Markus Mäkelä

FSBus hinnat?

9 viestiä aiheessa

Hei, mitä noitten FSbus korttien tekeminen maksaa suurinpiirtein?

Jos vaikka joku osaisi ihan korttikohtaisesti kertoa.

t.Markus

PS.Milloin ja missä tarkalleen tavataan lauantaina?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Piirilevyn teettäminen maksaa maltaita yksittäiskappalein. Jopa 10 kappaleen erä suomenmaassa saattaa pahimmillan kustantaa noin 100 euroa per levy.

Komponentit maksaa 15-25 euroa per levy.

- J

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Toki piirilevyjä voi tehdä myös kohtuu helpolla itse. Tällöin levyn hinnaksi muodostuu muutama euro.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Piirilevyn tekeminenhän on kivaa puuhaa ja edullista. Eikun kolvi käteen ja juottamaan! Minäki osaan jo :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Piirilevyn tekeminenhän on kivaa puuhaa ja edullista. Eikun kolvi käteen ja juottamaan! Minäki osaan jo :P

Eihän itse piirilevyn tekemiseen mitään kolvia käytetä...

Eikä sitä piirilevyä saa juottaa. Se tulee siitä humalaan ja toimii sitten miten sattuu ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eihän itse piirilevyn tekemiseen mitään kolvia käytetä...

Eikä sitä piirilevyä saa juottaa. Se tulee siitä humalaan ja toimii sitten miten sattuu ;D

Ei itse piirilevyyn tarvii kolvia mutta sitten kun juottaa kaikki komponentit..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei itse piirilevyyn tarvii kolvia mutta sitten kun juottaa kaikki komponentit..

Ei kait? 8)

Ps. Ei myöskään komponentteja kannata juottaa. Ne on humalassa pirun kiukkuisia ;D

Okei okei, lopetan tyhmän huumorin viljelyn tähän :-X

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tästä tuli mieleen seuraavanlainen juttu joka tapahtui takavuosina tekussa. Kaveri oli päättänyt päivittää kompuutteriansa nopeemmaksi ja oli ostanut uuden prossun.

Prossu sinänsä oli ihan oikea, mutta kun kaveri erehty kysäistä, että mitä nämä piikit tään lutikan pohjassa oikein on? ??? Toinen kaveri, heitti että ne on valujälkiä ja että ne olis hyvä sivuleikkureilla katkoa pois. :P

Oli siinä naurussa piteleminen. No kaveri oli jo suurinpiirtein sivuleikkurit kourassa kun joku sitten ehti hätiin ja selvitti niiden oikeamman merkityksen. ::)

Täytyy kyllä sanoa tyypin puolustukseksi, että se oli enempi teoreetikkoja kuin käytännön ihmisiä. :D

EDIT: Niin joo. Markukselle tuosta hinnoista, että Jarin sivuilta löytyy osaluettelo http://www.mikkila.org/ ja netistä vaikkapa SP-Elektroniikan luettelo http://www.spelektroniikka.fi/ ja sitten laskemaan komponenttien hinnat yhteen sen mukaan millaisen kokkarin aikoo rakennella.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Lisäksi kannattaa vilkaista: http://www.kouluelektroniikka.fi/, josta saa PIC16F84A-04 piiriä suhteellisen edullisesti. Suomen halvin vähittäismyyntihinta, minkä minä olen löytänyt. Alle 10 kappaleen erissä 5.5 euroa kappale.

Tuo on A-versiota ja 4MHz piiri, eli juuri passeli FSBussille.

- J

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään