Guest sasu

Säätutka Reality-XP WX500

10 viestiä aiheessa

Asensin juuri Cessnaani säätutkan. Hinta $25, www.reality-xp.com. Tästä on esittely uusimmassa PC Pilot -lehdessä.

En ole vielä tutkinut mitä kaikkea se tekee, mutta nappasin nyt ainakin ruutukuvan.

[ Attachment removed / expired ]

Ei ole paljon aikaa simuloida, joten käyttöraporttini voi vähän viipyä. Jos joku muu ehtii ensin, niin kirjoittakaa ihmeessä testiraportti tänne.

Sen verran huomasin, että ainakaan framet eivät koelennolla pudonneet alle lukitsemani 17 fps.

sasu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

ActiveSky2004:ssähän on myös säätutka (aukeaa Ctrl-F12:lla). Tosin vähän karumman näköinen, mutta tuntuisi ajavan asiansa. En oo sen enempää käyttänyt, kunhan tutustuin. En oikeen osaa semmoista kuvitella Baronin paneeliin :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuossa mietin että tuo olisi kotiohjaamoon ihan kiva lisä. Yksi neliönmuotoinen reikä monitorin edessä olevaan paneeliin lisää.

//Tuomas

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

moi

Olen kanssa kuolannut tuon Reality XP:n sää-tutkan perään. Jos pystyt laittamaan pienen arvostelun tuosta laitteesta niin olisi aika jees. Aika kova hinta (25$) vaan tuo minusta on :P Mutta jos ajaa asiansa hyvin niin kai se täytyy joskus hankkia.

Jani

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Aika kova hinta (25$) vaan tuo minusta on :P

No kova ja kova. Tuo on niin suhteellinen käsite. Tietäen tuohonkin uponneen työmäärän ja -ajan, sekä suhteellisen pienet markkinat tuommoiselle tuotteelle, niin eihän tuo ole hinta eikä mikään...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minun motiivini tuon hankkimiseen on se, että olen lukenut lentosääkirjallisuutta ja yrittänyt lentosimuloinnissa tuoda säätä mukaan lentämiseen. Sää on oleellinen elementti lentämisessä (olen näin lukenut, en ole IRL-pilotti). Sen vuoksi kaikki keinot parantaa sään kokemista simussa kiinnostavat.

sasu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minun motiivini tuon hankkimiseen on se, että olen lukenut lentosääkirjallisuutta ja yrittänyt lentosimuloinnissa tuoda säätä mukaan lentämiseen. Sää on oleellinen elementti lentämisessä (olen näin lukenut, en ole IRL-pilotti). Sen vuoksi kaikki keinot parantaa sään kokemista simussa kiinnostavat.

sasu

Sinäkin kun pääasiassa lentelet siellä Alaskassa, niin kuinka monessa puskakoneessa tiedät säätutkan olevan? Taitaa oikeasti saada pari-kolme puskakonetta sillä hinnalla, mitä tuollainen säätutka maksaisi ;D No, onneksi virtuaalidollarit on ehtymätön luonnonvara :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

kuinka monessa puskakoneessa tiedät säätutkan olevan?

Kunhan ehdin opetella niin alan lentää myös isompia turboproppeja. Niissä kai säätutka on jo paikallaan?

Lennonjohdolta voi kai myös oikeassa elämässä kysellä säätietoja, jotka voivat olla kotoisin esim. lähistöllä lentävän reittikoneen säätutkasta. Kun FS2004'n lennonjohto ei ole kovin avulias, niin pitänee huijata käyttämällä omaa säätutkaa.

Eniten pidän seat-of-the-pants -lentämisestä, mutta täytyy noita lelujakin välillä kokeilla.

No, onneksi virtuaalidollarit on ehtymätön luonnonvara :)

Juu, sen vuoksi Piper Cubissakin on nyt säätutka. ;D

sasu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Lennonjohdolta voi kai myös oikeassa elämässä kysellä säätietoja, jotka voivat olla kotoisin esim. lähistöllä lentävän reittikoneen säätutkasta. Kun FS2004'n lennonjohto ei ole kovin avulias, niin pitänee huijata käyttämällä omaa säätutkaa.

Totta. Minä tykkään ActiveSky:ssä siitä, kun radiosta kuulee kanavalta 122.00 aina lähimmän kentän sään. Sitä kun ei läheskään aina ole minkään ATISin kuuluvuusalueella. Etenkin tuulen suunta ja voimakkuus on hyvä tietää, ennen kuin laskeutuu tornittomalle kentälle.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Taitaa oikeasti saada pari-kolme puskakonetta sillä hinnalla, mitä tuollainen säätutka maksaisi

Googletin piruuttani säätutkien hintoja.

Tuon ostamani virtuaalitutkan esikuva Bendix RDR-150 esim. maksaa käytettynä n. $10.000.

sasu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään