Guest FIN1979

ACS MD-11 paneeli päivitetty, sisältää toimivan sää-tutkan ja TCAS:n!

18 viestiä aiheessa

Hieno homma, kiitos "NewsFlashistä" Jani ;)

Ja eikun imutukseen ja asentelemaan...........

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Toimiikos tuo sää-tutka ihan aikuisten oikeesti, vai liikkuuko hellepäivänä ukkosrintamia?

Toiseksi, toimiiko sää-tutka ja TCAS ilman maksullista FSUIPC:tä?

Kokeilisin itse, mutta olen 200km päässä simusta... :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mitkä ovat uusimman päivityksen erot verrattuna minulla olevaan hyvin toimivaan versioon 2.41? En tarkoita vain tuota säätutkaa, vaan erityisesti autopilotin toimintaa ja toimintoja.

Kokeilin aiemmin välissä ollutta uudempaa päivitystä mutta poistin sen ja palasin 2.41:een, koska autopilotin toiminta oli omituista vaikka kuinka koetin lukea käyttöohjeita ja harjoitella kymmeniä tunteja.

Samoin kun kaasun laittaa täysille tai 90% nousuteholle, en saata uskoa, että suihkumoottorit kiihtyvät täydelle kierrosluvulle MD 11:ta niin nopeasti kuin poistamassani väliversiossa tekivät.

yES

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Samoin kun kaasun laittaa täysille tai 90% nousuteholle, en saata uskoa, että suihkumoottorit kiihtyvät täydelle kierrosluvulle MD 11:ta niin nopeasti kuin poistamassani väliversiossa tekivät.

Tuo lienee kylläkin lentomallista, eikä paneelista, kiinni oleva asia. (elleivät simulaattorin asiat ole kääntyneet päälaelleen viimeisen parin vuoden aikana, jolloin viimeksi air-filejen saloihin tutustuin ;) )

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Toimiikos tuo sää-tutka ihan aikuisten oikeesti, vai liikkuuko hellepäivänä ukkosrintamia?

Toiseksi, toimiiko sää-tutka ja TCAS ilman maksullista FSUIPC:tä?

Kokeilisin itse, mutta olen 200km päässä simusta... :P

Säätutka ainakin vaatii maksullisen version.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
Tuo lienee kylläkin lentomallista, eikä paneelista, kiinni oleva asia. (elleivät simulaattorin asiat ole kääntyneet päälaelleen viimeisen parin vuoden aikana, jolloin viimeksi air-filejen saloihin tutustuin ;) )

Palautin aikanaan paneelin version 2.41, koska mm. moottorit kiihtyivät uudemmalla paneeliversiolla (2.439 "salamannopeasti" kun kaasu pannaan täysille eli lienee sittenkin paneelista kiinni? Samoin autopilottia ei saanut täysin toimimaan - kuten aiemmin kirjoitin.

Sami, kun osaat hyvin englantia ja tunnet muutenkin näitä asioita niin vilkaise Alain Captin paneelin ohjeista, miten asia oikein on. Kiinnostaa varmaan muitakin. Samoin tuo autopilottiasia.

yES

Lainaus korjattu, SP

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Säätutka ainakin vaatii maksullisen version.

luin juuri iFDG.n foorumeja jossa tekijä itse sanoi että Sää-Tutka toimii ilman rekisteröityä FSUIPC:ta Aianoa kuulemma mikä ei toimisi olisi tuo TCAS:n joku tsydeemi mitä en muista

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Palautin aikanaan paneelin version 2.41, koska mm. moottorit kiihtyivät uudemmalla paneeliversiolla (2.439 "salamannopeasti" kun kaasu pannaan täysille eli lienee sittenkin paneelista kiinni? Samoin autopilottia ei saanut täysin toimimaan - kuten aiemmin kirjoitin.

Ei ole simua tällä koneella, joten en voi "livenä" testata, mutta tuon uusimman päivitystiedoston readme kertoo mm. näin:

"ATTENTION !!! To work properly, this panel MUST BE INSTALLED on host

SUPPORTED MD-11 aircraft, with the "install.exe" program included within

this package. This program will not only make "aircraft.cfg" file fully

compatible with the panel, but will also tune the flight dynamic. Read

"TUNINGS" chapter for more details."

Eli jos asentaa paneelin installer-ohjelman avulla, se muokkaa automaattisesti valitun MD-11-mallin aircraft.cfg:n ja myös lentomallinnuksen (.air-tiedosto) paneelille "sopivaksi". Eli varmaankin tuosta installerin käyttämisestä johtuu tuo muutos. Mutta toisaalta käsinkään ei kannata asentaa, ellei pysty lisäämään tarvittavia rivejä aircraft.cfg:hen joita paneeli tarvitsee toimiakseen.

Paneelipaketti sisältää myös MD-11_acs.air-tiedoston, jonka päiväys on 12.11.03.

TCAS:sta mainitaaan näin: "This panel DO NOT REQUIRE the installation of FSUIPC module, except if you want to have the TCAS function. But in this case, you must own a registered version of this module for the TCAS to work."

..eli toimiva TCAS vaatii FSUIPC:n täysversion.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

luin juuri iFDG.n foorumeja jossa tekijä itse sanoi että Sää-Tutka toimii ilman rekisteröityä FSUIPC:ta Aianoa kuulemma mikä ei toimisi olisi tuo TCAS:n joku tsydeemi mitä en muista

Jaahas, ymmärsin sitten väärin seuraavan lauseen:

>This version mainly introduce a new "Weather Radar" function on the
display of "map vector graphic" gauge, with a real time beaming
simulation (will only work if you have a registered version of module
FSUIPC).

:-[ :-X

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Toimiikos teillä muilla A/P millän lailla? Mulla ei oikein toimi tai sitten en osaa käyttää (tod.näk). Esim. kun ruuvaa korkeutta vaikkapa 33000 -> 20000 niin ei inahakkaan alaspäin. Ei hidastu nopeus kun vääntää ruuvista eikä muutu hdg. ???

TLi

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Toimiikos teillä muilla A/P millän lailla? Mulla ei oikein toimi tai sitten en osaa käyttää (tod.näk). Esim. kun ruuvaa korkeutta vaikkapa 33000 -> 20000 niin ei inahakkaan alaspäin. Ei hidastu nopeus kun vääntää ruuvista eikä muutu hdg. ???

TLi

Jos taas luettaisiin niitä ohjeita, eli sitä nappulaa pitää painaa OIKEALLA hiiren napilla, muuten ei tapahdu paljoakaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

:P Juu...pitänee luopua siitä periaatteesta, että jos ei toimi niin koneen vika -> valittaa hetki ja kysyä -> ja todeta että ohje kertoo :)

Kiitos vinkistä :)

TLi

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

On muuten mielenkiintoinen ja haastava vempele lentää kun on tottunu vähän pienempään (md80). Hitaasti kaartaa ja suurehkolla säteellä, jatkuvuutta on ainakin mun mielestä tuo kaasun käytön suhteen - eli kun tehoja tyrkkää niin vaikuttaa vasta myöhemmin ja kun yrittää saada nopeutta pois nii ei se ihan heti se nopeus laske. Ei lähtis vielä ihan älyttömän tiukat ILS kuviot. Haastava ja mielenkiintoinen, joten pitääpä perehtyä hieman enemmän.vau. :D

TLi

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Em. päivitys ladattavissa myös FS Nordicin tiedostokirjastosta.

Antti

Eli ohjeissa todella maksullista FSUIPC:tä tarvitaan sekä säätutkaan (<= tai ei tässä threadissa olleen lisätiedon vuoksi?) että TCAS:iin. Onko Antin tarkoittama päivitys uusin FSUIPC322? Mutta mistäpä siihen saadaan rekisteröinti avain paitsi maksamalla?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Alain Captin omilta sivuilta on ladattavissa päivitys 2.48 (ei ole vielä FSNordicissa), missä sekä TCAS että WX Radar toimii ilman FSUIPC:tä, ainakin TCAS toimii hyvin itselläni.

-Harri

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään