Guest Modiale

Mihin olet lentänyt?

26 viestiä aiheessa

Moi,

Olen tässä kiinnostunut tietämään, että mihin päin maailmoo muut ovat lentäneet? Tässä minun kohteeni :) Kuten näette, Suomi ja Eurooppa on varsin kattavasti käyty läpi neljän vuoden aikana VF:n palveluksessa.

[ Attachment removed / expired ]

Juups, ja tuo kartta löytyy seuraavasta osoitteesta:

http://gc.kls2.com/

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Aika paljon on punasta euroopas ;D. Ite oon lentänyt aika paljon euroopas ja pohjois-amerikas,seuraavat kohteet on varmaan tuolla kauko idässa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Montako noista oot lentäny VASTSIMissä? Aikamoisen urakan oot kyl tehny........ei moni jaksais noin paljo lentää.

Mulla pisin lento on ollu EFHK-EGGL

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En jaksa alkaa miettimään, joten mainittakoon nyt vain VATSIM-tiimat:

ID: 811424 - Matti Kemppainen

Pilot    25/08/2001    1627:57:23

Observer    13/06/2002    0:01:18

Student    21/09/2001    216:15:06

Senior Student    17/01/2002    321:39:42

Controller    01/10/2002    739:28:38

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moi,

Suurimman osan olen lentänyt VATSIM:ssa. Tuo virtuaalilentäminen on vähän kaksipiippuinen juttu, sillä lennän vain VF:n lentoja. Todella harvoin tulee lennettyä VF:n ulkopuolisia lentoja, ja tuolloinkin pääasiassa testimielessä. No joo, onhan tuo aikamoinen määrä, mutta 4 vuoteen sitä mahtuu ;) Taisi joku muistaakseni myös muistuttaa noista mun B757:n lennoista pituuksista, mutta en todellakaan ole "toimistossa" koko ajan ??? Laajakaistalla ei ole paljoa väliä, kun tehokas kone pyörittää ja liikenne on vähäistä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Lähinnä täällä suomessa ollaan samoiltu. Taivassalossa, turussa, malmilla, vantaalla, jämillä, oripäässä ja muilla Etelä-Suomen kentillä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moro, Total online as Pilot   581:47:14

Pisin reissu taitaa olla Helsinki - Malaga, jossen väärin muista.. sen lensin VFn puikoissa ja kasikybäsellä. Eurooppaa on tullut kierreltyä..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tässä olisi muutama kohde tälle kesälle. ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

On tullut lenneltyä vähän missä milloinkin mutta ehkäpä eksoottisin setti on ollut King Airilla välillä RPLL-SCIP eli Manila - Pääsiäissaari ( Chile ). Välissä tuli koluttua Micronesiaa ja Ranskan Polynesiaa yms.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pisin lento on ehkä Rooma-Kalkuta (en muista icao koodeja), mutta ei niitä pitkiä lentoja jaksa enää. Yleensä lennän lyhyitä lentoja esim EFHK-EKCH. Eurooppassa on tullu käytyy kaikilla suurimilla kentillä (paitsi itä-blokin maat). Viimeineisin lento oli LPPT-LPMA. Aika paljon tulee lennettyä kotimaan lentoja.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

pisin lento varmaan tänä vuonna EFHK-VHHH joka oli noin 13h...F1 chartteri

Samoin

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulla on tällainen tää mun lentokartta Cathay Pacific VA:n palveluksessa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moi,

Tämä on edelleen laajin retki.

Onko mahdollisesti kuvia näyttää kyseisestä retkestä?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei tuossa paljoo ole mutta ::)

On pari pitkää lentoakin toki kuten EFHK-KJFK-EFHK..

Jesse

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hehe, pisin lento tavallisella matkustajakoneella (default 737) Arlanda->Vantaa.. :-[ :)

Sitten kotimaassa pisin suunniteltu lento oli Porista Prinkkalaan..

On tosin tullut lennettyä Egyptissä ja Kreikassa sinne tänne.

Tarkemmin ajateltuna lento Learjetin kanssa London citystä Reykjavikiin on kai ollut pisin.

Eipä ole ollut aikaa/jaksamista pitkiä etappeja varten. Ajatus oli kyllä lähteä jossain välissä kiertämään muailmaa.. :D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pisin on varmaan joku EFHK-Nizza tms. :-\ Täytyis tässä joku kerta yrittää lentää joku vähän pidempi... :D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Maailman ympäri Finnairin King Airilla.

Ja tietysti Kaikenlaisia "tour":eja milloin mihinkin. Tällä hetkellä ollaan Huippuvuorilla.

T: Mika Virolainen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Terse,

Pilot 23/10/2003 132:11:35

Observer 21/10/2003 84:33:33

Student 01/01/2004 166:04:57

Ei ole paljoa noita VATSIM aikoja ja pisin lento on ollut EFHK-OBBI..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minun tämän kesän lennot ovat tässä ja kaikki lennän B757:lla :D

gcmap?PATH=EFHK-GCTS,EFHK-LGAT,EFHK-OMDB,EFHK-LPFR,EFHK-LCLK,EFHK-GCLP,EFHK-LEMG,EFHK-LEPA,EFHK-LGKO&PATH-UNITS=mi

Jesse

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moi,Onko mahdollisesti kuvia näyttää kyseisestä retkestä?

No tässä pari. Ayers Rock Australiassa.

Kairon liepeiltä.

Kilimanjaro

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moi,

Olen tässä kiinnostunut tietämään, että mihin päin maailmoo muut ovat lentäneet? Tässä minun kohteeni :)

Minulla on kyllä aika runsas määrä reittejä koettuna/suunnitteilla. Tässä muutamia esimerkkejä:

- viime joulukuun lopulla 747 lähti Helsinki-Vantaalta kohti Müncheniä, josta Cessna 208:lla jatkettiin Leutkirchin, Oberpfafferhofenin, Innsbruckin ja Salzburgin kautta takaisin Müncheniin (Oberpfafferhofenissa ollessa vuosi vaihtui). Münchenistä 747 jatkoi edelleen Lagosiin (Nigeriaan) ja sieltä Etelä-Teneriffalle, josta käsin Cessna 208:lla käytiin Lanzarotella. Tämän jälkeen 747 jatkoi Etelä-Teneriffalta edelleen Miamin ja San Franciscon kautta Houstoniin ja myöhemmin Orlandoon, josta käsin Cessna 182:lla matka jatkui Fort Myersin ja Hollywoodin (ei Los Angelesin vaan Miamin Hollywood) kautta takaisin Orlandoon. Sieltä 747 jatkoi edelleen Bostonin, New Yorkin ja Dublinin kautta Istanbuliin, josta se on noin viikon kuluttua jatkava Ateenaan ja syksyllä edelleen takaisin Helsinki-Vantaalle.

- jokin aika sitten 777 lähti Helsinki-Vantaalta Ulan Batorin ja Tokion kautta Funafutiin, josta se lensi useamman kerran edestakaisin Hihifoon. Paluu samaa tietä.

- jokin aika sitten 777 lähti Helsinki-Vantaalta Tallinnan, Riian, Vilnan, Brysselin, Tashkentin, Macaon, Kowloonin, Taipein, Tokion, Honolulun ja Mexico Cityn kautta Los Angelesiin, josta paluu muuten samaa reittiä paitsi Brysselin välilasku jäi pois. Tämän seikkailun paluulento laskeutui Helsinki-Vantaalle tänä aamuna.

- kotimaanlentoja on myös ollut aikamoinen määrä, erityisesti Helsinki-Malmin ja Mikkelin välillä Cessna 208:lla liikenne on ollut suhteellisen vilkasta. Cessna 208:lla on ollut liikennettä myös Helsinki-Malmin ja Tallinnan välillä, jolla reitillä on toisena konetyyppinä ollut DC-3.

- 777:llä on lennetty edestakaisin Helsinki (Vantaa) - Tukholma (Arlanda) reittiä ja pienemmillä koneilla samojen kaupunkien eri kenttien välillä Helsinki (Malmi) - Tukholma (Bromma).

- Bostoniin ja sen kautta edelleen useisiin muihin amerikkalaisiin kohteisiin (sekä Etelä-, Väli- että Pohjois-Amerikassa sijaitseviin) on liikennettä Helsinki-Vantaalta sekä 777:llä että 747:llä.

- ensi talvena edellä mainittu Münchenin kautta Helsingistä lähtenyt lento tulee lentämään suunnilleen tällä hetkellä matkalla olevan lennon reittiä San Franciscoon asti, sen jälkeen sieltä Jacksonvillen ja Bostonin kautta Helsinkiin.

- seuraavana talvena edellä mainittu Münchenin kautta Helsingistä lähtenyt lento tulee niinikään lentämään suunnilleen tällä hetkellä matkalla olevan lennon reittiä San Franciscoon asti, sen jälkeen 1-2 välilaskua USA:n alueella (näiden paikoista ei vielä ole tietoa) ja sen jälkeen Torinon kautta Helsinkiin.

- kesän 2008 aikana on tarkoitus lentää edestakaisin Helsingistä Pekingiin Ulan Batorin kautta.

- talvena 2009-2010 edellä mainittu Münchenin kautta Helsingistä lähtenyt lento tulee myös myötäilemään aiemmin listattuja reittejä San Franciscoon asti ja sen jälkeen yhden USA:n alueella myöhemmin määriteltävällä paikkakunnalla tapahtuvan välilaskun kautta Vancouveriin, josta paluu takaisin Helsinkiin ilmeisesti Bostonin kautta.

- viime aikoina olen myös useammalla konetyypillä (777, Lear 45) tehnyt kierroksia uusien EU-jäsenmaiden pääkaupunkeihin Helsingin molemmilta lentokentiltä (777 Vantaalta, Lear Malmilta) käsin, järjestyksessä Helsinki (lentokenttä riippuu konetyypistä)-Tallinna(Ulemiste)-Riika(Spilve)-Vilna-Varsova(Okecie)-Praha(Ruzyne)-Bratislava-Budapest(Ferihegy)-Ljubljana-Nikosia(Erkan)-Valetta(Luqa), jonka jälkeen Valettasta paluu Helsinkiin on ollut joko suora tai välilaskullinen Brysselin kautta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mikä tää "Endeavor airlines" juttu on?

Kuten sigussa näkyy, kyseessä on "virtual airline charter company" eli virtuaalinen tilauslentoyhtiö. Nimen Endeavor tämä pikku virtuaalilentoyhtiöni (joka ei toimi netissä vaan ainoastaan tässä yhdessä tietokoneessa) sai edellisen tietokoneeni ja muinaisen FS5-version aikana (nykyisin lennän FS2004:llä) eräässä Helsingin World Trade Centerin Bristol-teatterissa aikanaan näkemässäni elokuvassa (joka minulla on nykyisin videokasetilla) esiintyneen kuvitteellisen lentoyhtiön nimestä. Tuon lentoyhtiön johtajan poika aikanaan kidnapattiin ja tähän rikokseen syyllistynyt poliisi vaati kahta miljoonaa dollaria lunnasrahoja kidnapatun pojan palauttamisesta omille vanhemmilleen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään