Guest Athlonisti

Paljastakaa Traffic Tools yhteenvetonne.

25 viestiä aiheessa

Paljastakaapa nyt TT-yhteenvetonne. Minulla oli aiemmassa vaiheessa jotain vähä yli 800 konetta, mutta nyt minun yhteenvetoni näyttää tältä.

[ Attachment removed / expired ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vasta oli juttua tästäkin... Enivei, tässä meikäläisen (neljässä osassa)

Decompiling Traffic_a.bgl ...

Airport count: 23112

Aircraft count: 336

Flight plans: 3241 Legs: 108450

Decompiling Traffic_b-f.bgl ...

Airport count: 23118

Aircraft count: 319

Flight plans: 3328 Legs: 105057

Decompiling Traffic_g-q.bgl ...

Airport count: 23112

Aircraft count: 309

Flight plans: 2512 Legs: 79104

Decompiling Traffic_r-z.bgl ...

Airport count: 23114

Aircraft count: 300

Flight plans: 3486 Legs: 125462

Eli pikaisesti laskettuna koneita on 1264, plaaneja 12567 ja legejä 418073.

Lisäksi on FAF:n AI-liikennettä, itsetehty charter-paketti ja pieni business-paketti.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

[ Attachment removed / expired ]

Asennettuina on FAFAI,PAI:n Finnair,Pai:n BA ja Flying Finn(pitihän se hengissä jotenkin pitää).Kovalevyllä on kyllä ainakin kymmenen Pai:n pakettia mutta kun ei ole jaksanut asentaa

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Näkyy olevan 26 erilaista bgl:ää, joten en alkanut laskemaan niitä yhteen. Isoin on PAI-tiedosto, jossa vajaat neljäsataa konetta, 2300 plania ja 70000 legiä.

Miksi mulla on legejä niin rutosti suhteessa koneiden lukumäärään, häh? Kuka niitä on sinne laittanut?

Muut ovat pieniä virityksiä - yksittäisiä yhtiöitä Skandinaviassa, Baltiassa, Oseaniassa ja Afrikassa. Pari itse tehtyä repainteineen AFCADeineen päivineen Papuaan, Salomonin saarille ja Kongoon. KOE.bgl jolla testaan koneita kotireiteilläni EFET-EFIV-EFSO ja FZKA-FZJA-FZNS.

Hyvin, hyvin vahvasti muokattu default-liikenne, jonka a) korvasin yhdellä maanmainiolla paketilla, joka korvaa Soarit ja mitä-ne-nyt-olikaan oikean maailman koneilla (kauniilla sellaisilla) b) josta olen nyppinyt liikennettä pois sitä mukaa, kun jollekin maailman kolkalle olen sitä lisännyt ja c) jossa olen korvannut GA:n puolella ne hiivatin Caravanin ja Piperin roppanat parillakymmenellä Mike Stonen ja Chuck Domen koneella.

Arvatkaapa kuka odottaa mestari Maliniemen tulevaa GA-pakettia vesi kielellä. Nyt Pyssykylän kentällä seisoo vain joku vähän orvon näköinen Maule tai Skyhawk (ne jotka tuli sen Rovaniemi-scenen mukana.)

Teemu ja Ilkka, teillä kun on noin kovasti koneita: muutama kuukausi sitten urakoin PAI:n valmispaketteja koneelleni pari pitkää iltaa. Aikaisemmin oli pelkkä defaliikenne.

Sen jälkeen huomasin simun käynnistyvän selvästi aikaisempaa hitaammin. Tämä ilmenee oikeastaan vain päivän ensimmäisessä käynnistyksessä. Samoin kone miettii paljon entistä pidempään, kun jostain syystä haluan vaihtaa konetta ylävalikon kautta. Ei siitä sen ihmeempää haittaa ole, mutta esimerkiksi repainteja tehdessä se joskus syö miestä.

Oletteko havainneet vastaavaa?

Jorma

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sen jälkeen huomasin simun käynnistyvän selvästi aikaisempaa hitaammin. Tämä ilmenee oikeastaan vain päivän ensimmäisessä käynnistyksessä. Samoin kone miettii paljon entistä pidempään, kun jostain syystä haluan vaihtaa konetta ylävalikon kautta. Ei siitä sen ihmeempää haittaa ole, mutta esimerkiksi repainteja tehdessä se joskus syö miestä.

No tuo aircraft-valikko aukeaa sen takia hitaammin, kun on myös lisäämäsi AI-koneet, jotka pitää ladata. Tuo koneiden määrän lisääntyminen selittää tod.näk. myös simun käynnistyksen hidastumisen.

Ilkka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Airport count: 1872

Aircraft count: 168

Flight plans: 25538 Legs: 114715

Ei paljon, mutta riittävästi :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jorma

Myös minulla kestää aircraft-valikon lataaminen kauan koneiden suuren määrän vuoksi, mutta simu kyllä käynnistyy suht´normaalisti kuten ennenkin.

Auttaisikohan tuohon a/c-valikon latausnopeuteen AI-koneiden "piilottaminen" esim. AirEd-ohjelmalla? ???

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tätä epäilinkin, onhan se ilmeinen syy. Kaimasikin jo tuossa vahvisti hypoteesin - kiitoksia.

Täytyy kokeilla vihjettäsi piilottamisesta. En ole oikein osannut päättää, haluanko ai-koneiden näkyvän valikossa vai en ja siksi olen antanut olla annallaan. PAI:n koneet tietysti eivät näykään.

- Käytän tilaisuutta hyväkseni: jos sinä tunnet sen henkilön, joka on vastuussa Inarin siirtämisestä Finnterrainiin niin alkuperäisvaistolentoyhtiöni, Mutenia eirveis VA:n pilotit pyytävät välittämään hänelle lämpimät kiitoksensa. (Kuten kaikki varmaan tietävät, Mutenia on maailman napa, joka sijaitsee Lokan itäpuolella Korvasen tuntumassa.)

- terv. Jorma

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Airport count: 23763

Aircraft count: 775

Flight plans: 7322 Legs: 227789

Kaikki pain paketit asennettuna meni muuten yhteensä 5h niiden asentamisessa :o

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kaikki pain paketit asennettuna meni muuten yhteensä 5h niiden asentamisessa :o

Niin vähän, mä oon päivitelly tässä mun ai-paketteja viimeset 3 päivää ;D ja puolet on vasta takana :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Decompiling Traffic_Chalks.bgl ...

Airport count: 16

Aircraft count: 4

Flight plans: 19 Legs: 38

Decompile of Traffic_Chalks.bgl completed

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Täytyy kokeilla vihjettäsi piilottamisesta. En ole oikein osannut päättää, haluanko ai-koneiden näkyvän valikossa vai en ja siksi olen antanut olla annallaan. PAI:n koneet tietysti eivät näykään.

Yksi huono puoli tuossa piilottamisessa on se, että jos haluaa tarkastaa jonkun uuden koneen textuurit, niin joutuu hieman kikkailemaan.

- Käytän tilaisuutta hyväkseni: jos sinä tunnet sen henkilön, joka on vastuussa Inarin siirtämisestä Finnterrainiin niin alkuperäisvaistolentoyhtiöni, Mutenia eirveis VA:n pilotit pyytävät välittämään hänelle lämpimät kiitoksensa. (Kuten kaikki varmaan tietävät, Mutenia on maailman napa, joka sijaitsee Lokan itäpuolella Korvasen tuntumassa.)

- terv. Jorma

Tunnenpa hyvinkin! Minä itse olen napsutellut (lähes) koko Inarin kunnan alueen FinnTerrainiin... :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tässä omani, tosin noita airportseja on joitakin tuplana :P

Compiling Traffic_PAI.bgl ...

Airport count: 46796

Aircraft count: 1527

Flight plans: 12181 Legs: 389528

Compile of Traffic_PAI.bgl completed

+ lisäksi ovat ladattuna ja installoituna noin 25 venäläistä lentoyhtiötä ja niitten Tupoleevi ja Ilyushin AI koneet ja plaanit.

Jani

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

lentopeltoja: 23132

lentskareita: 1782

aikatauliksia: 13131 Sääriä: 410095

Kaikki pain paketit asennettuna meni muuten yhteensä 5h niiden asentamisessa

Waude! Meikä 1½ vuotta, ja homma jatkuu edelleen. ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ainih siis onhan miula vielä Chalksin lisäksi tällänen tilanne:

Decompiling Traffic_PAI.bgl ...

Airport count: 23762

Aircraft count: 166

Flight plans: 23162 Legs: 114272

Decompile of Traffic_PAI.bgl completed

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jani Salolle sen verran, että mitä muuta sulla on asennettu ku Pai:t Mrai:t manuaalisesti ja venäläisten SKJ-paketti?

Miksei sulla oo General Aircrafteja asennettu? Nehän on olennainen ja tärkeä osa FS:n liikennettä. Asenna vaan...tulee ihan erilainen elämä lentokentille... :)

Muuten... Onko nuita FlightPlaneja vaikea tehä manuaalisesti?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Miksei sulla oo General Aircrafteja asennettu? Nehän on olennainen ja tärkeä osa FS:n liikennettä. Asenna vaan...tulee ihan erilainen elämä lentokentille... :)

Pffft.... Jaa puhutko nyt default GA-liilenteestä? Default GA-liikenne on lähinnä turhaa ja huonosti tehtyä AI-liikenteen tuketta. :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Auttaisikohan tuohon a/c-valikon latausnopeuteen AI-koneiden "piilottaminen" esim. AirEd-ohjelmalla? ???

Itse itseäni lainaten: A/c-valikon latausnopeus parani huomattavasti piilottaessani kaikki ai-koneet. AirEd ohjelmalla vain koneen .air tiedosto auki ja aircraft type=0 kohdasta 0 muutetaan 2:ksi...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pffft.... Jaa puhutko nyt default GA-liilenteestä? Default GA-liikenne on lähinnä turhaa ja huonosti tehtyä AI-liikenteen tuketta. :P

Se on kutakuinkin ainoa tapa saada muitakin kuin dildoja liikkumaan, ennen kuin Suomen GA-paketti pölähtää julki. PAI:n GA-lokalisointipaketti antaa niille paremmat tunnukset, sitä suosittelen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kommentti tulee vähän myöhään. Toivottavasti tästä on silti vielä apua.

Teemu V:lle AI-planien tekemisen vaikeudesta: ei se ole vaikeaa, mutta tarkkuutta ja kärsivällisyyttä vaaditaan jonkun verran. Kun olet tehnyt muutaman niin sitten alkaa löytyä itsellesi paras työtapa ja asiat alkavat nopeutua huomattavasti. Yhtenä esimerkkinä - lyhyet planit kirjoitan yleensä suoraan FlightPlan...txt:iin mutta isoissa ja monimutkaisissa (onneksi niitä ei ole tarvittu kuin pari) käytän apuna exceliä pohjan tekemiseen.

Vaikeinta on ehkä koko pitkän rimpsun tarkastaminen/uusiminen sen jälkeen, kun TTools on kirjoittanut sen uudelleen; pitää tsekata, että legit eivät mene ajallisesti päällekkäin, että arrivalin ja departuren väliin jää riittävästi aikaa jnpp) Tämä lienee yksi niistä syistä, joiden takia oikeiden ja tasan tarkkojen flight planien kirjoittaminen tosimaailmaa vastaavasti on joskus mahdotonta.

Ainakin PAI-projectilla on oma fooruminsa, jossa näitä asioita puidaan. Nimenomaan silloin kun pyritään suureen täsmällisyyteen tietyllä kentällä, reitillä, yhtiöllä jne. ongelmia saattaa syntyä. Useimpiin löytyy ratkaisut.

Mutta jos haluat tehdä omaa liikennettäsi omille koneillesi saadaksesi näköä ja elävyttä omalle koneellesi, se on varsin helppoa ja hauskaa.

Paras alku on tietysti TToolsin oma, oikein hyvä dokumentaatio. Mutta tutustu myös tähän AVSIMista löytyvään tutoriaaliin:

Patrick Finch, fs9tutorial.zip

Se on neljään osaan jaettu Word-asiakirja - kakkososa on uusittu, joten lataa heti myös sen update. Äsken kokeillessani AVSIMin hakua sain näkyviin vain tämän updaten; varsinainen asiakirja on niistä kahdesta alla olevasta sinisestä rivistä se ylempi.

Se on erittäin havainnollinen esimerkkiprojekti parin lennon lisäämisestä jonnekin USA:han ja käy läpi myös tarvittavien (valmiiden) afcadien asentamisen, PAI-koneiden hakemisen repainteineen ja niiden asentamisen. FlightPlanit pääperiaatteineen käydään läpi oikein valaisevasti.

Tyyli on vähän höntti (ymmärrät kyllä mitä tarkoiitan kun tutustut paperiin) mutta kyllä minua välillä ihan tosistikin hymyilytti.

- terv. Jorma

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään