Guest sasu

Forgotten Bubbles - aloittelijan murheita

39 viestiä aiheessa

Harrin pyynnöstä kerron miksi Bubbles tuntuu vaikealta. Eiköhän noihin ongelmiin auta harjoittelu, mutta vinkkejä otan kyllä mielelläni vastaan.

 

1. Suurin ongelma tällä hetkellä on osuminen konekivääreillä. Erityisesti jos teen hävittäjällä nopean syöksyn pommikoneen ohi niin tähtäimen saaminen kohdalle oikealla hetkellä on todella vaikeata, ellei jopa mahdotonta.

 

Suurimpana ampumaetäisyytenä pidän suunnilleen sitä, kun viholliskone täyttää tähtäimen. Mieluiten pyrin pääsemään aivan ihoon kiinni ennen ampumista. Sivuennakoita en ole vielä miettinyt, yritän ampua yleensä loittonevaa konetta. Edestä kohti tulevaan koneeseen en ole koskaan osunut.

 

2. Toinen, strategisempi ongelma on, että menetän taistelun aikana korkeutta. En ole vielä löytänyt oikeata asennetta ja rytmiä, joilla säilyttäisin lentokorkeuteni. Kun rupean kiemurtelemaan, menetän nopeutta enkä pääse enää takaisin ylös (paitsi ajan kanssa, put-put-put).

 

Perusasioiden kanssa siis toistaiseksi kamppailen.

 

Mikä taas tuntuisi sujuvan jotenkuten...

 

- Onnistun melko hyvin väistelemään ja pakenemaan vihollishävittäjien kynsistä.

- Osaan kohtuullisesti seurata kaverin konetta eli antaa hänelle suojaa.

- Pysyn jotenkuten jyvällä siitä, missä muut koneet milloinkin ovat.

- Full Mission Builderia olen oppinut käyttämään, sillä saa aikaiseksi mukavia skenaarioita, varsinkin siinä vuoristomaisemassa.

 

sasu

 

EDIT: Vaikeus on tietysti suhteellista, eiväthän oikeatkaan taistelupilotit joka lennolla tiputelleet vihulaisia kuin kärpäsiä. Bubblesissa pysyn AI-koneita vastaan itse ilmassa aika hyvin, mutta pudotuksia teen niukasti. Nettipeleihin en ole vielä uskaltautunut, paitsi yhden kaverin kanssa ollaan lennetty kahdestaan co-oppia AI-koneita vastaan.

 

EDITEDIT: No niin, hyppäsin venäläisen koneen ohjaimiin ja johan alkoi tapahtua. On vähän painotettu punaisten eduksi algoritmeja?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

1) Ennakkoa on pakko ottaa ellei tule ihan tasan klo6:sta. Yksi hyvä sääntö joka minua auttoi on että 'Ota ennakkoa vaistonvaraisesti ja sitten kerrot sen kahdella'. Parempi tuota opetellessa on muutenkin ampua mielummin edestä ohi kuin takaa.

2) Korkeutta menettää aina Turn and Burn taistelussa jossa yritetään kääntyä vihollista ampumaan. Tämä kannattaa unohtaa heti alkuunsa ja ruveta opettelemaan 'Energy game' taistelua. Periaatteessa otetaan korkeutta, pidetään koko ajan vauhtia ja missään tapauksessa ei lähdetä pyöriin ympyrää vihun kanssa. Tämän perusteet oppii hyvin hitaampia vihollisia vastaan taistellessa ja varsinkin jos taistelu alkaa niin että on itse korkeammalla.

 

Ja tietenkin jos vaihdat punasille tulee eri tulosta, kaikki koneet ovat erilaisia. Punasilla on noita hyviä kääntyjiä enemmän ja sinillä hyviä energy hävittäjiä.

 

Online kannattaa mennä heti kun osaa nousta/laskeutua, turpaan tulee mutta se opettaa :)

 

Ja vielä semmonen että opetus videot / trackit on joskus suureksi avuksi.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

1. Suurin ongelma tällä hetkellä on osuminen konekivääreillä. Erityisesti jos teen hävittäjällä nopean syöksyn pommikoneen ohi niin tähtäimen saaminen kohdalle oikealla hetkellä on todella vaikeata, ellei jopa mahdotonta.

 

Suurimpana ampumaetäisyytenä pidän suunnilleen sitä, kun viholliskone täyttää tähtäimen. Mieluiten pyrin pääsemään aivan ihoon kiinni ennen ampumista. Sivuennakoita en ole vielä miettinyt, yritän ampua yleensä loittonevaa konetta. Edestä kohti tulevaan koneeseen en ole koskaan osunut.

 

1. Oletko muuten kodistanut aseet?? Itselläni on näin. Asetukset ovat tietenkin sen mukaan mistä kukin pitää ja itse haluan ampua läheltä, niin kuin sinäkin.

[ Attachment removed / expired ]

 

Sitten tuo "tähtäimen saaminen kohdalleen oikealla hetkellä"...

Ymmärränkö oikein jos tarkoitat, että lennät ohjaanonäkymällä ja tähtäin on jossain sivussa? Jos tämä on ongelma, niin paina shift+F1 jolloin tähtäin pysyy näkyvissä.

 

Virtualpilotsien sivuilta löytyy mielestäni hyvä opas ampumiseen, joka pätee myös hyvin FB:ssä. Linkki >> http://www.virtualpilots.fi/hist/WW2History-Ampumaopas.html

 

2.

Toinen, strategisempi ongelma on, että menetän taistelun aikana korkeutta. En ole vielä löytänyt oikeata asennetta ja rytmiä, joilla säilyttäisin lentokorkeuteni. Kun rupean kiemurtelemaan, menetän nopeutta enkä pääse enää takaisin ylös (paitsi ajan kanssa, put-put-put).

 

Mieti mikä konetyyppi sulla on vastassa. Mitkä ovat koneiden ominaisuudet. Jos sun kone kaartaa paremmin kuin vihollisen kone, niin kaarra niin paljon kun koneesi antaa periksi. Tämä jos olette vihun kanssa kahdestaan. Jos sulla on taas nopeampi kone, niin mene kiltisti karkuun. Usein on helvetin vaikeaa päästä vihusta eroon jos se on päässy taakse ja pilotti osaa lentää.

Tärkein juttu on miettiä koska menet taisteluun. Valvo ilmatilaa ettei kukaan yllätä. Ja kun lähdet

hyökkäykseen, niin katso että sulla on korkeusetu verrattuna viholliseen.

 

Edit: PS. Ai-pilotti on aina ai-pilotti. Jossain vaiheessa voit arvata sen liikkeet. Mutta kun tulet rohkeesti lentämään onlineen, niin siellä on satoja ihmispilotteja joista jokainen on ennalta arvaamoton. Osa on helppoja, mutta on myös pilotteja joille ei vaan voi mitään.

Suurin osa kuitenkin samasta puusta tehty kuin itekkin. Eilenkin väänsin yhden tyypin kanssa 6000m korkeudessa, niin ettei kumpikaan päässyt edes yrittämään osumaa. Taistelua kesti,niin kauan että multa loppu bensa. Ilmoitin tämän vihulle ja ystävällisesti hän irtautui taistelusta ja itse siitä liitäen kentälle. Jäi hyvä fiilis tiukasta taistelusta ja vihollisen asenteesta. :D

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

2) Missään tapauksessa ei lähdetä pyöriin ympyrää vihun kanssa.

 

Paitsi että joskus on pakko. Silloin on tosiaankin katsottava, että mikä kone sulla on. Pärjääkö sen ominaisuudet kaarrossa vihun koneelle. Mutta älä tee ikinä sitä kaartoa ylös, jollei sulla ole selvää nopeusetua viholliseen nähden. Se on "virtuaalihautajaisten" paikka jos kaarrat taistelutilanteessa ylös. Asia erikseen jos teet syöksyn vihollisen yläpuolelta ja kaarrat takaisin ylös.

 

Jannen kanssa samaa mieltä.... Rohkeesti mukaan online taisteluihin.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

TYhmä kysymys siis jos aseet on kohdistettu lähemmäksi kuin perus 500m,kuten esim tuo 250m niin ovatko aseet tarkempia lähellä ???

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

TYhmä kysymys siis jos aseet on kohdistettu lähemmäksi kuin perus 500m,kuten esim tuo 250m niin ovatko aseet tarkempia lähellä ???

 

Periaatteessa joo. Ammusten luotivana menee ristiin 250m päässä. Jos siis olet kohdistanut aseet 250m.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

Virtualpilotsien sivuilta löytyy mielestäni hyvä opas ampumiseen, joka pätee myös hyvin FB:ssä. Linkki >> http://www.virtualpilots.fi/hist/WW2History-Ampumaopas.html

 

Tämä on aivan loistava (jo huumorimielessäkin ajateltuna) opas, ja suosittelen lukemista kaikille, jotka ww2-koneilla tappelee.

 

Itse en ole vielä FB:tä hommannut, mutta myös CFS2:sen kanssa tuosta oli valtavasti hyötyä. Johan alkoivat vihut tippumaan helpommin, kun ei enää räiskinyt kilometrin päästä ilman oikeita ennakkoja... :P

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Moi!

 

Sekin pitää muistaa että koneen nopeus vaikuttaa ylä/alaennakkoon sekä jos vaikka käytät laippoja tiukassa väännössä vihuhävittäjän kanssa!Esim combatflapsit aiheuttaa monesti ns. undershootin koska ne painaa koneen nokkaa alaspäin.Itse käytän taistelussa(kaartotappelussa jos sellaiseen on päätynyt!) jopa landingflapseja jos nopeus on pieni mutta siinäkin piilee se vaara että flapsit jumiutuu.Ja jos nopeus on pieni niin tulee äkisti overshoot ja luodit menevät yli kohteen!Itse kokeilen ensin pienellä sarjalla ja korjaan välittömästi sihtiä.Myönnettäköön lennetyistä tunneista huolimatta ja varsinkin konetyyppiä vaihdettaessa osumisessa on parantamisen varaa ;D

 

T:Harri

 

P.S Esim. CFS2:ta ja vaikka BoB:ia lentäneillä iskee kyllä paniikki ja masennus siinä osumisessa siirryttäessä Forgotten Battlesiin!

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Osaisiko joku neuvoa, että miten pommikoneet saisi helposti ilmaan, kun mulla se ei oikein onnistu ja kone menee usein kiitoradan yli.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Osaisiko joku neuvoa, että miten pommikoneet saisi helposti ilmaan, kun mulla se ei oikein onnistu ja kone menee usein kiitoradan yli.

 

Jos on täydet fuelit ja esim. He111 täysi pommilasti pitää muistaa käyttää takeoff flapsejä sekä käyttää koko kiitorataa hyväkseen.Flapsit sinäänsä jarruttaa nopeutta ja minä annan nopeuden nousta ja sitten vasta annan TO-laippaa.Trimmiä hieman plussalle jotta ei kovasti tarvitse tikkua nykiä!Yleensä kyllä se rata pitäisi riittää mainiosti.TB3 onkin hankalampi tapaus jos on realistic engine handling,jarrulla ja moottoreilla passataan kone kiitotielle ja heti kun on saatu vauhtia pitää kannus nostaa kentästä ja ohjata konetta peräsimellä!

 

T:Harri

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

TB3 onkin hankalampi tapaus jos on realistic engine handling,jarrulla ja moottoreilla passataan kone kiitotielle ja heti kun on saatu vauhtia pitää kannus nostaa kentästä ja ohjata konetta peräsimellä!

 

 

Eikös tuohon TB3:seen tullut lisää tehoja AEP:in yhteydessä. En ole kylläkään testannut.

 

Olisi muuten mukavaa pitää joku treeni ilta jossa voitais jakaa näitä vinkkejä puolin ja toisin. Ongelmana tietysti versioristiriidat eri käyttäjien välillä. :-\

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eikös tuohon TB3:seen tullut lisää tehoja AEP:in yhteydessä. En ole kylläkään testannut.

 

Olisi muuten mukavaa pitää joku treeni ilta jossa voitais jakaa näitä vinkkejä puolin ja toisin. Ongelmana tietysti versioristiriidat eri käyttäjien välillä. :-\

 

 

 

Moi!

 

Treenit olisi kyllä paikallaan,on meinaan jäänyt vähiin viime aikoina!Niin kyllä AEP:ssä on "Teboil:ista" tehokkaampi versio jossa myös toinen yläkk on siirretty peräsimen taakse(TB-3-4M-34R&"trapetsi"TB-3-4M-34R-SPB jossa oli kiinnitykset 2XI16 hävittäjälle)

 

T:Harri

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ajattelin tähän valmiiseen ketjuun tuikata tämmösen kysymyksen:

 

Eli unohtuneet tappelut olis ostoslistalla, mutta en tiedä, pyörittääkö koneeni sitä tarpeeksi sulavasti. Eli kokemuksia peliin, millä kokoonpanoilla olette kyseistä simua käyttäneet, ja miten toimii.

 

Oma koneeni:

AMD Athlon 2000+ (1676MHZ), GForce 4 MX420, 256 Mt DDR keskusmuistia, integroitu äänikortti.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ajattelin tähän valmiiseen ketjuun tuikata tämmösen kysymyksen:

 

Eli unohtuneet tappelut olis ostoslistalla, mutta en tiedä, pyörittääkö koneeni sitä tarpeeksi sulavasti. Eli kokemuksia peliin, millä kokoonpanoilla olette kyseistä simua käyttäneet, ja miten toimii.

 

Oma koneeni:

AMD Athlon 2000+ (1676MHZ), GForce 4 MX420, 256 Mt DDR keskusmuistia, integroitu äänikortti.

 

Moi!

 

Kyllä se tuolla pyörii mutta toi keskusmuistin koko(256)voi kyllä aiheuttaa tökkimistä.Tietysti hieman herkkuja pitää pienentää mutta kokemuksesta voin sanoa että se ei vaikuta simun ulkonäköön lähekään niin paljon kuin esim. FS9:ssä

 

T:Harri

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No ei minun koneeni loppujen lopuksi paljon poikkea ja tuo FB pyörii sulavasti. Asetukset ovat keskivaiheilla itse FB:stä,tärkeintä kuitenkin on pitää virusohjelma ja anti-aliasing pois päältä kehnolla näyttiksellä.Ja kokoonpano siis on: AMD Athlon 2400+ (2ghz),GF4 MX440SE,512 Ddr ja integroitu äänikortti

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No ei minun koneeni loppujen lopuksi paljon poikkea ja tuo FB pyörii sulavasti. Asetukset ovat keskivaiheilla itse FB:stä,tärkeintä kuitenkin on pitää virusohjelma ja anti-aliasing pois päältä kehnolla näyttiksellä.Ja kokoonpano siis on: AMD Athlon 2400+ (2ghz),GF4 MX440SE,512 Ddr ja integroitu äänikortti

Totta puhuen uskoisin, että kyllä poikkeaa, tuo MX440 nyt on vain hieman parempi, mutta 512 on jo tuplaten enemmän kekusmuistia ja kokemuksesta voin sanoa, että se tuntuu..

 

Mutta hyvä, jos integroitu äänäri (tulipa ruma sana) ei aiheuta ongelmia, se on joskus tuonut päänvaivaa.

 

Täytyy kai ostaa mokoma, sitten vain maatekstuurit minimiin ja koneet täysille, jotta erottaa vihulaisen kaverista yli kymmenen metrin etäisyydeltä.. :P

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Täytyy kai ostaa mokoma, sitten vain maatekstuurit minimiin ja koneet täysille, jotta erottaa vihulaisen kaverista yli kymmenen metrin etäisyydeltä.. :P

 

Mutta jos pistää ne tekstit koneen yläpuolelle päälle niin kyllähän ne sittenkin erottaa siis tekstin väristä sininen vai punainen.On tullut muuten kokeiltua onlineäkin jo,omasta mielestäni pärjään paremmin kuin AI:ta vastaan,turpiinkin tulee,mutta myös voittoja,mutta eniten on tullut tiputtua omien ohjausvirheiden vuoksi.Tältä päivältä jäi ketuttamaan pahasti kun jollakin oli kivaa ja pyöri tukikohtien ympärillä ja ampui sinut jo kun olit vasta rullaamassa kohti kiitorataa. :'(

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mutta jos pistää ne tekstit koneen yläpuolelle päälle niin kyllähän ne sittenkin erottaa siis tekstin väristä sininen vai punainen.On tullut muuten kokeiltua onlineäkin jo,omasta mielestäni pärjään paremmin kuin AI:ta vastaan,turpiinkin tulee,mutta myös voittoja,mutta eniten on tullut tiputtua omien ohjausvirheiden vuoksi.Tältä päivältä jäi ketuttamaan pahasti kun jollakin oli kivaa ja pyöri tukikohtien ympärillä ja ampui sinut jo kun olit vasta rullaamassa kohti kiitorataa. :'(

 

Toi pärjääminen paremmin onlinessä voi/ja johtuu realismi asetuksista suurimmalta osin.Kun mennään esim. Virtualpilots1 servulle tai vieläkin rankempaan(ei ulkonäkymää,padlock:ia,ei ikoneita,etc...)niin on varmaa että treenattavaa riittää.Joskus on kyllä mukava "rällätä" helpolla serverillä mutta ei saa unohtaa oppeja tiukemmista taistoista!

 

T:Harri

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tältä päivältä jäi oikein nolottamaan taisin olla juuri silloin samalla servulla kuin sinä Harri(ellei joku muu käyttänyt samaa tuota MT213:a) kun tikussa ei tuo peräsin enään toiminut niin jotain kentällä paikallaan olevaa konetta päin jysäytin

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tältä päivältä jäi oikein nolottamaan taisin olla juuri silloin samalla servulla kuin sinä Harri(ellei joku muu käyttänyt samaa tuota MT213:a) kun tikussa ei tuo peräsin enään toiminut niin jotain kentällä paikallaan olevaa konetta päin jysäytin

 

Moi!

 

Mullakin tökki ensimmäiset 15min kun hain asetuksia(asensin FB:n uusiksi!)mutta sitten nekin saatiin kohdalleen!Eipä siellä kukaan muu voi noilla tunnareilla(MT213&FSNS_MT213) lentää kuin minä.Milläs tunnuksilla olit liikenteessä?

 

T:Harri

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ville oli tunnuksena,tänään asensin vasta tuon Acen(luulen että se sekoitti tuon rudderin) niin aloin pääsemään paremmin mukaan servuille kuin 1.22:lla.Huomenna olisi tarkoituksena mennä pitkin päivää treenailemaan ja ottamaan turpiin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Nostetaampa tämä takasin, kun nyt teillä on tässä uusi alottelija sähläämässä..

 

Ostin nimittäin eilen FB:n ja on se ihan eri luokkaa kuin esim. CFS2. Eroa kuin yöllä ja päivällä.

 

Nyt pitäiskin sitten opetella käyttämään nuita laitteita oikein. Eli mikä on supercharger ja milloin sen nopeutta pitää vaihtaa? Mikä on puolestaan sopiva korkeus ruveta säätämään seosta tuollaisessa koneessa? Ja kun mittarivarustus on mitä on, niin pitäiskö sopiva seos kuulla ihan vain äänestä. On aika vaikea ajatus alkaa säätämään näppäimistöllä jotain seosta, just kesken koiratappelun..

 

Sitten tuosta Brewsterin rullaamisesta. Kun ei tuossa taida olla eripari jarruja, moottoreita on vain yksi ja vaikka kuinka takapyörä ei ole lukittu, niin kone ei käänny paljon yhtään. AI kaverit rullaa paikoilleen kuin tyhjää vaan.. :P Vinkkejä?

 

 

On muuten pirun paljon vaikeampi osua, kuin CFS2:ssa. Varsinkin kun on vähänkin huonompi keli niin tähtäin tärryyttää vaan ylös alas. Heti kun kaveri on jyvällä ja täyttää tähtäimen, niin viimeistään pyssyjen tärinä sekottaa sihdin.. :P

 

Kaksi kamppanjan tehtävää ehdin tahkota, ensimmäisessä Brewsterin kone sanoi työsopimuksen irti hetken piiputuksen jälkeen, kun oli tullut otettua vähän osumia pommareista. Siitä sitten vaan tyylikäs pakkolasku pellolle (mitä nyt toinen teline hajosi ja kone savutti kuin tuomiopäivänä), eihän sitä nyt ekalla taistelulennolla saa konetta kokonaan menettää... Toisessa tehtävässä lentueenjohtaja kiljui, jotta vihuja näkyvillä. Minä en nähny mitään missään. Siinä sitten vaan kavereiden perään, ja lopulta kun pääsin yhden perskuleen perään, niin toinen kaveri ampui sen alas. >:( Tehtävän lentäminen kesti 1,5 tuntia, ja ehdin olla vihun kanssa kosketuksessa jopa n. 7 sekuntia! Meni siinä kyllä sitten laskeutumisyrityksissäkin aikaa, kun kenttää ei löytynyt sateelta ja sumulta oikeen helposti.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eli mikä on supercharger ja milloin sen nopeutta pitää vaihtaa? Mikä on puolestaan sopiva korkeus ruveta säätämään seosta tuollaisessa koneessa?

 

Superchargerin voisi suomentaa ahtimeksi. Korkeus riippuu koneesta yleensä siinä 2000m-2500m, kannattaa seurata milloin alkaa kierrokset tippua.

 

Sitten tuosta Brewsterin rullaamisesta. Kun ei tuossa taida olla eripari jarruja, moottoreita on vain yksi ja vaikka kuinka takapyörä ei ole lukittu, niin kone ei käänny paljon yhtään. AI kaverit rullaa paikoilleen kuin tyhjää vaan.. :P Vinkkejä?

 

Kannattaa käyttää sivuperäsintä reilusti ja tehoja pienellä, n. 20% on hyvä. Jos ei vieläkään toimi, katso joystikin kalibrointi.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Nostetaampa tämä takasin, kun nyt teillä on tässä uusi alottelija sähläämässä..

 

Ostin nimittäin eilen FB:n ja on se ihan eri luokkaa kuin esim. CFS2. Eroa kuin yöllä ja päivällä.

 

Nyt pitäiskin sitten opetella käyttämään nuita laitteita oikein. Eli mikä on supercharger ja milloin sen nopeutta pitää vaihtaa? Mikä on puolestaan sopiva korkeus ruveta säätämään seosta tuollaisessa koneessa? Ja kun mittarivarustus on mitä on, niin pitäiskö sopiva seos kuulla ihan vain äänestä. On aika vaikea ajatus alkaa säätämään näppäimistöllä jotain seosta, just kesken koiratappelun..

 

Sitten tuosta Brewsterin rullaamisesta. Kun ei tuossa taida olla eripari jarruja, moottoreita on vain yksi ja vaikka kuinka takapyörä ei ole lukittu, niin kone ei käänny paljon yhtään. AI kaverit rullaa paikoilleen kuin tyhjää vaan.. :P Vinkkejä?

 

 

On muuten pirun paljon vaikeampi osua, kuin CFS2:ssa. Varsinkin kun on vähänkin huonompi keli niin tähtäin tärryyttää vaan ylös alas. Heti kun kaveri on jyvällä ja täyttää tähtäimen, niin viimeistään pyssyjen tärinä sekottaa sihdin.. :P

 

Kaksi kamppanjan tehtävää ehdin tahkota, ensimmäisessä Brewsterin kone sanoi työsopimuksen irti hetken piiputuksen jälkeen, kun oli tullut otettua vähän osumia pommareista. Siitä sitten vaan tyylikäs pakkolasku pellolle (mitä nyt toinen teline hajosi ja kone savutti kuin tuomiopäivänä), eihän sitä nyt ekalla taistelulennolla saa konetta kokonaan menettää... Toisessa tehtävässä lentueenjohtaja kiljui, jotta vihuja näkyvillä. Minä en nähny mitään missään. Siinä sitten vaan kavereiden perään, ja lopulta kun pääsin yhden perskuleen perään, niin toinen kaveri ampui sen alas. >:( Tehtävän lentäminen kesti 1,5 tuntia, ja ehdin olla vihun kanssa kosketuksessa jopa n. 7 sekuntia! Meni siinä kyllä sitten laskeutumisyrityksissäkin aikaa, kun kenttää ei löytynyt sateelta ja sumulta oikeen helposti.

 

Tuolta hieman moottoreiden hallinasta FB:ssä:

 

http://mywebpages.comcast.net/Tailspin/documents/CEM_IL2FB.pdf

 

http://people.ee.ethz.ch/~chapman/il2guide/cemguide/mixture.htm

 

T:Harri

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään