Guest heiska91

Milloin aloitan laskeutumisen?

23 viestiä aiheessa

Olen ihmetellyt tota EW:n Atraimen FMC:n LEGS sivua. Päätimpä kysyä että alla olevassa kuvassa näkyvä FMC, niin tarkoittaako että kun olen UMOTI:lla niin alan laskeutumaan lentopinnalle 037? Tässä on kuva:

[ Attachment removed / expired ]

Jesse

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuo tarkoittaa sitä, että autopilotti on ohjelmoitu ylittämään tuo fixi korkeudella 3700 jalkaa. Se ei tarkoita välttämättä sitä, että pitäisi jo UMOTI:lla alkaa laskeutumaan, kunhan on tuon pisteen kohdalla mahdollisimman tarkkaan 3700 jalan korkeudessa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuo tarkoittaa sitä, että autopilotti on ohjelmoitu ylittämään tuo fixi korkeudella 3700 jalkaa.

Pilkunviilausta, mutta autopilotti ei hoida korkeutta ATR:ssä. Matolaatikko vain kertoo että koska pitäisi ko.fixillä olla ja pilotti hoitaa sitten V/S (tai IAS) moodilla korkeuden vähennyksen omaan tahtiin. ..Lisäksi tuossa pitäisi PROG-sivun alta löytyä tieto että kuinka paljon on matkaa top of descent pisteeseen (eli siis paikka josta korkeuden vähennys tulisi aloittaa tuon laskimen mukaan).. (tosin en tuohon EW:n B737-FMS:ään ole tutustunut joten ei välttämättä ihan näin.....)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pilkunviilausta, mutta autopilotti ei hoida korkeutta ATR:ssä. Matolaatikko vain kertoo että koska pitäisi ko.fixillä olla ja pilotti hoitaa sitten V/S (tai IAS) moodilla korkeuden vähennyksen omaan tahtiin...

Kiitos korjauksesta, ajattelin vain että kun tuossa on tuo 734:n fmc niin kai se itse konekin toimii sitten samalla periaatteella kuin tuo fmc.. Vai onko se teidän fmc yhtään samanlainen kuin tuo?

edit: en siis tarkoittanut tuolla että luulisin atr:ssä olevan 737:n fmc, vaan tarkoitin ainoastaan tuota eurowingsiä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moi

Eikös joku vanha nyrkkisääntö ole, että lentopinta jätetään suunnilleen etäisyydellä: Lentopinta/3 :lla.

Eli, jos olet pinnalla 120, tulisi laskeutuminen aloittaa suunnilleen 40 mailin etäisyydellä (olettaen, että maahan asti meinaat mennä :P)

Arttu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
Eikös joku vanha nyrkkisääntö ole, että lentopinta jätetään suunnilleen etäisyydellä: Lentopinta/3 :lla.

Eli, jos olet pinnalla 120, tulisi laskeutuminen aloittaa suunnilleen 40 mailin etäisyydellä (olettaen, että maahan asti meinaat mennä :P)

Ehkä mieluumminkin 12000ft kenttää korkeammalla. Pinta 120 on hieman huono sääntö esimerkiksi Alpeilla. :P Muistakaa myös huomioida estevarat!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nipo nipo ::)

Lähinnä nyt Suomen olosuhteita tässä ajattelin. Mutta nyrkkisääntönä tuo menee.

Arttu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tai tarkennettuna että lentopinta miinus haluttu korkeus.. Eli 160-20 (= 16 000 - 2000) = 140. Ja se jakaen kolmella tulee mailit.. (about)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

minne toi ohjelma jonka toi yks lähetti niin puretaan??

Kuka "toi yks"? ::) Jos tarkoitat Harrin antamaa linkkiä, niin sen ohjelman voi laittaa minne haluaa, vaikka sinne minne...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pura vaikka johonkin väliaikaiseen kansioon.. Pura se WinZipillä ja lue readme, sen pitäisi olla siinä, ja siinä on myös varmasti asennusopas mukana.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

ei ole muutakun readme tiedosto ja joku tyhymä netti tiedosto joka ei toimi

Ei se ole tyhmä nettitiedosto. Minulla toimii ihan hyvin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jaa-a. Toimii aivan loistavasti täällä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Katsoitkos muuten Oskari sitä nettilinkkiä?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Firefoxilla ei ainakaan mulla jostain syystä löydä tiedostoa mun koneelta, tosin se nyt ei löydä mitään muutakaan .html tiedostoa mitkä mulla on koneella, mutta koitappa jollain muulla selaimella tai sitte File -> Open file ja sieltä selaat sen tiedoston.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään