O-P Pietila

potentiometrit + ohjain

6 viestiä aiheessa

Terve!

Aluksi pyydän anteeksi että postaan tämän topicin tänne, mutta ajattelin täältä löytyvän tietotaitaitoa jota itseltäni puuttuu. Eli, olemme kaverini kanssa rakentamassa x-boxiin ohjainta aidoista motocross-pyörän sarvista, kahvoista jne. Purimme x-boxin ohjaimen, mutta kyseisen ohjaimen sijaan tarvisimme potentiometrejä (2kpl), ja muutamia painonappeja. Löytyykö tälläisiä vakiomalleina jotka sopisivat suoraan toimimaan joystickin tekemisessä, vai pitääkö olla jotain erikoismallia. Samoin noiden painonappien kanssa, eli löytyykö helposti suoraan jostain elektroniikkaliikkeen hyllystä. Kiitoksia vastauksesta jo etukäteen ja anteeksi tosiaan että tämä ei suoranaisesti kosketa kyseisten sivujen aihetta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuohan on täysin siitä kiinni millaista dataa Xbox syö. Eli millainen on XBoxin oma ohjain. Tästä minulla ei ole oikeastaan hajuakaan

Epäilen että siinä omassa ohjaimessa on hiukan älyä ja muuta ikävää, joka tekee tuon oman ohjaimen tekemisen hiukan haasteellisemmaksi.

Kevyt vaihtoehto on ottaa Xboxin joku ohjain, pistää palasiksi ja ottaa elektroniikka siitä.

- J

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Koita tökätä kiinni siihen XBoxiin joku usb-joikkari ja katso toimiiko? Eikös ne ole usbilla?

Samoin google kehiin vain, kyllä tietoa aiheesta jossain on.. puolet tästä kotiohjaamohässäkästä on aina tuota tutkimustyötä..

edit: jahas, http://www.xgamestation.com/view_product.php?id=4

Eli usb mutta omat kommervenkkinsä. Kaupasta halvin analoginen xbox-ohjain ja siitä elektroniikat irti, sanoisin. Potikoiden koko ja tyyppi selvinnee kun sitä tutkii tarkemmin mitä se on syönyt. Idea ohjaimen rakentamisesta on hyvä.

//Tuomas

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Projekti etenee hyvää vauhtia. X-Boxin ohjain on purettu ja olen päässyt jo projektissa siihen vaiheeseen että vanhat osat aidosta pyörästä on kunnostettu ja pääsen kasailemaan huomenna. Tämä projekti ei tosiaan kuulu tämän foorumin aiheeseen niin kuvat tulee vasta valmiista tekeleestä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Projekti etenee hyvää vauhtia. X-Boxin ohjain on purettu ja olen päässyt jo projektissa siihen vaiheeseen että vanhat osat aidosta pyörästä on kunnostettu ja pääsen kasailemaan huomenna. Tämä projekti ei tosiaan kuulu tämän foorumin aiheeseen niin kuvat tulee vasta valmiista tekeleestä.

Pistä vaan kuvia, kuuluu se aiheeseen vaikkei sillä lentämistä harrastetakaan kuin hyppyreiden jälkeen ;) Mutta ohjainten rakentelu kuuluu ihan hyvin tänne mun mielestä vaikka olisikin muu kuin lentosimu tähtäimessä - samat periaatteet siinä on kuitenkin ja kuvista on iso apu monelle ja tietty niitä on mielenkiintoista katsoa ..

//Tuomas

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään