Tatu Kantomaa

FS video, New York

19 viestiä aiheessa

Tein tuossa pari viikkoa sitten yhden FS videon. Aloin ihan testailla kuinka niitä tehdään.... editoin sen sitten MS:n Movie makerilla, sain puristettua sen 4 minuuttiin ja pitihän siihen sitten tehdä vielä musiikkikin mikä otti oman aikansa. :P

Videon voi ladata tuolta tiedostokirjastosta.

[ Attachment removed / expired ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Todella hienoa jälkeä, sekä sceneryn että musiikin suhteen! :D... Varsinkin taustamusan jälkimmäinen puolisko oli upea, ja se Chrysleri... 8) Karmat läx!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitos. :)

Tarkoituksena oli tehdä musiikki rakennusten mukaan, ainakin alkupuolisko. Minustakin loppuosan musiikki onnistui paremmin, tosin onhan se kyllä ihan eri tyylinen kuin alku. Ja parempi että paranee loppua kohden... ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No aihe ei kyllä ollut mitenkään kiinnostava mutta jos kaveri alkanut tekemään videota sellaisella mentaliteetillä, että kunhan nyt kokeillaan niin pahuksen hyvin on mielestäni onnistunut. Musiikkivalintakin erinomainen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No aihe ei kyllä ollut mitenkään kiinnostava mutta jos kaveri alkanut tekemään videota sellaisella mentaliteetillä, että kunhan nyt kokeillaan niin pahuksen hyvin on mielestäni onnistunut. Musiikkivalintakin erinomainen.

Kai siis ymmärsit että Tatu on itse väsännyt nuo rakennukset ja musan? :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo, ymmärsin kyllä ja sanottakoon vielä lisäksi notta maisemakin oli hieno. Mutta jos otetaan video videona niin silloin sanon edelleenkin ettei aihe ollut niin kiinnostava. Mitäs jos Tatu väsäisit jostakin koneesta tai lennosta vastaavan kun kerran kykyjä näyttää olevan...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niin tosiaan, ihan aloin testaamaan kuinka homma toimii. Videot on kaapattu Freeware Frapsilla. Kun sitten tajusin että Movie Makerilla voi hidastaa videonpätkien toistonopeutta niin piru oli irti. ;D

Fraps 1.9d

http://www.fraps.com/download.htm

Mitä tulee aiheeseen ja musiikkiin jne. niin siihen minulla ei ole paljon sanottavaa. Jokaisella on oma makunsa ja omat mielipiteensä joista saa kertoa. Jos joku ei pidä videosta tai jostain sen osasta... no problem. Ja ne jotka ovat kertoneet pitävänsä videosta: mukava kuulla. :)

Itselleni tämä oli kyllä ennemminkin orkestraatio harjoitus. Musiikki on tehty Sibelius 3 ja Kontakt player Gold softalla. Partituuria tuli näköjään 20 sivua.

[ Attachment removed / expired ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

tere

Oli tosi mukava katsella Manhattanin maisemia noin videon muodossa. Oli hyvin toteutettu ja leikattu video. Myös musiikki sopii hyvin tuohon pätkään. Manhattanilla kesän v.2000 asuneena nuo pilvenpiirtäjät tuovat mukavat muistot mieleen.

Jani

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

just, anna jätkälle lentosimu ja se tekee siitä arkitehtuuria esittelevän kuvapläjäyksen. mitä vielä? seuraavaksi teet varmaan doomista kokkausvideon ;D ???

kumma kun ei laskuri näytä toimivan kirjastossa, nollaa näyttää edelleen vaik imutuksia on jo varmaan muutama.

rokki oli tosiaan sopivan messwää tuohon - oliko jazzia? ::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

just, anna jätkälle lentosimu ja se tekee siitä arkitehtuuria esittelevän kuvapläjäyksen. mitä vielä? seuraavaksi teet varmaan doomista kokkausvideon ;D ???

kumma kun ei laskuri näytä toimivan kirjastossa, nollaa näyttää edelleen vaik imutuksia on jo varmaan muutama.

rokki oli tosiaan sopivan messwää tuohon - oliko jazzia? ::)

nuo File Libraryn imutukset päivittyvät jonkin ajan viiveellä ;)

musa vaikutti blues-jazz sekoitukselta

Jani

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

File libraryn laskuri päivittyy aina tiedostokirjastoa päivitettäessä.

Eli äsken kun päivitin uuden version Flightsim managerista, niin myös Tatun videon laskuri päivittyi. Videota on siis latailtu 237 kertaa tähän mennessä.

Antti

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niin tosiaan, ihan aloin testaamaan kuinka homma toimii. Videot on kaapattu Freeware Frapsilla. Kun sitten tajusin että Movie Makerilla voi hidastaa videonpätkien toistonopeutta niin piru oli irti. ;D

Tuossa hidastamisessa on vain ongelmana että se tekee videosta pätkivää kun pitää kaivaa olemattomia frameja jostain. Jos haluat hidastaa videota niin kaappaa se vaikkapa 50fps:nä ja sitten kun se toistetaan PALin 25fps:nä niin onkin puolet hitaampi video... :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuossa hidastamisessa on vain ongelmana että se tekee videosta pätkivää kun pitää kaivaa olemattomia frameja jostain. Jos haluat hidastaa videota niin kaappaa se vaikkapa 50fps:nä ja sitten kun se toistetaan PALin 25fps:nä niin onkin puolet hitaampi video... :)

No can do, ainakaan freeware frapsilla. 30 fps max.

Eikä tuo video minusta pahasti pätki, hidastetut osat toimivat ihan hyvin. Siellä missä pätkii niin pätki kyllä simukin. ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Todella ihastuttava ja hieno toteutus!! Täydet pisteet joutuu antamaan..

Ainut mikä minua jäi mietityttämään niin oli toi musiikki.. Eli ihan rehellinen kysymys, sävelsitkö sen siis itse..?

Itse olen harrastanut musiikkia 6 vuotiaasta nappulasta ja aktiivi ura opiskeluineen kesti tuonne noin 25 ikävuoteen asti ja voin kertoa että en saa tuollaista sävellystä aikaan.. :'(

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ainut mikä minua jäi mietityttämään niin oli toi musiikki.. Eli ihan rehellinen kysymys, sävelsitkö sen siis itse..?

Tatu lienee vielä lomilla nettiyhteyksien tavoittamattomissa mutta sen Tatun puolesta uskallan sanoa että kyllä, tuo musiikki on alusta loppuun Tatun omaa tekoa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

On se tosi mielenkiintoinen, rajoja kumartelematon rockjazzsinfonia. Sitä minä aina suuresti kunnioitan musiikin tekijöissä, jos ei tyydy rajoittumaan mihinkään genreen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jep, kuten Janne totesi.... olen ollut lomalla, vieläkin itse asiassa, mutta pikku hiljaa alkaa olla taas mahdollisuuksia päästä nettiinkin. :)

Itse olen harrastanut musiikkia 6 vuotiaasta nappulasta ja aktiivi ura opiskeluineen kesti tuonne noin 25 ikävuoteen asti ja voin kertoa että en saa tuollaista sävellystä aikaan.. :'(

Niin kuin Janne tästäkin jo kirjoitti, musiikki on alusta loppuun omaa. Joskus noita syntyy, joskus ei. Se on sellaista "käsityötä", pitää vaan jaksaa pakertaa ja tehdä, siitä oppii. Ihan samoin kun musiikin esittäminenkin, sitäkään ei opi kuin tekemällä, yleisön edessä.

Esa on mielestäni myös oikeassa noista genreihin rajoittumisista vaan se on helpommin sanottu kuin tehty. Sitä ikään kuin tekee häkin ympärilleen kun valitsee jonkun kategorian ja pysyy siinä. Toisaalta se häkki suojaa tiukan paikan tullen toisaalta se rajoittaa.

Tämä oli tällainen FS video kokeilu, en usko että alan näitä tekemään sen kummemmin... musiikkia sen sijaan entistä enemmän ja pahoin pelkään että se vaikuttaa myös simuhommiin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään