Guest JuhaL

AI jättää lentoja väliin

16 viestiä aiheessa

Tilanne: FS2004:ssä Frankfurtin kentällä (uusi AFCAD) lähellä kiitoradan alkua ja pelkkä DLH MRain plaaneilla asennettuna.

Lähtevät koneet lähtivät kaikki aikataulun mukaan (olin käsitellyt aikataulun exelissä, joten näin kaikki lähtevät ja tulevat), mutta tulevista koneista laskeutui asiallisesti vain jokunen. Parkkipaikalla oli runsaasti tilaa ja tulevat lennot ilmestyivät aina parkkiin yht'äkkiä. Lisäksi koneita ei tullut, vaikka lähtemässä ei ollut yhtään konetta, eli ei ollut ruuhkaa. Taitaapi lennonjohto päättää jollakin oudolla logiikalla, riippuen siitä, mitä itse olet tekemässä (lähtemässä/ laskeutumassa), sen mitä AI vuoroja lennättää?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Herkistäisin vielä vähän tätä aihetta. Eli mitään triviaalia vikaa (%:it, myös flightplan-% kunnossa). Väittäisin noin käyvän, jos jollakulla on viitseliäisyyttä vähän aikaa tarkkailla lentoja. Onko muilla havaintoa? Tämä vähän vähentää intoa lisätä tolkuttomasti AI-liikennettä, sillä vain "sopiva" määrä näkyy??

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

moi

Minulla ei ainakaan mitään vastaavaa ole Frankfurtilla sattunut. Koneita tulee laskuun ja nousuun tasaiseen tahtiin. Joskus saa omaa nousuvuoroa odottaa todella urakalla.

Tässä muutama esimerkki omasta Frankfurt liikenteestä.

[ Attachment removed / expired ]

Lufthansa 737 tulossa laskuun ja Eurowingsin RJ-85 rullaa.

Kannattaa vaan asentaa ne kaikki Project AI:n paketit niin saa paaaaljon lisää liikennettä.

Jani

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minulla Esim. Pariisin Charles de gaullella joku iso kone tulee laskuun se laskeutuu mutta katoaa heti laskun jälkeen. MIKSI?

Ja millä nimellä ATC kutsuu teiilä British Airwaysiä?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minulla Esim. Pariisin Charles de gaullella joku iso kone tulee laskuun se laskeutuu mutta katoaa heti laskun jälkeen. MIKSI?

Ja millä nimellä ATC kutsuu teiilä British Airwaysiä?

Speed Bird ;) Onkos sulla AFCAD2 tiedosto kunnossa ?

Jani

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eikös nuo koneet katoa jos parkkitilaa ei ole kyseisellä kentällä

Ne kyllä laskeutuvat mutta katoavat heti kun aloittavat rullaamaan. Yleensä kyllä noissa AFCADeissa on sen verran tilaa että kaikki mahtuvat.

Jani

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kannattaa ladata myös default kentille afcadeja, niin saat enemmän parkkipaikkoja niille.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Project AI:n AFCAD2 tiedostot default kentille löydät täältä

http://afcad.projectai.com/packages/pai_official_afcad_defaults2.zip

Nuo kun lataat niin ei tarvitse erikseen etsiä noita tiedostoja ympäri nettiä.

Lisää löytyy www.avsim.com :sta AFCAD hakusanalla.

Tarvitset myös Project AI:n installerin jotta nuo PAI:n afcadid installoituvat oikein. Se löytyy täältä: http://packages.projectai.com/installer.php

Jani

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo Janin suositukset allekirjoitan itsekin. Lisää AFCADeja. Niin koneet eivät häviä. Toiseksi oli huomattava ero AI-liikenteen sujumisessa FS2002 ja FS2004 välillä. FS2004 minulla liikenne hoituu paremmin. Lennot lähtevät ja saapuvat 0-20min aikataulusta myöhässä, joita olen ajoittain tarkkailut. "Kuin IRL".

Kerran on käynyt omituisuus niin, että lähestyessäni EFHK:ta, lennonjohto hoiteli AY092:n ILS-lähestymiset EFHK:lle, kellon ollessa 23 Suomen aikaa (aikat. 06:45). Mut eikös tossa joku aika sitten ollutkin Bangkokin lento reippaasti myöhässä - IRL ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olenkin ihmetellyt, miten joissakin teidän lähettämissänne screenshoteissa on paljon enemmän jollakin kentällä liikennettä kuin minulla, vaikka olen asentanut niin paljon liikennettä kuin olen löytänyt. Liikenteen määrään ei näköjään vaikuta vain asennetun liikenteen määrä vaan olennaisena osana

myös AFCAD-tiedostojen asentaminen tai asentamatta jättäminen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juuri näin. Alunperin kentillä on vain kourallinen parkkipaikkoja, vaikka plattaa olisi kuinka paljon. AFCAD2:lla tämän voi todeta helposti. Jos asentaa ylimääräistä liikennettä, on asennettava myös uudet afcadit ko. kentille.

Jaana

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään