Guest cmiwiik

ATR 42 / 72 Pro - 2002 ja 2004 versioiden erot?

13 viestiä aiheessa

Osaisiko joku kertoa, mitä käytännön eroa on Aerosoft:n ATR 42 / 72 pro 2002 ja 2004 versioissa?

Onko Eurowings professional 2002:ssa sama ATR kuin tuossa pelkän ATR:n sisältävässä paketissa?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Sama kone, mutta muistaakseni siinä tulee mukana jotain sceneryitä ja muutama maalaus enemmän kuin tuossa perus paketissa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Parhaat vastaukset löytynevät täältä: http://forum.aerosoft-shop.com/forum/index.php (anteeksi, en osaa tehdä tästä suoraa linkkiä. Kopioi tämä selaimen osoitekenttään.)

 

Historia taitaa mennä tällä tavalla:

 

- ensin oli Eurowings-Professional paketti, joka sisälsi kolme konetta ( ATR, BAe 146 ja jonkun bussin. Mukana oli joitakin sceneryitä - mm. Stanstead.

 

Tätä myydään esimerkiksi Microniassa (Akateeminen kirjakauppa. Hki.) Tosin vähän huolestuneena totesin männäviikolla, että siellä oli laitettu hyllyyn merkintä FS2002/2004.

 

Se ei pidä paikkaansa. Se EI TOIMI FS2004:ssä ilman kymmenen (10) euron päivitystä.

 

- sitten tuli uusi ja hiano, erillinen ATR. Tämä on ehkä se, jota tarkoitat? Se tuli muistaakseni ensin FS 2002:lle.Sitten tuli (kai?) erilliset BAe ja bussi? Molemmat ovat 2004-kelpoisia.

 

- ja sitten tuli taas päivitys tuohon ensimmäiseen, eli kaikki kolme konetta sisältävään pakettiin. Me 2002-version omistajat saimme sen maksamalla 10 egeä.

 

Maisemat on kuitenkin jätetty tästä päivityksestä pois. Aerosoft myy niitänyt erikseen.

 

Bisnes on bisnestä.

 

En ole verrannut paketin ATR:ää erillisenä ostettavaan. Pahoittelen. Mulla ei ole sitä. Mutta kyllähän se varmasti on sama kuin erillisenä myytävä? Ei oikein tunnu muuten johdonmukaiselta. Toni on ehkä verrannut paremmin?

 

Koneisiin on tehty uudistuksia, joten se on mielestäni kannattava päivitys.

 

(Huom! päivitysrompun mukana tuli myös FS2002-update; ehkä siellä on myös maisemia? En ole tutkinut, mutta joku muu ehkä tietää?)

 

Mutta jos olet kiinnostunut vain FS2004-yhteensopivasta ATR-koneesta, niin malta mielesi. Älä osta vielä mitään.

 

Nimittäin nyt on tulossa (teoriassa) tTOSIMAGEE, "kewl" ATR. Oottele vielä syksyyn. Siinä on mukana sekä Hans Hartmannin ja C. Klosen porukka Aerosoftilta (en tiedä, ovatko ihan leivissä mutta pyörittävät support-foorumia ja ovat tosikovia jätkiä) että Flight1; kaikki kuuluvat tuottajien eturiviin. Oli siellä joku suomalainenkin?

 

Mukana on myös oikean koneen ihan oikea valmistaja - ensimmäinen tapaus laatuaan. ATR on tajunnut mahiksensa maailman eniten myydyn tietokonepelin suhteen.

 

Luvassa on siis (teoriassa) tosihyvää.

 

Ainakin ulkonäöllisesti...

 

- terv. Jorma

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Nimittäin nyt on tulossa (teoriassa) tTOSIMAGEE, "kewl" ATR. Oottele vielä syksyyn. Siinä on mukana sekä Hans Hartmannin ja C. Klosen porukka Aerosoftilta (en tiedä, ovatko ihan leivissä mutta pyörittävät support-foorumia ja ovat tosikovia jätkiä) että Flight1; kaikki kuuluvat tuottajien eturiviin. Oli siellä joku suomalainenkin?

 

 

Sen verta täytyy korjailla, että Aerosoftilla ei ole tuon projektin kanssa mitään tekemistä, vaan se on Dreamfleetin ja Flight1:n yhteinen projekti yhteistyössä ATR:n tehtaan kanssa. C. Klosen piti alunperin tehdä modeli myös tähän pakettiin, mutta erinäisistä syistä minua kysyttiin jatkamaan Christopherin työtä. Tosin loppujen lopuksi tässä on käynyt niin, että Klosen modelista ei ole jäljellä polygonin polygonia tässä nykyisessä modelissa... Ainoa linkki meidän ja Aerosoftin välillä on Hans, joka tekee ohjelmointihommia molemmille firmoille, niin meille kuin Aerosoftillekin...

 

[ Attachment removed / expired ]

 

 

[ Attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mikko,

Mistäs sait noi Binterin maalaukset vai onko tuo se F1:n malli?

 

Meidän modeli juu :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ahaa - hyvä kun tuli korjatuksi. Johtopäätös oli omani ja tein sen virheellisesti juuri Hansin nimen esiintymisen takia. Erinomaista näinkin. Olen pitänyt kovasti Aerosoftista; suurin syy lienee juuri Hansin palveluasenne ja ilmeisen kova tietotaito. Foorumillahan kyllä muistutetaan usein, että heillä ei ole suoranaista yhteyttä Aerosoftiin - enkä tietenkään muistanut.

 

- terv. Jorma

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Muuton kunniaksi pitää ostaa tuo sitten. Eli ensikuun alusta ois muutto ja mukava on sitten ottaa rennosti ja lennellä ATR:llä, jos se nyt kerta tulee ensikuussa myyntiin. ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Parit pikkuasiat ratkottiin Mikon kanssa yhdessä ja siitä hyvästä pääsin ATR:n beta-teamiin.....ja viimeistä betaa testanneena haluan sanoa että kaikin puolin ehdotonta ykköslaatua tulossa, tämän tasoiset lisäosat on todella vähissä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Elämme suuria aikoja. Kaksi huipputurbopropia ilmestymässä samoihin aikoihin.

 

Mutta mikä on noiden komeiden, sapelinmuotoisten potkurinlapojen idea? Ei kai se pelkkä ulkonäkökysymys ole?

 

- Jorma

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Elämme suuria aikoja. Kaksi huipputurbopropia ilmestymässä samoihin aikoihin.

 

Mutta mikä on noiden komeiden, sapelinmuotoisten potkurinlapojen idea? Ei kai se pelkkä ulkonäkökysymys ole?

 

- Jorma

 

Aerodynamiikka, ne on myös komposiittimateriaalia jos en väärin muista. Siinä on kai vähän sama idea kuin siivenkärkien wingleteissäkin nykyään, pyritään minimoimaan turha vastus.

 

//Tuomas

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään