Guest FINLAS

Koneilla pakittaminen

8 viestiä aiheessa

Onko pakittaminen todella niin hidasta Fs:ässä, kun olen todennut. Eli pitääkö sen lisäksi, että vetää kaasuvivusta koneen reverselle tehdä jotain muuta, jos haluaa pakittaa, esim. pois portilta. Eihän noi lentokoneet mitään autoja ole, mutta kun tuntuu ettei pakittamisessa tapahdu oikein mitään, kun se tapahtuu niin hitaasti.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Painat shift+p ja sen perään joko 1 tai 2 riippuen siitä mihin suuntaan olet kääntymässä. Ja painat shift+p uudelleen kun haluat pysähtyä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei niitä koneita reversseillä pakiteta! Kokeile sifht+P.

 

edit:ärh. Myöhästyin 22 sekunttia.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Sitähän minäkin, että ei se reverse pakittamiseen voinut olla, kun oli niin hidasta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei niitä koneita reversseillä pakiteta! Kokeile sifht+P.

Ei ole niin yksinkertainen juttu, esim. ATR:llä powerback on ihan normaalia. Ysillä ja MD80-sarjan koneilla voi kans tehdä powerbackin mutta Euroopassa ei ainkaan enää kovin harrasteta sitä kun se on kuitenkin aika meluisaa puuhaa terminaalissa olijoille...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No ei se kyllä niin yksinkertainen juttu olekkaan, mutta yleinsään kyllä käytetään työntöajoneuvoa isoissa koneissa.

 

(Olen lukenut kerran nyysseistä, että DC-10 oli tehnyt moottorityönnön, koska kentällä ei ollut työntöajoneuvoja. No arabit ei olleet jaksaneet hakea *****autoja, vaan tyhjensivät sen platalle ja kuulemma oli pakituksen jälkeen kaunis näky.) ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Joo, no noissa koneissa missä on siipimotit on powerback äärimmäisen huono idea kun menee FODia motteihin...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Joo, no noissa koneissa missä on siipimotit on powerback äärimmäisen huono idea kun menee FODia motteihin...

Ei se äärimmäisen huono idea ole, jos platta tarkastetaan/siivotaan ensin roinasta. Powerbackia on harrastettu mm. 737:lla, 757:lla ja varmasti monilla muilla siipimoottorisilla konetyypeillä, vaikka aika epäsuosittu proseduuri se nykyään on. Powerbackin tekeminen vaan on äänekästä, kuluttaa paljon bensaa, kuluttaa moottoreita ja on muutenkin pitkällä skaalalla epätaloudellista.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään