Guest Oranki

Mikäs nyt tökityttää ???

54 viestiä aiheessa

Niin nyt on pienen ajan sisään alkanut tuntua että kone jää kohta jo jälkeen että onko asetuksissa esim parantamisen varaa kenties..

[ Attachment removed / expired ]

Ja katsokaapa tätäkin kuvaa jossa ollaan ILS:ssä Salt Lake Cityyn 737:kalla.... Asetukset on noi mitkä noissa edellisissä kuvissa ja framet on mitä on (vasen yläreuna)... Siis mikä avuksi ??? Vai oiskohan koneessa uusimisen varaa: Intel Pentiun 4 2,6 Ghz, 512 DDR, GeForce Ti 4200 128 Mb

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Koitapa mitä terrain mesh complexityn pudotus vaikuttaa. Tuossa kun on vuoria, niin 100% tekee jo melkoisesti prosessorikuormaa. Jos ei vaikuta, niin sitten saa olla 100%. Seuraavaksi voisit kokeilla autogen densityn ja scenery complexityn pienentämistä, ne vaikuttavat paljon ison kentän lähellä. Etsi asetus, jolla framerate tyydyttää eikä kenttä ole liian karu.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Simun Learning ceterissä sanotaan, että tuo 100% terrain mesh complexity voi takkuilla nopeimmillakin koneilla.

Ja tuo asetushan ei niin paljoa vaikuta grafiikan "hienouteen", lähinnä maastonmuotojen sulavuuteen, joten itse olen pitänyt sen n. 20%.

Kannattaa katsoa sieltä Learning centeristä, että mihin eri asetukset vaikuttavat, ja karsia niitä, joilla on vähiten arvoa itselle.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juu pitänee katella... muuten noista Esan mainitsemista jutuista yksikään ei vaikuttanut minulla noihin frameihin..... :-\ Mietin tässä vaan että vaikuttasko jotenkin frameihin jos vaihtas GeForce 4 Ti 4200:sen tohon Gigabyte Radeon 9800 PRO:hon ??

PS. On se kyllä kumma kun minulla pyörii FISD:in EFHK AI-liikenteineen paremmin kuin nuo default-suurkentät kuten EGLL, KJFK ja RJAA

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mietin vielä että jos tossa päivittäis jossain vaiheessa konetta, niin mitä kannattaisi FS:n osalta päivittää koneestani heti kärkeen ?? Muistia lisää vai uusi näyttis ???

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
Muistia lisää vai uusi näyttis ???

Kumpikin auttaa, mutta parannus ei ole mitenkään valtava. Näyttökortin vaihdolla saa nopeuden lisäksi näyttävyyttä DX9-tuen myötä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No suositteles nyt jotain hieman keskitasoa parempaa näytönohjainta tai jotain huippua joka on huipputarjouksessa !! ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mä vaihdoin näyttiksen keväällä Nvidian huipulle, eli geforce FX 5950 Ultra:aan, ja nyt on nautittavaa FS9 simuilu kaikki grafiikat kaakossa. Tällä hetkellä löytyy jo kovempaakin rautaa, mutta hintaakin on taas enemmän. Mun nykyisellä tulee hyvin toimeen...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulla on ATI Radeon 9600XT Turbo (128 megaa) ja Athlon XP 2600+ ja 512 megaa 333 Mhz:n DDR-ram:ia. Kumpi kannattais päivittää seuraavaksi? Näytönohjain vai ostaa toinen 512 megan muistikampa? Onko FS2004:lle 512 megaa pikkusen liian vähän?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Näytönohjaimen vaihdolla saa tuossa tapauksessa niin vähän vastinetta rahoilleen, että jättäisin sen myöhemmäksi. Toisella muistikammalla saa paljon tehoa lisää, jos emo tukee dual channelia. Muussa tapauksessa se vaan hiukan helpottaa FS:n pyörimistä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No entäs minulla ? Kumpaa suosittelisit minulle ? Muistin lisäämistä vai uutta näyttistä ?? ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sinun tapauksessasi näyttökorttia, koska DX9-tuki tekee joka tapauksessa paljon ;) Tietysti sinunkin tapauksessasi, mikäli emo tukee dual channelia ja nyt on vain yksi muistikampa, niin toisen (samanlaisen) lisääminen tuo paljon tehoa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Öö luullakseni kortissani on DX9-tuki, mutta en ole varma..... Viisaammat kertokaa onko siinä ? :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No jos nyt uutta näyttistä kattelen niin valitsenko ATI:n vai GeForcen piirisarjalla terästetyn näyttiksen ja sano muutama keskinkertainen tai hieman parempi näyttis jossa on tuo DX9-tuki ! ::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuli muuten vaan mieleen että jos kortissani ei kerran ole DX9-tukea niin kuinka sitten tuo vesitekstuuri-paketti fs9wat.zip toimii simussani kun sen ReadMe:ssä sanotaan että se tukee vain DX9:a tukevia kortteja :D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mistä tiedät että toimii? Jos joku osa efektistä käyttää vain DX9:stä löytyviä juttuja, niin se osa jää sitten vanhemmalla kortilla tekemättä, mutta monet muut osat voivat silti toimia. Saattaa näyttää melko hyvältä ilman DX9-tukeakin.

Geforcen puolelta alkaa FX5900-pohjaisia kortteja saada aika tolkkuhintaan, ehkä jo FX5950:kin. FX5700 ei ole hassumpi sekään, jos selvästi edullisemmin saa. Atipohjaisia vermeitä en tunne.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No nyt tuli onkelma kun faija ei suostu uskomaan tuota että tuossa kortissa ei ole DirectX 9-tukea..... Kuinkas voisin todistaa sen hänelle ? Löytyykö jostain suomenkielistä tekstinpätkää jossa lukisi ettei se tue DiréctX9:ä ? Ja eihän tuollaista vanhaa korttia saa mitenkään DirectX 9-tukiseksi muuten kuin vaihtamalla johonkin muuhun uuteen korttiin eihän ?? :) ??? :-\ ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
Tuossa nyt on jotain listaa, jonka googlella pikaisesti löysin. Tuohon on merkitty perään, mitä DX versiota kukin kortti tukee... Tiedä sitten, kelpaako todisteeksi... :D Mutta niinhän se on, että FX sarja ja niiden jälkeen tulleet kortit tukevat DX9:ä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulla koneessa kiinni tällästä tavaraa:

1400mhz

256mb pc-133 sdram

Nvidia GeForce2 MX-400

Windows ME

Fs 9 alkaa olla tälle kokoonpanolle jo mahdoton tehtävä ja simu kaatuileekin vähän väliä ja graffa on suunnilleen Fs 98:n tasoa ja peli myös pätkii niin pirusti! Siirtyminen kuvakulmasta toiseen vie joskus montakymmentä sekuntia!

Oon ajtallut hankkia nyt koneeseen Radeon 9600 XT:n + toiset 256mb ram:ia... Onko kannattava ostos tohon masiinaan ja toimiiko FS 9 sen jälkeen pätkimättä hyvällä graffalla, vai onko kone jo auttamattomasti vanhentunut? ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulla koneessa kiinni tällästä tavaraa:

1400mhz

256mb pc-133 sdram

Nvidia GeForce2 MX-400

Windows ME

Oon ajtallut hankkia nyt koneeseen Radeon 9600 XT:n + toiset 256mb ram:ia... Onko kannattava ostos tohon masiinaan ja toimiiko FS 9 sen jälkeen pätkimättä hyvällä graffalla, vai onko kone jo auttamattomasti vanhentunut? ;)

Ei taida olla ainakaan tuo näytönohjain kovin kannattava ostos tuolle prosessorille, menee näyttiksen tehot hiukan hukille. Jos haluat että FS9 pyörii pätkimättä hyvällä graffalla niin semmoiset pari tonnia on ihan hyvä summa, sillä menee jo pitkälle.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onkos muut samaa mieltä?

Eikö sitten tosiaan 1,4 ghz riitä edes kohtalaisesti?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kohtalaisesti kyllä, mutta ei se mihinkään huippusuoritukseen veny sitten tekemälläkään ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään