity simun puolelle vaikka jeppesenin sääsivusto näyttää toimivan normaalisti. Tarkistin omat palomuuriasetuksetkin mutta ei niissä mitään ollut(onhan säät ennenkin päivittynyt samalla virustorjuntaohjelmalla) ja vaikka jotain sieltä muuttikin niin ei auttanut. Olisiko kenelläkään tietoa miten tällaisen ongelman saa korjattua.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moro!

Yleisimmät syyt säiden aiheuttamaan nykimiseen/pätkimiseen on virustorjunta ja tietokoneen riittämätön teho varsinkin kun on käytössä "raskaat" pilvet. Lisäksi kannattaa huomioida että laittaa asetuksissa force destination weather vähintään 30nm ettei kone ala lataamaan säätä samaan aikaan kuin esim. kentän/maiseman textureja tai on line:ssa liikennettä. Itsellä loppuivat ainakin toistaiseksi kaikki ongelmat kun suljen virustorjunnan lennon ajaksi ja homma pelaa huomattavasti joustavammin.

jukka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Lensin äsken ja laitoin sen oman real world weather (updates every 15min). Kun aloin rullailee se alkoi takkuamaan, pätkimään. Varsinkin laskussa se pätki oikein kunnolla oli vaikeaa laskeutua. Se tuntui kuitenkin menevän normaalisti kun ei näkynyt pilviä tai taivasta, niin meni erittäin sujuvasti. Mikä tähän avuksi ettei pätkisi? Onko mitään parempaa ilmaista sää ohjelmaa FS:n?  Varmaan tyhmä kysymys mutta tuli mieleen onko vatsim verkossa joku vallitseva nykyhetken sää kokoajan vai pitääkö joka pilotin laittaa joku ohjelma itse, joka ottaa netistä sään? Ja voiko vatsimissa lentää eri aikaan mitä nykyhetki on vai onko se reaaliaikanen ettei sitä voi muuttaa? (säätää koneen kelloa niin että on yö vaikka oikeassa elämässä olisikin päivä) Olen miettinyt vatsimin lentojen aloittelemista kun olen saanut VF:n koulutuksen läpi.

Kiitoksia jos jaksatte vastata näihin aloittelijan kysymyksiin.  ;D

Veikkaan ettei koneesi tehot riitä :-\ FS:n oma real sää on todella raskas silloin kun pilviä esiintyy paljon. Lataa tiedostokirjastosta "kevyemmät pilvet" esim. ne joiden kanssa käytetään render to texture-asetuksia (siis simun valikosta tämä rasti ruutuun). Jonkin verran parantaa pyörivyyttä vähintäänkin! Verkossa kannattaa käyttää sitten joko Ivaon tarjoamaa, tai Vatsimin tarjoamaa säätä riipuen verkosta (huomattavasti kevyemmät) mutta silti ainakin Ivaossa erittäin näyttävät säät...

T: Mika

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään