Guest Astir

USB-ohjain rakenteluun

9 viestiä aiheessa

Onkos joltakin valmistajalta olemassa sellaista perus USB-ohjainta ajurien kera, jossa ei siis olisi ollenkaan valmiita kytkentöjä vaan ainoastaan paljon vapaita sisääntuloja akseleille ja napeille?

Tai onko joku kehitellyt tälläistä itse?

Tälläinen olisi unelma lähtökohta rakenteluun minun mielestäni. Toinen vaihtoehto on ostaa valmis joystick ja tuhota se, joka tekee pahaa :)

Ja toiseksi kuinkas monta akselia/nappia on mahdollista olla yhdessä USB ohjaimessa?

Kiitoksia

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

MIKin simussa on tuo MiniME, ja se toimii kerrassaan hyvin kyllä. Peliporttiviritelmissä tulee potentiometrien "värinää" aika helposti mutta tuo on erittäin vakaa ja tarkka, ei mitään häiriöitä.

Meillä on se yoken akseleissa eli korkeusperäsin ja siivekkeet jos en nyt väärin muista. Toinen tapa saada noita akseleita on FSBUSin AD-moduuli millä meillä on taas tehty sivuperäsinpolkimet ja jarrut ja mm. kaasuvivut ym.

//Tuomas

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

MIKin simussa on tuo MiniME,

Kiitoksia molemmille nopeista vastauksista. Tyo näyttää tosi hyvältä kokoonpanolta ja juuri tuollaista DIY projektia olen etsinyt. Jos ymmärsin oikein, että olet ollut mukana rakentamassa tuota MIK:n simua, niin osaat varmaan sanoa löytyykö osat helposti suomesta (lähinnä PIC-piiri ja keraaminen resonaattori) ja paljonko tuli kustantamaan tämä MiniME?

Ja millä tavalla flashäsit tuon PIC:n ja onnistuukohan se tälläin kouluasiat unohtaneena? :)

Kiitoksia

-Kimmo

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Resonaattori on yksinkertaisesti kide. Löytyy jokaisesta maitokaupasta. PIC on hiukan haasteellisempi. Sitä kannattaa kysellä eri elektroniikkaa myyvistä liikkeistä, kuten Bebek, SHP, Partco, Probyte ym.

Prommeriksihan kelpaa mikä tahansa PIC-prommeri, mikä pystyy tuota kyseistä piiriä ohjelmoimaan.

Itsellä on sama DIY-plasma kaasukaffoissa kiinni ja toimii kuin ajatus. Näkyy wintöötissä peliohjaimena. Eli saa toimimaan minkä kanssa tahansa.

- J

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo tuo Köykän Mikko rakensi tuon meille, itse en ihan tarkkaan tiedä sen enempää kuin että toimii loistavasti :-)

Mikko voinee valottaa asiaa kun ehtii varmaankin.

//Tuomas

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Toki! MiniME-kytkennässä käytetään 6.000 Mhz kolmijalkaista keraamista resonaattoria, jossa on sisäänrakennetut kapasitorit. Sopivia resonaattoreita olen löytänyt ainoastaan Farnellilta, mutta resonaattorin voi korvata myös tavallisella kiteellä ja sopivilla irtokapasitoreilla.

USB-picin saa tilattua varmaan minkä tahansa komponenttiliikkeen kautta, tosin hintaa varsinkin uv-ikkunalla varustetulle versiolle tulee aika lailla. Kiireettömän rakentelijan vaihtoehto on rekisteröityä MicroChipin saitille ja pyytää heiltä tarvittavat komponentit näytekappaleina :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tilasin pari kpl sampleja tuolta microshipiltä. kiitoksia vaan vinkistä :) Kaunkos sinulla kesti saada niitä? Ja ihan vain varmuuden vuoksi, eihän siihen tullut postikuluja?

Lisäksi, osaisitko kertoa mitä tuo S-kirjain merkkaa, kun sitä ei ollut tarvikeluettelon IC:ssä?

PIC16C745-I/SP

Kiitoksia

-Kimmo

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tilasin pari kpl sampleja tuolta microshipiltä. kiitoksia vaan vinkistä :) Kaunkos sinulla kesti saada niitä? Ja ihan vain varmuuden vuoksi, eihän siihen tullut postikuluja?

Osien toimitusaika vaihtelee, mulle paketti tuli parissa kolmessa viikossa. Mitään posti- tai tullimaksuja ei komponenttinäytteistä mene.

Lisäksi, osaisitko kertoa mitä tuo S-kirjain merkkaa, kun sitä ei ollut tarvikeluettelon IC:ssä?

PIC16C745-I/SP

Tässä yhteydessä SP tarkoittaa, että kyseessä on ulkoisilta mitoiltaan sellainen laiha 28-jalkainen muovimuurahainen. Kyseisessä mallissa ei ole tyhjennykseen tarvittavaa pikkuikkunaa, joten otus voidaan ohjelmoida vain kerran.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään