Guest JJS

Miten FS2004 AFCAD toimii

9 viestiä aiheessa

Ja AFCADin mukana tulevassa manuaalissa (ReadMe.htm) on koko asia selitetty hyvin seikkaperäisesti ja kuvien kera. Tekstiä on kymmeniä sivuja, joten tuskin kukaan jaksaa kokonaan suomentaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos tarkoitat sellaista tekstimuotoista AFCADin määrittelytiedostoa, niin semmoista ei enää ole. Nykyään ne AFD-tiedostot ovat valmiita BGL:iä, jotka vaan kopioidaan simun maisemakansioihin ja ovat sillä käytössä. AFCADiin ne saa avattua tämän jälkeen ihan valitsemalla ko. kentän ja avaamalla löytyvistä kahdesta tiedostosta sen Mod-tyyppisen, jos on tarkoitus sitä tutkia tai lisää muokata.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sitten sulla ei ole asennettuna spesiaali-AFD:tä sille kentälle. Sulla pitäisi olla siis BGL-muotoinen AFD-tiedosto esmes sen kenttämaiseman scenery-alikansiossa, tai Addon sceneryScenery:ssä. Silloin sen pitäisi näkyä AFCADissa tähän malliin:

[ Attachment removed / expired ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos sulla on uusi AFD jollekin vakiokentälle, niin hyvä paikka on <FS-kansio>\Addon Scenery\scenery. Spesiaalikenttienkin AFD:t voi kyllä pistää sinne, mutta selkeämpi paikka niille on minusta sen kentän oma Scenery-alikansio. BGL-tiedostohan on käytössä, kun se on jonkin käytössä olevan maiseman scenery-kansiossa (Addon scenerykin on itse asiassa simussa oleva valmiiksi käytössä oleva ihan tavallinen maisemakansio, joka vaan on oletuksena tyhjä).

Edit: Jaa maisemiahan sinä kysyitkin. Ne voi laittaa ihan mihin haluaa, niiden sijainti valitaan Scenery libraryssa maisemaa käyttöön ottaessa. Minä tykkään pitää niitä tuon Addon Sceneryn alla (nehän eivät sillä tule vielä käyttöön, vaikka Addon Scenery itse onkin käytössä oleva maisemakansio; vain sen maisemakansion alla olevat scenery- ja texture-kansiot ovat simulle merkityksellisiä. Maisemakansioita voi olla sisäkkäinkin, käyttöön ottaessa valitaan vaan aina kyseisen maiseman pääkansio), mutta ihan yhtä hyvin voit tehdä uuden kansion lisämaisemille.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään