Guest motojuzzi

Simu kaatuu, ei mitään käryä miksi

9 viestiä aiheessa

Minä taas, en jaksanut enää veivata edellistä ketjua.

Eli simu kaatui nyt lentäessäni default Baronilla. Olin juuri lähtenyt Malmilta ja matkalla Hesa-Vantaan ohi kohti Hyvinkään NDB:tä. Olin juuri vilkaissut gps:ää, mutta sulkenut sen jo hetki ennen kaatumista. Helsinki Departure seurasi lentoani. Jossain Malmin ja tämän NDB majakan välillä simu kaatui, virheviestissä seuraavat tiedot:

AppName: fs9.exe    AppVer: 9.0.0.30612    ModName: facilities.dll

ModVer: 9.0.0.30612    Offset: 0000f63b

(En tiedä onko näistä yhtään mitään apua.)

Lisäosina asennettuna ovat:

-Kaksi Hornettia (näiden asentamisen jälkeen ei vielä ilmennyt ongelmia)

-Vinka

-MD-11, Alain Captin paneelilla

-Tampere photoreal

-Tampere-Pirkkala

-Malmi

-FinnTerrain1.1

-FinnClass2.1

(Olen korvannut varmuudeksi molemmat, gps_export.dll:n ja gps.dll:n alkuperäsillä, joten niistä ei luulisi olevan kyse..)

Apu olisi kiva, on ikävä lentää peläten, että taas simu kohta kaatuu. :'(

Kiitos jo etukäteen. :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Paha sanoa mistä tuo johtuu mutta kokeileppas ainakin seuraavaa:

Poista mainitsemiesi maisemien kansioista sellainen pikku file kuin Scenery.dat. Löytyy jokaisen maiseman kansiosta.

Kun käynnistät simun uudelleen niin ne ilmestyvät sinne sitten takaisin. Saattaa joskus auttaa jos kaatumiset johtuvat maisemista tai tarkemmin niiden asentamisesta.

Virhe Facilities.dll saattaa kyllä viitata GPS-gaugeen ja mahdollisiin AFCAD.bgl filuihin mitä olet asentanut. Poistappas se Scenery.dat myös siitä kansiosta mihin olet asentanut AFCAD.bgl:t... siis jos olet asentanut.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Meillä muuten kosahti MIKin simu lauantaina Partasen Teron kanssa 4 kertaa melkein samassa kohdassa. Oltiin tekemässä ILS-lähestymistä Vantaan kiitotielle 22L, ja leikkasi kiinni aina suunnilleen Korson kohdalla, tosin tuskin se KORsoon / Outer Markeriin liittyi koska ei se samalla sekunnilla tapahtunut vaan noin suunnilleen siinä.

Vantaallahan on aika paljon finnterrain-hässäkkää ja kaikkea muuta (tosin helsinki-scenery on pois kun meillä on käytössä nuo Sairion Esan uudet vantaa-espoo-helsinki -solut finnterrainiin)

EFHK on vakio + uusi kiitotie, koska FISD:in vantaa on yksinkertaisesti mahdoton nykyiselle raudalle.

FS9:n gps:ää ei käytetä ollenkaan tuossa. Sää oli aika exterme, 800m näkyvyyttä, pilvikatto 450 jalkaa ja sadetta / ukkosta. Fiilis oli hieno kopin sisällä, mutta tosiaan kosahti neljästi. Sitten tehtiin ilssi Ouluun ja meni hienosti ilman ongelmia.. Hmm..

//Tuomas

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minullakin on jo pitkään kaatunut tuolla Helsingin seudulla kun katsoo vaikka Malmilta etelään. Se ilmeni ensimmäisen kerran EFHF tai Helsinki sceneryn asentamisen jälkeen. Otin Helsinki sceneryn pois käytöstä mutta se ei poistanut tuota ongelmaa. Olen monesti lentänyt ihan onnistuneesti Malmilla joten en usko että tuokaan maisema suoraan simua kaataisi. On mennyt meikäläiseltä jo aikoja sitten yli hilseen :-\

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En ole vielä tuota Tatun konstia kokeillut, kun olen testannut, kaatuuko simu esim. Afrikassa Vinkalla. Hyvin pelitti, joten kone on pois laskuista. Käytin myös kepsua, eikä mitään ropleemaa (paitsi huonot graffat ja fps koneen takia.. :P).

Pitää mennä pyörimään tuonne Malmille ja kattoa, mitä tapahtuu.

Tuomas, katoitko (jos se on sillä teidän koppisimulla mahdollista), että mistä se simu herjaa, olisko ollut vaikka sama moduuli..? Olin nimittäin ihte just vähän matkaa Vantaalta kun kaatui homma syliin. Täytyy yrittää uusia lento..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuli kokeiltua Tatun konstia, ei auta. Malmin/yleensäkin Helsingin alueella simu kaatuu ihan yllättäen satunnaisissa tilanteissa. :-\ Viimekertainen herjauksen kohde oli ntdll.dll

Tänään lensin myös default 737:lla Rovaniemeltä Kittilään koemielessä (yöaikaan, pahimmassa ukkosmyrskyssä, ilman autopilottia JA keskelle kiitotietä lähes oikealle etäisyydelle tien alusta!!! :D 8)) eikä mitään ongelmaa, toimi kuin ulkohuussi..

Toinen kaatumiskerta oli juuri lähellä KORsoa, räpläsin Vinkan ADF:n piipityksen päälle ja heti perään tumps, ruutu mustaksi. En tiä sitten oliko kyseessä taas joku Vinkan nappi, joka ei tykkää Fs2004:stä...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minulla oli myös tuo virheilmoitus (ntdll.dll tiedostoon) aikanaan FS2004:ssa, mutta en enää muista miten sen korjasin. Kaatuminen tapahtui yleemsä aina Helsingin ympäristössä mutta ei muualla.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minulla oli myös tuo virheilmoitus (ntdll.dll tiedostoon) aikanaan FS2004:ssa, mutta en enää muista miten sen korjasin. Kaatuminen tapahtui yleemsä aina Helsingin ympäristössä mutta ei muualla.

Jos mitenkään muistuu mieleen, niin kerro heti! :)

Minulla oli tuo sama ongelma ja ratkaisuna oli simun uudelleen asennus...

Ja tähän en vielä halua ryhtyä, lennän sitte jossain muualla, kuin Hesan tienoilla. Enpähän häiritse Malmin lähistöllä asuvia ihmisiä... :P ::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään