Guest oksu88

A320 ohjaus ongelma

5 viestiä aiheessa

Mul on toi IFDG:n A320 Finnairin väreis ja siinä mul on se Eric Marcianon freeware A320 paneeli. Mulle tuli erittäin ärsyttävä ja kiusaallinen ongelma sen kaa. Olin tekemäs lentoo Amsterdamista Helsinkiin ja kun olin finaalissa Helsinkiin niin siihen oikean puoliseen näyttöön tuli varoitus "Aplha Floor" ja sit tehot meni väkiste täysille. Ei ollu mikään autopilootti päällä, tarkistin monta kertaa! Sitten kun ne motit oli menny hallinast niin sit perhana se "Stabilizer Trim" meni nokka alas asentoon väkiste ja pakotti koneen nokan maahan (Alaska Airlines tyyliin) . Tuo tapahtu muutaman metrin pääs niin ei mitään voinu tehä. Kokeilin autosaven avulla samaa tilannetta monta kertaa ja aina oli sama tulos. Tuli varoitus "aplha floor", sit motit meni täysille, ja trimmi meni nokka alas asentoon. Siinä joko just ehin laitta trimmin nokka ylös asentoon milloon kone sit meni liian korkealle je menin kiitotien yli tai en ehtiny ja kone vaan rösähti maahan nokka edellä. Voisiko joku pliis keroo mulle et mitä tein väärin. Mul ei oo ton paneelin ja koneen kaa oo ennen tollasii ongelmii ollu, toi oli eka kerta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Käytä enemmän nopeutta lähestymisessä, niin sakkauksen estävä alpha floor ei aktivoidu :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mä menin alimmillaan 125, yli A320:sen sakkausnopeus. Oon B757:kin menny sitä nopeutta ongelmatta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Aivan kuten Sami jo mainitsikin, niin alpha floor -järjestelmä meni päälle estääkseen sakkauksen. Koitappa tulla vaikka reilut kymmenen solmua kovemmalla nopeudella (135-140 kts).

Ilkka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään