Guest laurindo

Vesiefektit

22 viestiä aiheessa

Mikäköhän oikeen mättää kun mä latasin Avsimista fs9wat.zip:in ja waterzone.zip:in. Asensin kummatkin asianmukaisesti ohjeiden mukaan mutta eipä vain näy FS-maailmassa hienoja vesitekstuureja. Voisiko joku neuvoa ongelmassani tai jopa kertoa mitkä ovat sinun mielestäsi parhaat vesiteksuurit. :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

tuo waterzone.zip paketti kuuluu asentaa vain yksinään eli se ei tarvitse mitään muita paketteja rinnalle. Kannattaa FS2004:n display asetuksista laittaa water effects palkki täysille.

Jani

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Näyttis on Geforce 2 MX :-[ :P ja mulla taisi olla water effects nollilla mut mä laitoin sen täbölle -> ei efektejä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Näyttiksestähän tuo varmaan on kiinni. Nuo paketit käsittääkseni vaativat kunnolla toimiakseen DX9:iä tukevan näyttiksen...? ::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No tuo kortti ei ainakaan DirectX 9:stä osaa käyttää läheskään kaikkea. Onko nuo efektit tarkoitettu nimenomaan vanhemman DirectX:n systeemeille?

Edit: Heh, no ainakin sanottiin yhtä aikaa samaa kaikki ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo, mulla sama ongelma oman näyttikseni kanssa, millään MX kortilla ei näy vesitekstuurit :'(

Pitää tässä joskus vaihtaa ihan suorituskyvynkin parantamiseksi...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo pitäis munkin varmaan päivittää tuota näyttistä...

P.S Koneellani on kyllä Direct X(DX?) 9b

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mutta se ei auta, jos näyttis ei tue sitä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

[Jep. Ei vaan auta jos kortti ei tue 9:ää. ;) (Nopeammat syövät hitaat)]

Edit: MUTTA, huomautetaan vielä että DX8 (DX=DirectX) efektit toiminevat.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Näköjään kukaan ei ole kysynyt että mikä simulaattori sulla on?

Kaikki luultavasti kuitenkin olettaa että FS2002 tai FS9 ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niin siis DX9 sisältää kyllä kaiken DX8:sta, ja korttisi pelaa sen kanssa ihan hyvin. DX9 vaan sisältää tuen uudemmalle laitetekniikalle (pixel shader 2 ym), eli se osaa käyttää tuota tekniikkaa, jos se kortista löytyy. DX9:ää tukeva kortti siis tarkoittaa itse asiassa korttia, josta löytyy myös uusin tekniikka, jota DX9 tukee. Tämä nyt vaan selvennyksenä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo FS 9 löytyy ja mä löysin Avsimista FS9wat.zipin joka tukee myös DX8:a. Mutta ei sieltä kyllä löytynyt vastaavalle DX:lle waterzonea. :(

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kylhä tuo löytyi "waterzone" hakusanalla, tai jos tökkii niin water vie myös työläämmin perille. Tuossa joku ounasteli, että fs9water - siis tuo monien suosima kiisseli vaatisi water-asetusten vetämistä minimiin. Onko tässä perää? Minulla se ei ainakaan toiminut (en nimittäin kokeillut efektin poistamista vaan sliderin vetämistä tappiin). Waterzone toimii ja on se nyt fs:n omaa vettä aidompi.

DX9-kortti on.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Näyttis on Geforce 2 MX :-[ :P ja mulla taisi olla water effects nollilla mut mä laitoin sen täbölle -> ei efektejä

Jos näyttis on MX-sarjaa niin ei kai vesiefektejä näy minkäänlaisilla asetuksilla. Itekkin oon koittanu vaikka mitä asetuksia noiden DX8 tukevien vesitekstuureiden kanssa mutta ei auta. Avsimista löytyvä "classic water reflections" tjsp. ei myöskään näy vaikka asensin sen ihan ohjeiden mukaan. Tuo paketti siis laittaa FS2002sen vesiefektit näkymään FS2004ssä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luuletteko että toimis ATI Radeon 9200?

En tiedä miten toimisi, kyllä ne varmaan ainakin jollain lailla näkyy. Joku kyseisen kortin omistaja voisi vähän täsmentää...

Ja jos omistat tämän kortin niin siitä vaan testaamaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

hmm, nähtävästi 9200 tukee vain DX8:sia...

SMARTSHADER™ supports Microsoft® DirectX® 8.1 feature sets, enhancing in-game performance and enabling more complex and realistic lighting effects.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään